Canton soundsystem

TedVlemmings

Forumguru
SD is SD hè. Shock proof zijn die allemaal, het is tenslotte flash en bevat geen bewegende delen. Hier zou je probleemloos muziek e.d. mee af kunnen spelen op je Columbus
 

Octavia32

Forumguru
Moeten de deurpanelen niet resoneren bij midden en lage tonen.
Draai nu altijd de midden en lage tonen terug.
 

Erik76

Lid
Heb ik geen last van. Zelfs bij diepe bassen hoor ik nergens iets trillen. Staan wel nog maar een 1200 km op de teller.... Hoop dat het zo blijft
 

Bartgoud

Nieuw lid
Hebben jullie ook ervaring met Spotify en het Canton systeem? Je kunt met Spotify in verschillende kwaliteiten downloaden. Ben benieuwd of dit hoorbaar is.
 

Octavia32

Forumguru
Hangt van je databundel af denk ik, ik zou persoonlijk altijd voor de hoogtste gaan.
Want verschil tussen 128k en 312k hoor je echt wel.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
 

JvE67

Lid
Ik vind het hele Canton-systeem helemaal niks.... Jammer maar ik kan er echt niet meer van maken. Ik dacht dat ik het wel redelijk vergelijken kon met de Bose-uitvoering van Renault. Helaas...!! Dat was nl. echt genieten, maar dit Canton-systeem vind ik persoonlijk waardeloos en zonde van het geld geweest.

Instellingen zitten er nauwelijks op, van de subwoofer merk ik echt niets en de zenderkeuze via DAB is zeer beperkt en valt bovendien vaak weg.

Als ik dit geweten had dan had ik het zeker niet aangeschaft.
 

Erik76

Lid
Moet eerlijk zeggen dat ik heel tevreden ben van deze geluidsinstallatie. Heb thuis ook Canton speakers en was blij dat ik deze ook in de wagen kon hebben. Mooie volle bas en gaat perfect in de hoge tonen zonder vervorming. Ik zeg nu niet dat het goed is voor zware house maar voor de rest prima systeem.
 

LdN

Forumguru
Zender keuze van de DAB heeft niets met het canton luidsprekersysteem te maken, ook het wel of niet
hebben van bepaalde instelmogelijkheden heeft niets met het canton systeem te maken, beide hebben met
de headunit columbus te maken.
Het canton systeem slaat alleen op het toegepaste luidspreker systeem.
Er is niets mis met het canton luidspreker systeem, ik ben er dan ook tevreden mee en ja knetterend hoog en bonkend
namaak sublaag zal je er niet uitkrijgen wel een redelijk goed uitgebalanceerd geluid wat tot behoorlijk hoge geluidsniveaus
spat strak blijft.
Gelukkig is het beleven van geluid en je persoonlijke smaak in dit geval het belangrijkste daar kan niemand je in raden.
Persoonlijk vind ik alle bose luidsprekersystemen ongeacht welke (professioneel, huis systemen of auto systemen) gewoon ruk.
Ik hou het voor thuis gewoon maar bij m'n Marantz set en m'n Elac luidsprekers.
 

Rallye

Forumguru
@JvE67 Misschien goed om te laten weten wat je dan mist bij de Canton speakers. Gezien je opmerking op de subwoofer mis je laag?

Gezien de link hierboven kun je wel zeken instellen. Heb je dat al geprobeerd? Wat had je nog meer willen instellen?
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik vind het hele Canton-systeem helemaal niks.... Jammer maar ik kan er echt niet meer van maken. Ik dacht dat ik het wel redelijk vergelijken kon met de Bose-uitvoering van Renault. Helaas...!! Dat was nl. echt genieten, maar dit Canton-systeem vind ik persoonlijk waardeloos en zonde van het geld geweest.

Instellingen zitten er nauwelijks op, van de subwoofer merk ik echt niets en de zenderkeuze via DAB is zeer beperkt en valt bovendien vaak weg.

Als ik dit geweten had dan had ik het zeker niet aangeschaft.
Ik heb 5 jaar met een Megane Bose gereden en het Canton systeem doet er zeker niet voor onder, het is zelfs rijker van klank wat mij betreft. Wel is de kwaliteit van de opname belangrijk en de instellingen. Ik krijg er desgewenst meer bas uit dan prettig is.
Het is dan wel van belang om de "normale" speakers ook een goede input te geven op de lage tonen.

De instelbaarheid is sowieso beter, iets wat zelfs helemaal afwezig was op de Renault. De instellingen die Bose had gemaakt moest je genoegen mee nemen en alleen bas en treble en balance en fader waren instelbaar.

Voordat ik de juiste instelling had leek de Canton voor mij ook minder maar nu niet meer....
 
Goed systeem, geniet er iedere dag weer van.
Subwoofer doet goed zijn werk, die werkt wel degelijk ik heb namelijk de kentekenplaat extra vast moeten zetten tegen het trillen.
 

naish

Lid
Ik heb toevallig gisteren gereden in een Octavia FL met Cantona geluids systeem en heb nu een Megane met een bose. Maar echt de Canton is echt beter. Voller geluid.
 

Tuulster

Forumguru
Hier ook een zeer tevreden gebruiker en ik ben op zijn zachtst gezegd kritisch :D en heb een hele brede muzieksmaak.

Top systeem! Was in mijn Sup II al goed en is in mijn Superb III nog steeds top.

Overigens had ik daarvoor een Mazda 6 GTM met BOSE; was zeker ook goed maar dit is echt beter.
 

JvE67

Lid
Dank jullie voor de reacties. Ik rij deze week eens bij 'mijn nieuwe dealer' langs want ik denk dat het anders kan als ik het zo lees. Ook ik reed met een Bose-uitvoering wat echt supergeluid gaf! Ik moet zeggen dat ik daarom de opmerking van LdN gedeeltelijk deel want de 'melkpakjes' met subwoofer e.d. van het Bose-systeem voor thuis had ik redelijk snel op Marktplaats gezet. Ik ga in ieder geval naar een dealer in Zuid Holland omg. R'dam op zoek die goed gaat bevallen!
 

BBO

Senior Member
Ik ben geen technische muziek beluisteraar, ik weet niet of ik het goed zeg. Voor mij moet muziek en spraak gewoon goed klinken. Ik ga niet snel aan de instellingen prutsen van de bass enzo.

In mijn SII (niet canton) vond ik dat de geluidsinstallatie snel aan zijn limieten zat. Toen ben ik overgestapt naar een Volvo V70 ook met standaard audio installatie. Die vond ik goed en was voor mij een enorme verbetering tov de SII. Nu heb ik in mijn SIII ook de canton installatie ik ben er wel tevreden over. Ik vind ze in de lijn van mijn Volvo liggen. Zeker tov de prijs. Als je bedenkt wat sommige premium merken vragen voor een geluidsinstallatie, dan zouden mijn verwachtingen ook hoger zijn.

Een maand geleden reed mijn vrouw als vervangwagen met de laatste generatie Renault Megane Bose edition. Ik was niet onder de indruk van de installatie. Ik had vooral de indruk dat de Bose moest vechten tegen de rijgeluiden van de Renault. Ik vond mijn SII berline bij hogere snelheden wel een lawaaierige wagen. De V70 was veel stiller in het interieur en ik vind mijn SIII combi ook nog net iets stiller als de Volvo. Dit speelt ook mij dat ik vind dat de canton goed zijn werk doet.
 

dirkie996

Forumguru
Ik heb toevallig gisteren gereden in een Octavia FL met Cantona geluids systeem en heb nu een Megane met een bose. Maar echt de Canton is echt beter. Voller geluid.
Blij dit te horen. Ik heb namelijk 'n O3 fl besteld met de nieuwe Amundsen (8") navigatie in combinatie met het Canton system, zonder dit te kunnen horen. Er was namelijk geen demo met dit systeem aanwezig in de garage. Ervoor had ik een O2 fl met het Amundsen+(rns315) systeem, en bij deze klonk het geluid redelijk goed voor zo'n standaardconfiguratie (8 luidsprekers). Ik heb me trouwens door iemand laten wijsmaken, dat de laatste O2 fl, betere luidsprekers had dan de O3 bij z'n lancering?
Hopelijk klinkt het redelijk goed en zal ik geen spijt hebben van de aangevinkte optie: Canton systeem.
Ik heb nog 2 vraagjes:- in de O3 fl zit er een extra luidspreker in het dashboard, is deze er om het surroundeffect te bekomen, of speelt die altijd mee?
- Die externe versterker, geeft die effectief meer vermogen dan het standaardsysteem, dat 4x20w heeft, denk ik? Of worden de maximale belastingen van alle luidsprekers opgeteld om zo aan die 570w uit de reclame te geraken?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan