Cilinderoverslag meerdere cilinders 1.4 CHPA.

ertromp

Forumguru
Blijft apart die opmerking van de ANWB dat de bougiekabels doorslaan. De bobines zitten rechtstreeks op de bougies dus wat bedoelen zij met kabels?
Misschien toch te onduidelijk geweest in mijn reactie in post #51.
Ook bij mijn blok de CZEA (ook een 1.4 maar dan met ACT) zijn misfires met VCDS zichtbaar te krijgen per cilinder in de meetwaardeblokken van de motor maar leiden absoluut niet tot onregelmatig lopen zoals hier geschetst wordt. Dit kun je weer nauwkeurig afzetten tegen het toerental nl. en daar zie ik geen variatie (stationair) Uiteindelijk leidt het niet tot foutcodes inderdaad die opgeslagen worden. De totaaltelling staat bij mij ook op 0 overslagen.
 

ertromp

Forumguru
Toch snel even de stekker ingeplugd om te laten zien wat bij VCDS zichtbaar is over de misfires

IMG_20210519_122731.jpg

Maar nogmaals niet de problemen of onregelmatig lopen wat in dit topic naar voren komt
 
Tja het is een vreemde zaak.
Ik heb inmiddels VAG techniek benaderd en het verhaal met tijdlijn uitgezet. Ik ben benieuwd waarmee ze reageren.

Ik ga straks even die reiniger scoren. Kijken wat dat uithaalt. Hoop dat het spul van VW idd geen overprijsde kersosine is en dus dan t zelfde zou zijn als bijv een wynns.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Nogal een verschil ja, die van @ertromp zit rond de 1:20-25, die Seat Ateca alweer wat hoger (1:10), maar de jouw zit op bijna 1:1 (dus 1 misfire per kilometer). Tis wel interessant dat in alle gevallen de buitenste cylinders (1 en 4) het hoogste aantal misfires heeft, zal wel wat met het motordesign te maken hebben.
Ik ga toch binnenkort eens even kijken hoe m'n oude Faab erbij staat qua misfires, ben nu wel benieuwd :pieker:
 
Motorsoftware updaten kan ik niet zelf. Geen idee welke versie er in zit. Maar tot vorig jaar was hij altijd dealer onderhouden dus ga er vanuit dat de software niet bijzonder oud is.

ik heb geen VCDS of de andere VAG spullen; uitsluitend OBDeleven (en een generieke OBD2 maar die telt niet meer mee)
 
Nee heb ik niet; ooit tijdens de lamba storingen heb ik hem laten uitlezen door dr dealer. Heb ik wel een factuur van; dus mogelijk kan ik dat opvragen bij heb als dat nog beschikbaar is kunnen ze me het vertellen.

maar hoezo? Bekend iets wat vanaf een bepaalde motorsoftware verholpen is?
 
Dat is meestal zo met updates.
Zal het eens navragen. En dan meteen maar vragen of ze de software anders kunnen updaten..


Heb bij de dealer (forepak) de reiniger besteld. Ik dacht ik ga daarheen; die hebben een mega magazijn. Maar nee. Ze hadden het niet. Morgen komt t binnen.
 

Rainesh

Forumguru
Als ik weer hersteld ben dan kom je een keer bij me langs. Lees ik het wel uit en kan ik kijken voor je motor updates

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoihoi,

Leuk om je ook hier “tegen te komen” @Rainesh !

En @Disaster-Master : jij hebt ook een OBD11 toch? Daar kun je volgens mij ook zelf de software-versie mee uitlezen.
Voor de CHPA motorsturing is 9.1.7.1 volgens mij de laatste versie, maar dat weet Rainesh vast en zeker (ook regio DH trouwens) :)

Maar dan weet je in elk geval meteen alvast waar je “staat” qua versie.
Overigens draait mijn CHPA als het goed is op de nieuwste versie, maar het misfire probleem heb ik daarna dus ook nog gehad.

In elk geval succes gewenst. Ik hoop voor je dat het na de injectorreiniger, en eventueel nog nieuwe motor-software, achter de rug is!

Vr. Gr. Bas
 
Laatst bewerkt:
Spul opgehaald. Moet behoorlijk heftig spul zijn lijkt het; 33ml op 10 liter peut. Ook geen veredelde kerosine denk ik als ik zo de bestanddelenlijst lees.

Heb geen idee hoeveel er nu nog in de tank zit.. meter geeft iets meer dan kwart tank.. maar om het nou in een maatbekertje te gaan doen..? Bij de pomp eerst denk ik maar de hele flacon erin en dan aftanken.

overigens nog geen bericht van VAG techniek.

741F7E90-8716-479A-8CF3-77F5D23C3977.jpeg

BB4A0C05-3F3E-4B59-8A64-AE1FD2967E8B.jpeg
 
Bovenaan Onderaan