Canton soundsystem

Darkside

Forumguru
Volgengs de specs:
Features & specifications:

  • 8.0" touchscreen colour display
  • 3D map navigation (Europe) with voice control
  • DVD Audio/Video
  • Film playback from AVI, MPEG, Divx, H.246, and DVD from SD, USB and DVD data carriers
  • Music playback from MP3, WMA, AAC files with title display from SD and AUX IN
  • Gracenote database, podcast playback and jukebox
  • Internal 64GB memory as SSD (30GB can be used for music, etc.)
  • USB, AUX-IN, SD (2x)
  • DAB, FM and AM radio reception
  • 4x20 watt output (front and rear speakers)
  • Bluetooth connection for phone and media (HFP, A2DP *, AVRCP **)
verder moet het idd mogelijk zijn om muziek naar de interne hd te kopieren.
persoonlijk vind ik dat niet interessant omdat 30GB te weinig is.
 

Greggy

Actief lid
@Greggy , je kunt je muziek ook op een sd kaartje zetten... Mooi uit het zicht en bakken muziek!

Snap ik, heb alleen teveel muziek wat niet op goedkope SD's of USB's kan. Ik vind die 128GB sticks nog wat duur.
Zit dus te denken om de USB aansluiting in mijn dashboard om te leggen. Heb al gezien dat deze USB aansluiting niet aan de achterkant van de unit in je dashboard zit. Aansluiting gaat dus blijkbaar naar je scherm of zo...? Moet ik nog eens in gaan verdiepen...
 

CoesDoes

Forumguru
2x SD (bij Columbus) en 1x USB, 32GB p.st en je hebt al 100GB, daarnaast kun je natuurlijk evt. nog extra kaartjes gebruiken en even wisselen indien nodig (gaat ongetwijfeld makkelijker dan met cassette bandjes ;) )
 

Greggy

Actief lid
Niet onnodig quoten aub!

Tuurlijk kan dat. Totdat je je auto wilt synchroniseren met je thuiscollectie...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CoesDoes

Forumguru
Dan wordt het waarschijnlijk wat lastiger..,misschien is het mogelijk om een verdeling in je collectie te maken waardoor je het wel over diverse mediadragers kunt verdelen.
Heb zelf alleen een totaal ongeorganiseerde muziekhoop, ben ooit wel begonnen met organiseren, maar dat is nog geen succes geworden.
 

Greggy

Actief lid
Psies. Heb zelf een mooi georganiseerde collectie maar een 1:1 kopie is tijdrovend en onnodig. Een incrementele sync is dan veel sneller en makkelijk. Vandaar ook mijn ene harddisk. Binnenkort mijn scherm maar eens eruit slopen voor de USB connector.
 

jelleg

Lid
Kan ik niet bevestigen, komen we over een dikke twee weken hopelijk achter, tenzij iemand anders het wil bevestigen hier! Flac door de speakers de regio hier wat mooier maken!
Ik heb vandaag wat flac bestanden van de USB stick geprobeerd. Helaas worden ze niet afgespeeld. In de manual staat dat dit formaat wel wordt ondersteund. Van het weekend maar even proberen via de HDD
 

TedVlemmings

Forumguru
Hopelijk kan ik het volgende week ook gaan proberen. Ligt misschien ook aan hoe de stick is geformateerd? Als het volgens het boekje werkt moet er toch een manier zijn! Hoop er zelf snel achter te kunnen komen :D
 

Herman Janssens

Senior Member
Hmmm, kan iemand die vindt dat hij het Canton systeem ideaal heeft ingesteld, hier eens uitgebreid weergeven wat zijn instellingen zijn. Ben namelijk niet zo een expert, maar ben bereid de raad (en dus de instellingen) van een expert over te nemen.
 

Darkside

Forumguru
Ik snap dat niet. Als jij blij bent met het geluid hoe de instellingen nu zijn. Waarom dan de smaak van een ander overnemen.
 

Herman Janssens

Senior Member
Probleem is: ik heb mijn auto nog niet. Woensdag pas. En ik zou het leuk vinden om al een vertrekpunt van instellingen voor het Canton systeem te hebben. Maakt het zoeken naar het ideale geluid waarschijnlijk wat minder lang. En vermits ik geen expert erin ben...
 

CoesDoes

Forumguru
Ik heb vandaag wat flac bestanden van de USB stick geprobeerd. Helaas worden ze niet afgespeeld. In de manual staat dat dit formaat wel wordt ondersteund. Van het weekend maar even proberen via de HDD
Ik heb vandaag toevallig wat flac bestanden op een USB gezet (eigenlijk, op een microsd in een USB adapter), in eerste instantie zag ik ze niet, maar dat was misschien omdat ze nog geladen moesten worden oid, uiteindelijk zag ik ze wel en heb er ook geluid mee uit de speakers gekregen!
Nu ben ik zelf niet echt bekend met flac en of er misschien diverse types (coderingen) bestaan (net zoals bij avi) wat er voor zou kunnen zorgen dat het in bepaalde gevallen niet werkt.
 

CoesDoes

Forumguru
Wat betreft het vertrekpunt qua instellingen lijkt mij de fabrieksinstelling misschien wel een optie ;)
Stel je niet al te veel voor van de instel mogelijkheden, je kunt Bass, midden en treble instellen, de subwoofer en daarnaast de balans en fader via de super! touchscreen plaatsbepaling.
Dan nog de soundfocus (bestuurder, voor en nog iets) en dan heb je het grootste deel wel gehad geloof ik..., alles even uit mijn hoofd getoverd en ik ben geen expert dus het kan goed dat ik wat gemist heb...
 

Racer-X

Actief lid
Yes, Flac via externe HDD (verbatim) wordt gewoon afgespeeld! Mooi geluid met prima detail. Subwoofer doet lekker mee maar mist wat "punch"
 

Sharpener

Nieuw lid
Speel ook wat de canton surroundsetting. Mijn ervaring is dat het geluid voller is als je deze niet volledig open zet. Beste faderinstelling vind ik net achter de voorstoelen. De sub mist idd wat punch. Bij mij staat hij vol open, bass op de equalizer staat meestal op plus 7.
 

Herman Janssens

Senior Member
Bij mij staan de hoge en lage tonen op 9 en de middentonen op 5, de subwoofer ook op 9 en de faderc centraal ( op het 'rooosje' ). Dat vindik vooralnog de beste stand.
 
Bovenaan Onderaan