Canton soundsystem

B.Stuurder

Forumguru
Dank jullie voor de reacties. Ik rij deze week eens bij 'mijn nieuwe dealer' langs want ik denk dat het anders kan als ik het zo lees. Ook ik reed met een Bose-uitvoering wat echt supergeluid gaf! Ik moet zeggen dat ik daarom de opmerking van LdN gedeeltelijk deel want de 'melkpakjes' met subwoofer e.d. van het Bose-systeem voor thuis had ik redelijk snel op Marktplaats gezet. Ik ga in ieder geval naar een dealer in Zuid Holland omg. R'dam op zoek die goed gaat bevallen!
Probeer Van Beynum in Gouda eens, vraag naar Joost Pels...
 

B.Stuurder

Forumguru
Blij dit te horen. Ik heb namelijk 'n O3 fl besteld met de nieuwe Amundsen (8") navigatie in combinatie met het Canton system, zonder dit te kunnen horen. Er was namelijk geen demo met dit systeem aanwezig in de garage. Ervoor had ik een O2 fl met het Amundsen+(rns315) systeem, en bij deze klonk het geluid redelijk goed voor zo'n standaardconfiguratie (8 luidsprekers). Ik heb me trouwens door iemand laten wijsmaken, dat de laatste O2 fl, betere luidsprekers had dan de O3 bij z'n lancering?
Hopelijk klinkt het redelijk goed en zal ik geen spijt hebben van de aangevinkte optie: Canton systeem.
Ik heb nog 2 vraagjes:- in de O3 fl zit er een extra luidspreker in het dashboard, is deze er om het surroundeffect te bekomen, of speelt die altijd mee?
- Die externe versterker, geeft die effectief meer vermogen dan het standaardsysteem, dat 4x20w heeft, denk ik? Of worden de maximale belastingen van alle luidsprekers opgeteld om zo aan die 570w uit de reclame te geraken?
Die centrale speaker doet altijd mee, maar is met surround goed te onderscheiden. Probeer eens Saving Private Ryan op DVD op te zetten, de beginscene van de landing in Frankrijk. Erg leuk.
Verder wordt deze ook ingezet bij de localisering van het geluid. Je kunt het geluid instellen op "Alle", "voorin" en "bestuurder", op de laatste 2 settings is er achterin bijzonder veel bas te horen en dat is bij hogere volumes zelfs niet prettig als je op de achterbank zit. Voorin des te beter.
Het vermogen is echt wel fors, ik heb het systeem nog niet voluit gehad, omdat dat gewoon te hard is. Vervorming is geen sprake van, mits de opname goed is natuurlijk.
 

Level42

Forumguru
Ik vind het hele Canton-systeem helemaal niks.... Jammer maar ik kan er echt niet meer van maken. Ik dacht dat ik het wel redelijk vergelijken kon met de Bose-uitvoering van Renault. Helaas...!! Dat was nl. echt genieten, maar dit Canton-systeem vind ik persoonlijk waardeloos en zonde van het geld geweest.

Instellingen zitten er nauwelijks op, van de subwoofer merk ik echt niets en de zenderkeuze via DAB is zeer beperkt en valt bovendien vaak weg.

Als ik dit geweten had dan had ik het zeker niet aangeschaft.

Mijn ervaringen zijn totaal andersom. Prima systeem. Bose wordt door serieuze hifi-liefhebbers (ik voorkom even het woord audiofiel) niet eens serieus genomen maar ik heb het nooit in de Renault gehoord dus kan daar niet over oordelen.

Wel ben ik een zeer kritische muziekluisteraar, heb een hoge kwaliteit thuisinstallatie en ben zelf (amateur) muzikant.

De Canton installatie klinkt prima. Mooi neutraal, geen vervorming bij hoog volume. De instellingen zijn genoeg, een goed systeem heeft weinig instellingen nodig.

Ik ben heel blij dat ik de extra centjes hierin gestoken heb.
 

JvE67

Lid
Ik denk echt dat er instellingen niet goed gezet kunnen worden waardoor ik e.e.a. niet goed inregelen kan. Hiervoor trouwens nog 2 jaar het instapmodel O3 met een 'standaard systeem' bereden en dus echt al even helemaal back to basics gegaan hoor, maar dit systeem is echt niet beter dan dat daarin zat.

House etc. speel ook ik niet af, maar was wel wat gewend door het Bose-systeem van Renault. Niet achteraf gemonteerd trouwens maar af fabriek. Alle tonen en instellingen waren in ieder geval apart af te stellen waardoor het geluid heel persoonlijk in te regelen was. Geen DAB-ontvangst, geen vaste instellingen als Rock/Classic/Pop etc. Gewoon alles goed en apart instelbaar i.p.v. summiere ' vaste instellingen' zoals hiervoor omschreven. En goede kwaliteit opgenomen nummers etc. nodig hebben om dan pas het systeem te kunnen laten werken was 8 jaar geleden al niet nodig, dus ook dat vind ik niet oke. Natuurlijk is thuis alles beter te krijgen dan in de auto en is ook het ouderwetse Marantz voor in huis inmiddels allang achterhaald of heeft geen persoonlijke voorkeur meer.

Ik zal eens richting Gouda gaan (bedankt B. Stuurder) want nogmaals, ik ben in de veronderstelling dat het systeem in mijn auto niet oke is.
 

B.Stuurder

Forumguru
Gewoon alles goed en apart instelbaar i.p.v. summiere ' vaste instellingen' zoals hiervoor omschreven.
In de Renault? Ik reed een Megane Bose maar kon niks instellen....
Overigens gebruik ik de vaste instellingen niet, altijd mijn eigen instellingen en dat varieert wel eens met verschillende muziek. Dat wisselt van Metal tot Klassiek bij mij. Ligt eraan hoe mijn pet staat.
Doe ze de groeten in Gouda....
 

JvE67

Lid
Ik zet gewoon de radio aan en verwacht dan best wat extra's door wat ze in de folder beloven. Bij mij lijkt het daar niet eens op en heb er m'n spaarcentjes inzitten dus mag ik er best wat werkends voor terug krijgen toch...? Misschien dat er eerst 'n update o.i.d. nodig is, we zullen zien! Ja doe ik!
 

Level42

Forumguru
Ik denk echt dat er instellingen niet goed gezet kunnen worden waardoor ik e.e.a. niet goed inregelen kan. Hiervoor trouwens nog 2 jaar het instapmodel O3 met een 'standaard systeem' bereden en dus echt al even helemaal back to basics gegaan hoor, maar dit systeem is echt niet beter dan dat daarin zat.

House etc. speel ook ik niet af, maar was wel wat gewend door het Bose-systeem van Renault. Niet achteraf gemonteerd trouwens maar af fabriek. Alle tonen en instellingen waren in ieder geval apart af te stellen waardoor het geluid heel persoonlijk in te regelen was. Geen DAB-ontvangst, geen vaste instellingen als Rock/Classic/Pop etc. Gewoon alles goed en apart instelbaar i.p.v. summiere ' vaste instellingen' zoals hiervoor omschreven. En goede kwaliteit opgenomen nummers etc. nodig hebben om dan pas het systeem te kunnen laten werken was 8 jaar geleden al niet nodig, dus ook dat vind ik niet oke. Natuurlijk is thuis alles beter te krijgen dan in de auto en is ook het ouderwetse Marantz voor in huis inmiddels allang achterhaald of heeft geen persoonlijke voorkeur meer.

Ik zal eens richting Gouda gaan (bedankt B. Stuurder) want nogmaals, ik ben in de veronderstelling dat het systeem in mijn auto niet oke is.

Marantz achterhaald ? Mmmm....Mijn CD-67SE CD speler klinkt nog steeds fantastisch.

Goede speakers hebben geen toonregeling nodig.
 

LdN

Forumguru
Als al vind dat Marantz, wat een goede middenklasser is, ouderwets en achterhaald is dan geld dat dus ook voor Rotel, Arcam, Denon, NAD, Anthem enz.
Ik denk dat er weinig hoop is dat je ooit echt goed geluid gaat vinden.
 

EdK

Forumguru
Ach tis maar een auto en om daar een goed klankbeeld in te krijgen.......
Zijn zoveel negatieve factoren als rijgeluiden , windgeluid als de ramen open staan
Ga maar door , en dan kun je het wel vergeten om de kwaliteit van een concertzaal te krijgen..

En dan gaan we nog muziek spelen in de auto van USB / HD / SD waar we dan van die afgevlakte MP3 bende op hebben staan....
Nee als ik echt muziek wil luisteren dan doet ik dat lekker thuis met de HIFI spullen die daar staan.
Radio in de wagen is leuk als je op de snelweg rijd en bepaalde nummers ff lekker hard wil aan zetten zonder last met je medebewoners in de straat te krijgen...
 

Level42

Forumguru
Eens me to EdK. Maar zo goed mogelijk is voor mij toch een must. En beter dan de Canton kan misschien wel maar dat gaat dan heeel erg in de papieren lopen.
 

EdK

Forumguru
Maar zo goed mogelijk is voor mij toch een must.

Tsja en dit is voor een ieder weer een ander gegeven....
Een audiofiel zal nog niet eens aan acceptabel komen...
Maar een pietje pet is met alleen bas al blij, dat de roest er aan alle kanten vanaf valt door die bas zal hem een worst schelen....
 

Level42

Forumguru
LOL.....ik snap wat je bedoelt.

Maar ik haat het woord audiofiel. Althans....voor mij zijn dat mensen die zolang ze naar muziek luisteren alleen maar zitten te filteren of ze niet één of ander minpuntje horen.....en daarbij vergeten van de muziek zelf te genieten.

Mijn doel is altijd geweest met een "normaal" budget een zo goed mogelijk geluid te hebben....

Thuis:
Marantz CD-67SE ( en ja die steekt menig duurdere speler naar de kroon)
Onkyo TX-NR646 surround receiver
B&W 6 serie speakers (twee hoge fronts, center en twee kleinere rears......subwoofer totaal niet nodig)
Pro-Ject Debut Carbon platenspeler met Pro-ject Phono box pre-amp.

Haalt een audiofiel misschien z'n neus voor op, maar ik geniet er van.

Overigen onlangs dit speeltje gevonden tussen rommelmarkt spullen....man man uit de tijd dat Harman Kardon nog echt spul maakte.....wat een klank en vermogen.....ik wil op de een of andere manier deze als eindversterker voor mijn fronts zien te gebruiken.....
 

Bijlagen

  • IMG_3245.JPG
    IMG_3245.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 147
  • IMG_3247.JPG
    IMG_3247.JPG
    601,2 KB · Weergaven: 144

EdK

Forumguru
Overigen onlangs dit speeltje gevonden tussen rommelmarkt spullen....man man uit de tijd dat Harman Kardon nog echt spul maakte.....wat een klank en vermogen....
Tsja de tijd dat je je versterker nog met een steekkarretje moest ophalen.....Als je die kasten heden ten dagen openschroeft ontsnapt er meer lucht uit dan dat er inhoud in zit...
 

Rallye

Forumguru
Wel fijn dat mijn Amundsen (itt de Swing in mijn vorige Octavia) FLAC afspeelt. Ik heb geen Canton overigens....
 

JvE67

Lid
Marantz is ook echt helemaal niet slecht joh maar wilde weleens zien of de reactie was zoals ik die verwachtte... ik vind een reactie dat iemand's spullen gewoon 'totaal ruk' zijn namelijk nogal erg kort door de bocht. Ieder z'n ding vind ik en dat moet mogen, anders hadden we immers allemaal hetzelfde!

Wat ik al dacht en aangaf klopt inderdaad, er is iets niet oke met mijn Canton-systeem. Ik ben benieuwd hoe het geluid is als deze goed functioneerd. Eerst effe terug naar de dealer dus ;)
 

LdN

Forumguru
Even goed lezen...
Er staat niet dat iemands bose spullen totaal ruk zijn, er staat dat ik persoonlijk alle bose spullen ruk vindt.
En dat is al jaren zo, ik ben geen audiofiel maar hou als ex muzikant wel van een goed geluid en luister altijd
heel goed naar een potentiële aankoop (liefst thuis in combinatie met de al aanwezige apparatuur) voordat ik
tot aanschaffen over ga.
Bose is bij mij nog nooit door een eerste selectie heen gekomen.
 
Laatst bewerkt:

LdN

Forumguru
Ach jij maakt blijkbaar nooit een fout, het is aangepast nu tevreden?
Ik stop er in ieder geval mee.
 

EdK

Forumguru
Rustig rustig ...... het is allemaal platte tekst hier en voor je het weet lees je iets verkeerd terwijl het niet zo bedoeld word
Dus lees het een tweede maal tel tot tien voor je verkeerd reageert....
 
Bovenaan Onderaan