Cilinderoverslag meerdere cilinders 1.4 CHPA.

Ben bij de dealer geweest... die had ik eerst gebeld.. kreeg een bandje.. telefonisch niet bereikbaar... wij zijn bereikbaar van tot bla bla op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.. het was 10.15.

Er maar heen gereden; zaten ze gewoon met ze tweeen buiten op een stoel te lamballen!
Goed.. hij ging voor mij kijken. Hij had de sensor liggen. 111 euro en nog wat centen. poahhhhhhh... echt niet.

Heb hem besteld bij winparts; 44,26 euro incl verzending en 5% nieuwsbrief korting.
Zelfde merk en type van ATE.

Komt pas donderdag.. dus dan pas weekend erop erin.. tis niet anders.
De storing is wel heel irritant; tijdens het rijden komt en gaat hij weer om daarna weer terug te komen.. en dat meerdere keren dus dat is wel vervelend.. maar dat is me geen 65 euro waard.
 

Tees

Donateur
Tsja, das helaas vrij standaard: online ben je voor onderdelen vaak ongeveer de helft kwijt van een vakgarage en de dealer is dan nog iets duurder. Weet je meteen waarom ik m'n onderhoud zelf ben gaan doen ;)

Overigens is die marge zeker niet volledig voor de garage, de groothandel is ook een stuk duurder dan de onlinezaak. Zij hebben namelijk superveel voorraad zodat ze het merendeel dezelfde dag kunnen leveren aan de garage, en dat kost uiteraard geld.
 
Ik snap wel waar dat vandaan komt; die dure prijs. Maar dat wil niet zeggen dat ik en jij dus ook niet de portemonnee dan maar extra ga uitwringen.

Volgende week maar eens monteren dan.. tbc ;)
 

Tees

Donateur
T verbaaste me eigenlijk ook al dat je naar de dealer ging voor zo'n onderdeel...zelden zijn ze even duur of goedkoper dan een Winparts oid
 
Terug van vakantie., dagje eerder dan gepland, inmiddels lag het in de bus.. als het morgen droog is ff erin schroeven.. werd er tijdens de vakantie helemaal lijp van
 
Sensor vervangen. Nergens geen last meer van. Fijn zeg! En dat zo’n klein ding zoveel systemen lam kan leggen..

Nog even over de weerstand;
Die 50 MΩ weerstand die hij zou moeten hebben: die waarde heb ik uit een youtube video van iemand met een VW Golf..

maar ik heb deze nieuwe nagemeten en die had 1 MΩ weerstand. Dus dat is wat het blijkbaar moet zijn ipv mijn defecte met iets meer dan 7 MΩ.


Dít is iig opgelost :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

ZaRoK

Senior Member
Zelf rij/reed ik ook al jaren rond met misfires met de CHPA en uitlezen met obd11.
Ondertussen alles gedaan;
-Walnutt cleaning
-Bougies
-Bobines
-Injector reinigen
etc etc.

Uiteindelijk heb ik de katverwarming uit laten zetten en dit heeft met koude start goed geholpen.

Na dit alles heb ik nog 1 keer storing gehad, slecht starten en lopen op 3 poten, na wat goed gas geven en opnieuw starten weer weg. (vuiltje in injector misschien).

Nu nog alleen wat schokken als de motor nog net niet lekker op temperatuur is maar dit is denk ik voor een ander niet merkbaar.

Voor mijn gevoel heeft het uitzetten van de katverwarming het meest geholpen.
Wat ik ooit nog eens wil proberen is het extra isoleren van de bobine bedrading. Deze loopt vrij strak over het blok naar de stekkers met wat bochtjes waar wat zichtbare drukpuntjes in zitten.
 

Ernie777

Nieuw lid
Hallo ben nieuw op dit forum , heb dan dan wel geen Skoda maar een Golf mk7 1.2 tsi. (105pk) 2014
Rij vanaf mijn 19e al Vw of vag gerelateerd, en bevalt nog steeds goed na 37 jaar

Even over dit probleem , mijn 1.2TSi heeft hier sinds 75000 km ook last van.
Mijn vorige Golf MK 6 1.2TSI met ketting had dit totaal niet ( 160000 km) buiten het ketting probleem, reed deze een stuk soepeler dan de nieuwe generatie TSI.

Heb voor dit probleem al van alles geprobeerd/getest met chemische reinigen, superplus 102 tanken, additieven toegevoeg en bougies vervangen om van dit schokken af te komen, hielp niet, maar merkte met 102 brandstof dat het erger werd. Geen foutmeldingen. (VAG.com)
Voelde dit met koudestart weg rijden en bij een constant toerental tussen de 1000 en 2500 rpm (licht schokken)

Nu ben ik zelf vrij handig en heb ik het gehele inlaat traject , kleppen, injectoren verwijderd gereinigd en voorzien van nieuwe afdichtingen/seals en de olie gelijk ververst. Koste mij 1 dag werk . Het meeste werk zit in het handmatig schoonmaken v/d kleppen. Zag wel dat de inlaat kleppen van cilinder 2 veel erger vervuild( vettiger) waren dan de rest. De injectoren waren gelijkmatig vervuild. Al met al zat er in het inlaat traject best veel olieresten, vooral onder in het inlaat spruitstuk een oliebadje:( Kosten voor onderdelen incl.olie en filter ca 120,- .

Vraag mij af waarom een direct ingespoten motor niet standaard een zogenaamde olie catchcan heeft voor de carterdampen, dit zou een hoop schelen. Zie dat deze vaak achteraf ingebouwd worden.
De 1.2 en 1.4TSI hebben trouwens 2 blok/Carter ontluchtingen cilinderkop en onderblok.

Na dit gedaan te hebben rijdt het tot nu toe een stuk soepeler en tank gewoon euro 95.

Denk dat dit type motor veel gevoeliger is voor (Olie) vervuiling. Eens in de 60 a 70000 km de boel reinigen.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Voor de Lotgenoten met misfires die het interesseert, hier weer een update van mijn kant.

Mijn issue: sporadisch foutcode op misfire cylinder 4.
Reeds vele acties ondernomen, voornamelijk bij VAG-dealer Ames; zie mijn div. voorgaande posts in dit topic.
Probleem is grotendeels weg, maar nog niet helemaal: ca. eens per 3000 km een knipperend motorstoringslampje en altijd foutcode op misfire cylinder 4.

De enige “logische” diagnose-actie die nog niet gedaan was, was het controleren van het sproeibeeld van de injectoren. Omdat de VAG-dealer dit niet zelf doet, maar uitbesteedt, ben ik zelf maar opzoek gegaan naar een betrouwbare partner. Op grond van positieve recensies op o.a. dit forum, en de locatie redelijk bij mij in de buurt, kwam ik uit bij VAG Carservice in Bergschenhoek.

Verslag van de werkzaamheden: eigenaar Ferry heeft een uitgebreide diagnose gedaan, incl. o.a. proefrit met de computer eraan; inlaatspruitstuk eraf gehaald en gekeken naar vervuiling; en (voor mij het meest belangrijk) de injectoren gecontroleerd op de tekstbank.
Uitslag: hij kon helemaal niets vinden. Wel kon hij alle “logische” vermoedelijke oorzaken (ongeveer alles dat in de vele posts hierboven genoemd is) uitsluiten. Ook sproeibeeld van de injectoren was o.k.
Conclusie: aangezien de fout bij mij alleen op cyl. 4 zit, is het meest waarschijnlijk dat die injector soms storing veroorzaakt.
Hij stelde twee opties voor:
1) injector 3 en 4 verwisselen en weer verder rijden totdat er weer een storingsmelding komt
2) injector 4 nu meteen maar preventief vervangen door een nieuwe.
Aangezien alles toch nog open lag heb ik voor 2) gekozen. Uiteraard bewaren we de oude injector.
Nu weer verder rijden en afwachten.

Mijn oordeel over VAG Carservice: zeer positief:
- duidelijke en uitgebreide uitleg, zowel vooraf, telefonisch tussendoor, als achteraf bij het afrekenen
- volgens mij veel verstand van zaken; ik ben zelf absoluut geen expert, maar heb over dit onderwerp inmiddels wel erg veel gelezen, en alles dat Ferry me vertelde kwam op mij solide over
- schappelijke prijzen: 400 Euro inclusief 135 Euro voor de injector (Bosch, volgens Ferry indentiek aan origineel, maar dan zonder VW-logo en dus veel goedkoper).
Laat je, als je erheen gaat, trouwens niet misleiden door het oude pand, een beetje achteraf verstopt achter een woonwijkje. Volgens mij is dit een goed adres voor je VAG-produkt als je iemand zoekt in regio Den Haag/Rotterdam.

Zelf ben ik nu benieuwd of ik nog een knipperend motorlampje ga krijgen.
Wordt vervolgd.

Vriendelijke groet,
Bas
 

Rainesh

Forumguru
Ferry is ook een absolute topper. Heeft hij niks gezegd over een motor software update?

Voorbeeld: bij de rs6 is er bij bepaalde motorsoftwareversies een probleem op cylinder 5. Die geeft continue misfire. Na update naar een specifieke versie is dit probleem volledig opgelost.


Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Motorsoftware: ja das een goeie.. Ik zal eens bij de dealer informeren wat de laatste versie is. En wat dat zou moeten kosten om dat te laten programeren. Kan wel met OBD11 zien wat de huidige versie is. Heb dat al eens bekeken maar ik weet niet meer welke versie erin zit. Maar zal gerust verouderd zijn in de loop der jaren.

Edit;
Software versie 5761 volgens OBD11 (stond nog in de geschiedenis :thumbsup: )
Edit2: nou; ik hoef niet meer naar Skoda Duindam; falliet. Dat is jammer.
Edit3: dan maar mailtje naar Wittebrug gestuurd. Maar das nie mijn favoriete garage. Ben benieuwd waar die mee antwoorden. En of ze uberhaupt antwoorden. Heb niet zo'n hoge dunk van ze....
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi @Disaster-Master,

Balen dat de problemen bij jou nog niet over zijn :(

Om je vragen te beantwoorden en (hopelijk) met je mee te denken:
1) ik was nog nooit eerder naar VAG Car Service geweest, wel naar VAG Techniek in Nuenen, maar dat was voor motor- en DSG-tuning (ook daarover ben ik trouwens tevreden)
2) inderdaad loop je qua motor-software een paar versies achter (zie ook posts 83 en 85 hierboven);
3) ik ben absoluut geen expert, maar gezien jouw storings-historie zou ik persoonlijk niet direct aan de software denken als oorzaak; zie echter ook punt 4) :)
4) inderdaad is @Rainesh expert op dit vlak (of hij tijd heeft en wat het kost moet hij zelf maar bepalen)
5) mocht je een merkdealer wensen, dan zou ik niet naar Wittebrug gaan; daar heb ik nog nooit iets goeds over gehoor. Binnen de groep VAG-merkdealers ben ik zelf wel redelijk tevreden over Ames Zwijndrecht (is natuurlijk wel half uur verder rijden).

Hopelijk helpt dit.
Als je meer wil weten, vraag maar raak.

Succes,
Bas
 
Dealer belde. Wilde eerst diagnose stellen. Nee dat hoeft niet. Ja maar dan weten we niet of de software moet worden bijgewerkt; jawel: want ik weet de huidige versie en er is nieuwer beschikbaar. Okee; ik zal even kijken voor de kosten. Ja dan gaat het op basis van uurtatief; 132 euro nog wat. Ik zeg laat maar. Kijk wel elders.

dus @Rainesh ; kom er maar in ;)
 

ZaRoK

Senior Member
Even een leek vraag tussendoor; Mocht je een software update doen, gaat dan niet je eventuele tuning of andere aanpassingen verloren?
 
Bovenaan Onderaan