Brandstofmeter

Net onze eerste tank leeggereden , 537km best slecht denk . er ging 35 liter in . Maar idd eerst loopt de meter heel langzaam en op het eind heel snel . Er word alleen in de stad mee gereden , 1x 120 km snelweg . Ik ga het in de gaten houden , het verbruik. Weet iemand hoeveel liter er nou in gaat ??
 

CDK

Forumguru
da's ruim 1:15 vraag is nu of de tank vol was bij aflevering, misschien niet, dan is het verbruik uiteraard gunstiger als dat het nu lijkt :) nu spritmonitor invullen en bijhouden en je weet de rest van de tijd dat je met deze auto doet je gemiddelde verbruik :) je kan dan ook vergelijken met anderen die dezelfde configuratie hebben....

greetz Corné
 

tikumo

Lid
Mijn eerste tank was ook zoiets. (misschien inderdaad niet helemaal vol, of tot aan de eerste klik haha). Tweede tank deed ik al 1:18. Volgens Torque rijd ik nu af en toe zelf 4.3/100km dus dat begint er meer op te lijken (dat is overigens dus op de snelweg, ongeveer 90 rijden).

Als iedereen nou lekker 90 rijd dan voel je je geen bejaarde..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Joske, het is ook vloeibaar goud die benzine! RON98 is €1.81 momenteel, beter had het pompje rood kunnen zijn dan :)
 

CDK

Forumguru
@Sparkie, yep dat heb jij goed gezien, nu nog iemand die weet waar die kleur door veroorzaakt wordt én of je die zelf kan aanpassen :)
 

Sparkie

Forumguru
Dat wordt automatisch bepaald aan de hand van het aantal tankbeurten. Eens even kijken of ik daarover iets kan vinden.

Edit: Hier kan je lezen hoe je de verschillende tankjes kan kiezen.
Maar bij welk aantal hij van kleur verandert kan ik niet vinden.
 

CDK

Forumguru
@Sparkie, ik krijg helaas een error als ik op jouw link klik, waarschijnlijk omdat je ingelogd was ;) ik zal zelf ook nog wat verder zoeken, dankjewel!

greetz Corné
 

dirkkroneman

Forumguru
@Joske, het is ook vloeibaar goud die benzine! RON98 is €1.81 momenteel, beter had het pompje rood kunnen zijn dan :)
Hier in Zwolle is het € 1.779 (bemande pomp). In Kampen hebben ze een BP Express daar is ie zelfs € 1.719. Blij dat ik in het oosten woon :tongue: (Beter had ik veel verder in het zuiden gewoont of nóg oostelijker)..
 

tikumo

Lid
Merken jullie het verschil goed met premium? Ik merkte het bij mijn Lupo wel, maar bij de Citigo niet echt..

Hier bij de Shell Express is de normale benzine flink goedkoop € 1.66, in Ede.
Ik blijf het bizar vinden dat ze aan de snelweg zo veel meer durven te vragen (en ook krijgen!).
 

CDK

Forumguru
vooral turbomotoren en motoren met hoge vermogens hebben merkbaar verschil, en vooral getunede motoren, ik zou lekker normale benzine in mijn citygo gooien hoor #lekkerzuinig!

greetz Corné
 
Net de 2de tank getankt 31 ltr en 1 op 17 gereden . Een stuk netter . Hiervan is helft in de stad gereden . Heb ook me eerste 180 km aan 1 stuk door gereden ging perfect ( ik ben 191 cm lang ) nergens last van . Fijne auto die citygo .
 

Steerclear

Senior Member
Ik zou me zorgen gaan maken als je na 1000 km niet boven de 1:20 uitkomt. Zelfs met een "snelle" rijstijl.
 
Bovenaan Onderaan