Canton soundsystem

Noord26

Forumguru
Ik ken het systeem niet. Maar weet dat uit ervaring dat het vergelijkbare sound-system in de S2 ook duidelijk laat merken of je te maken hebt met een MP3 van hoge of lage kwaliteit. Enige verschil is dat in dit systeem geen subwoofer aanwezig is, maar 3 speakers in de beide voordeuren (in totaal 10), waardoor de laagste het onderste deel voor zijn rekening neemt. De aansturing uit wat voor bron (radio/CD/MP3) maakt niets uit in hoeverre welke speakers aangestuurd worden.

Een subwoofer neemt normaal alle sporen waar die rondom 60Hz en lager zitten. Als een FM-uitzending dat niet heeft zal hij niets doen. Een MP3 zou dat zeker wel moeten bezitten.
 

Markiee

Nieuw lid
Als je nou een SD kaart vol pompt met liedjes ende daarbij horende clipjes in een 720p resolutie laat weergeven zou de muziek kwaliteit ook hoog moeten zijn. Naar mijn mening geeft het weergeven van de clipjes bij de liedjes net even een extra lux sfeertje.
 

LdN

Forumguru
wat is de ratio van het niet mee laten doen van de subwoofer bij radio-ontvangst?
Het heeft geen zin om bij FM radio de subwoofer mee te laten werken, het frequentiebereik van het FM audio signaal wordt kunstmatig beperkt
tussen de 15kHz en de 55Hz om geen problemen met het stereo pilot signaal van 19kHz te krijgen en om amplitude oversturing te voorkomen door overmatig laag.
Een goede MP3, CD of DVD haalt een veel groter frequentiebereik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik

AdB

Senior Member
Ik heb mijn muziek op een usb-stick gezet. Allemaal MP3. Het geluid klinkt vanaf zo'n media-bron beter dan de radio-uitzendingen. Eerder las ik hier op dit forum dat de subwoofer niet werkt bij radio-uitzendingen maar volgens mij klopt dit toch niet. Ik kan ook bij radio-uitzendingen de bassen via de subwoofer verhogen (menu: uitgebreide canton-instellingen). Wel is het zo dat ik niet bij de radio-uitzendingen maar wel bij media geluidsbronnen (CD, USB) het surround-effect kan instellen. Wat betreft de klank heb ik alleen de keuze uit 'muziek' en 'spraak'.
 

TedVlemmings

Forumguru
Zo super duper is video audio nooit bij de gemiddelde 720p videoclip. Voor kwaliteit gewoon wat flac op je HDD zetten in de auto, 64gb kan nogsteeds aardig wat leuke muziek in flac op maar geen duizenden nummers dan helaas
 

Racer-X

Actief lid
Zo super duper is video audio nooit bij de gemiddelde 720p videoclip. Voor kwaliteit gewoon wat flac op je HDD zetten in de auto, 64gb kan nogsteeds aardig wat leuke muziek in flac op maar geen duizenden nummers dan helaas

Speelt de Columbus ook flac vanaf een externe hdd via usb aansluiting?
 

TedVlemmings

Forumguru
De welbekende bronnen. Nieuwsgroepen, torrentsite etc. Gewoon even zoeken op artiest of album gecombineerd met flac en dan kom je een heel eind bij de wat bekendere artiesten en albums volgens mij. Is lang geleden dat ik dat zelf gedownload heb. 25th anniversary album van thriller maar dat is al jaren geleden. Voor de rest heb ik mijn oude bestofte bibliotheek en moderne muziek download ik niet meer omdat dat nooit langer als een paar weekjes leuk is
 

Majefloti

Forumguru
Let op! De HDD van de Columbus zit standaard al voor 2/3 vol. Er kan ongeveer 20GB aan muziek bij.
Ik hoor wel degelijk de subwoofer ook bij Radio. Uiteraard wel afhankelijk van welk nummer ze draaien. Overigens, en dat zullen de meeste audiofielen beamen, is een sub pas goed ingesteld als je deze pas hoort bij echt lage weergave. Niet alle nummers hebben dat dus lijkt de sub niets te doen.
Tip: Speel muziek met goede laagweergave en dan de sub instellen of een cd van cars :D. Geluid is echt enorm goed en ik ben redelijk audiofiel. Mijn inziens is het geld meer dan waard.

Sub instellen als radio geselecteerd is kan niet. Alleen via media.
 

Markiee

Nieuw lid
De meningen over de subwoofer lopen lekker uiteen zeg! Nouja ik ben ook audiofiel en ben dus erg nieuwsgierig wat mijn ervaringen straks zijn.

Zou mooi zijn als je zo'n digitenne bakje van kpn kon aansluiten en tv kon kijken via de columbus, maar dat is klinkt meer als een sprookje
 

CDK

Forumguru
Zou mooi zijn als je zo'n digitenne bakje van kpn kon aansluiten en tv kon kijken via de columbus, maar dat is klinkt meer als een sprookje
als er geen tv tuner op zit of als er wel een tv tuner op zit en je wilt meer dan NL1/2/3/regio zenders dan moet je nog zo'n €500,- investeren in een nieuwe tv tuner à €200,- en een nieuwe interface à €275,- heb ik me laten vertellen bij mijn dealer, vervolgens heb je een digitenne smartcard = abonnement nodig à €12,50/maand
 

Leon!!

Lid
uhm... de subwoofer werkt wel op de radio als je DAB heb maar niet als je alleen FM heb (ergens zitten lezen)
 

MothMan

Actief lid
Bij mij werkt de sub overal (FM + DAB)...
Bij mij ook, media, DVD, FM. Heb geen DAB. Subwoofer werkt áltijd mee. Naar eigen smaak heb ik de bass van de normale speakers op +1 en die van de sub op +4. En ja, het is echt wel duidelijk te vernemen dat de sub meedoet, ook in FM.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik

Fean

Forumguru
uhm... de subwoofer werkt wel op de radio als je DAB heb maar niet als je alleen FM heb (ergens zitten lezen)

Subwoofer werkt zowel FM als DAB.
Bij surrounding werkt het alleen bij DAB, je kunt de surroundings bij FM dan ook niet aanvinken.

Verders heel goed geluid voor 600eurie.. subwoofer is niet groot. Ik las net 64gb 2/3 vol? Ik heb dat nog niet kunnen vinden..? Uberhaupt kan ik via USB de 64gb hd vullen? Weet iemand dit?
 
Bovenaan Onderaan