Cilinderoverslag meerdere cilinders 1.4 CHPA.

Ja ik heb het gelezen. Interessant om te lezen dat juist bij minder dan een halve tank het middel minder effect is. Je zou denken; hoe lager de verhouding benzine-reiniger, hoe geconcentreerder, dus hoe effectiever. Nee dus.

Woensdag neemt m'n vrouw de auto als t goed is mee naar haar werk. Dus dan staat er weer een snelweg ritje op het programma. Voor nu heb ik alleen wat stad kilometers gereden. Het zal wel tot eind juni duren voordat de tank leeg is. We rijden niet bijzonder veel met de auto. Meestal maar 8000km in een jaar.
 
Ik heb het bij Wittebrug gehaald; 25,76.
Ik was bij het forepark. Denk grote garage met dito groot magazijn (daar zit alles op 1 rij; VW skoda seat audi en porsche) maar nee; moesten ze bestellen. Volgende dag daar binnen. Dat wel.
 

PizzaPieter

Forumguru
potje opgehaald, helaas net eergisteren de tank volgegooid.
Dus even wachten tot ik weer moet tanken, zodat hij goed mengt
 

Tees

Donateur
Ik denk dat t inderdaad ook wel mengt hoor. Misschien niet direct, maar als dat een dag staat is dat heus wel gemengd.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste @Disaster-Master en @PizzaPieter

Is er bij jullie misschien al iets van verbetering merkbaar sinds jullie de injectorreiniger erin hebben gegooid?

Bij mijzelf blijven de foutmeldingen vooralsnog weg, maar de misfire-teller die ik met OBD11 uitlees laat nog wel misfires zien.

Vriendelijke groet,
Bas
 
Ik heb er met OBD11 niet meer naar gekeken; ben bezig de tank leeg te rijden.
Nog ongeveer tussen 1/4e en 1/3e zit erin. Nu ruim 500km gereden. Maar in het rempedaal voel ik de trillingen af en toe nog wel.
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Maar in het rempedaal voel ik de trillingen af en toe nog wel.

Mijn update: ik ben ook nog niet helemaal van de misfires af.
Wel heb ik met de OBD11 meerdere keren uitgebreid “onderzoek” gedaan, en ik ben erachter dat de trillingen in het rempedaal (die ik herken) bij mij niet perse met misfires te maken hebben.
Ik heb nu meerdere keren meegemaakt dat ik wel de trillingen voel, maar dat de misfire-teller op dat moment niet opliep. Dat lijkt dus een andere oorzaak te hebben, maar ik heb geen idee welke. Er worden in elk geval geen storingscodes (dtc’s) weergegeven.

Vr. groet,
Bas
 
Heb geen storingslampje meer gehad; en mn vrouw stond vorige week op de A4 vaak en lang stil vanwege 2 ongevallen. Ook geen storing gezien. Githete dag toen. Airco aan en stationair draaiend. Dus tja ?

De tank is inmiddels leeg; dus al de reiniger is er doorheen.
Ik moet het nog even aankijken of ik de melding weer terug krijg. Tot nu toe nog niet.
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Dank voor het delen.

Ik durf niet te zeggen hoeveel veel of weinig is, maar ik weet wel dat, als het te gek wordt, hij vanzelf een foutcode gaat geven:
P030x - misfires cylinder x
Dus als je, zelfs na de zware omstandigheden die je noemde, nog geen foutcode hebt, dan gaat het wellicht o.k..

Wat me wel opvalt: bij mij loopt vooral de teller voor cilinder vier op. Bij jou lijken ze alle vier gelijkmatig op te lopen.
Dus ik zou kunnen vermoeden dat bij mij injector 4 vier niet meer goed is, maar bij jou is er misschien iets anders aan de hand?
Had jij je inlaatkanalen al eens laten reinigen?

Wellicht dat de forumguru’s hier ook nog iets over kunnen zeggen (dat vind ik mezelf namelijk niet).

vr groet,
Bas
 
Ja die walnutcleaning is idd al gebeurd. Preventief. Was weinig vervuiling.
Ik kijk het voor nu gewoon aan. Het is idd wachten op een storingscode. En mocht dat weer optreden dan zal het denk ik een bezoekje aan de garage worden. Het liefst stel ik dat eigenlijk uit tot december/januari. Dan moet de auto voor APK en een beurt. Het liefst combineer ik het; want dat scheelt een extra rit naar Nuenen vanuit Den Haag.

Maar; dat zal afhangen van of er wel geen storing komt. Komt die wel weer geregeld terug; dan zal het gewoon eerder moeten want het is iets wat wel opgelost moet worden. Ik verwacht dan mogelijk iets met injectoren, of een vacuumlek ergens. Zou niet weten waar ik het elders in zou moeten zitten.

Wat opzich positief was is dat mn vrouw dus lang in de file gestaan heeft zonder foutcodes. echt ruim wel kwartier stil gestaan in de hitte met de airco aan.. dus tja.. wie weet.

heb sinds kort OBD11 pro; viel me op dat je dan bij de storingscode een stuk meer info mee krijgt; zoals toerental, temperatuur etc. wat meer dan alleen een datum en KM stand.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Klinkt mij als een realistisch plan in de oren.
Ik ben t.z.t. benieuwd met welke diagnose VAG-techniek komt.
Maar ik hoop voor je dat de foutcodes wegblijven!

Ja, die OBD11 pro is leuk en nuttig speelgoed. Het is mij (ondanks veel zoeken en veel tips) trouwens nog niet gelukt om mooie grafieken van de live data te krijgen (bijvoorbeeld aantal misfires als functie van tijd of van motortemperatuur). Dat zou wel moeten kunnen volgens mij.

Waar in Den Haag zit je trouwens? Ik in zuid-oost (Wateringse Veld).
Vr groet,
Bas
 
Bovenaan Onderaan