Cilinderoverslag meerdere cilinders 1.4 CHPA.

Ik verwacht eigenlijk niet dat het software is, maar wie weet…, januari komt ie aan de beurt, apk, LL service, schuifdak mag ook onderhoud hebben.. verder ben ik benieuwd of er verder nog ergens gebreken zijn..


Edit;
en inmiddels al mail van rainesh; stuk voordeliger dan die jokers van wittebrug

Edit 2;
Rainesh heeft inmiddels de software bijgewerkt. We gaan het vervolg mee maken.
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
@ZaRoK
“Even een leek vraag tussendoor; Mocht je een software update doen, gaat dan niet je eventuele tuning of andere aanpassingen verloren?”


Hoi ZaRoK,
Ja, bij een update van de motorsoftware wordt een evt. softwarematige motortuning (als je die hebt) weer overschreven.
Maar bij de “bekende namen” kun je voor een bescheiden bedrag de tuning er daarna wel weer op laten zetten.
Vr groet,
Bas
 
Nou heeft Rinesh mdus ijn motorsoftware bijgewerkt. ik merk met koude start dat de motor "anders" start.. lijkt een beetje op vroegere auto's dat je vanwege de carburateur gast bij moest geven tijdens het starten..

dus de motor start zegt maar direct met iets in de toeren en zakt dan terug.. voorheen was het eerst starten en daarna iets hoger stationair lopen.. kan het niet helemaal perfect uitleggen maar je hoort/ziet dat het iets gewijzigd is met de software.. het zal..
 
Laatst bewerkt:

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
@VW Golf 1.4 tsi DSG-7 ; merk jij nu verschil sinds de injector vervangen is?
Bekijk bijlage 92905

Hoi @Disaster-Master,
Dat is nog te vroeg om te zeggen. Mijn motor liep altijd al goed, alleen zag ik ook de misfires oplopen, en brandde soms het oranje motorlampje.
Ik rij momenteel niet zoveel, dus ik zal een tijdje geduld moeten hebben om echt te kunnen zien of het storingslampje / foutcodes echt wegblijven, en/of dat de misfire teller nu minder snel oploopt.

Ik zal mijn ervaringen hier zeker blijven delen.

Ik voel, niet constant, soms, dat was altijd al ook zo, in het rempedaal een trilling/schokkerige loop.
Maar ga je buiten staan naast de auto, dan hoor je op het gehoor niets.
Bekijk bijlage 92905

Dat heb ik ook. Vanaf het begin gehad, en het heeft bij mij geen enkele correlatie met het wel of niet optreden van misfires.
Dit verschijnsel kom ik op verschillende plekken op internet tegen, en mijn conclusie is inmiddels dat het bij dit type motor hoort.

vr groet,
Bas
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Beste Mensen,

Voor degenen die het interesseert een update van mijn ervaringen.
De historie kun je lezen in vele post hierboven; mijn laatste actie was het laten vervangen van injector nummer 4 door VAG Carservice in Bergschenhoek.

Inmiddels kan ik zeggen dat het probleem hiermee tot nu toe verholpen lijkt. Voorheen liep de misfire teller van cilinder 4 veel harder op dan de overige 3. Maar sinds de laatste actie (nu ca. 3000 km geleden) gaan ze alle vier gelijkmatig op. Ook geen storingscodes meer.

Mijn eerste ervaring met VAG Carservice is dus (zoals in een eerdere post uitgebreider toegelicht) positief.

Vriendelijke groet,
Bas
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Ik hoor ook goede reacties van VAG Carservice, mijn buurman gaat er ook heen met zijn golf GTi.
Is het een iets wat ze meer zien bij VAG Carservice?
Loopt hij nu ook zonder schokken?

hoi @mwhite ,
Nee, de schokken zijn hiermee niet weg. Althans, als je de trillingen/schokjes bedoelt die je b.v. in het rempedaal kunt voelen. Ik heb inmiddels echter uit verschillende internet-bronnen begrepen dat dit “normaal” zou moeten zijn (zie ook de tweede alinea van post 164 hierboven).
Vriendelijke groet,
Bas
 
Sinds de motorsoftware update ook niet meer gezien. Dus tja..? 12 januari gaat hij naar vagcar voor onderhoud en apk. Ga er nog even naar vragen maar zolang de storing weg blijft is t best.. wie weet heeft de software geholpen.. of het is toeval..
 
Het is erg rustig in storingsland.. houden zo.. wel overwegen we een andere auto.. elektrieker of hybride..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan