Brandstofmeter

turboturbo

Forumguru
Uitrollen in de versnelling en met koppeling aangekoppeld laten, levert een actueel verbruik op van..... juist! 0 L/100 km! En je spaart de levensduur van je remblokken ook nog eens, want de motor zorgt al voor een gedeelte van de vertraging, die de remmen niet meer hoeven op te brengen.
 

Steerclear

Senior Member
Helemaal niet. Je rolt in de versnelling en schakelt direct naar de versnelling die je op de kruising/ rotonde nodig hebt. Bij tot stilstand komen trap je de koppeling pas in wanneer het toerental beneden de 900 komt.
 

Steerclear

Senior Member
Alleen wanneer je zeer sterk op de motor wil afremmen (bijvoorbeeld bij afdalen in de bergen) ga je hoog in toeren rijden waarbij de motor als heel behoorlijke rem fungeert. 3-4000 toeren is geen probleem bij een warme motor.
 

Steerclear

Senior Member
In veel gevallen kan je ook de Citigo in de bebouwde kom -bij accelereren na het bereiken van de doelsnelheid- direct van drie naar vijf schakelen.
 

Steerclear

Senior Member
Zeker! In veel gevallen kan je veel vroeger opschakelen dan je denkt. Soms kan het ook nodig zijn deze totaal te negeren, bijvoorbeeld bij inhaalacties of vlot invoegen op de snelweg. want bedenk vooral: Veiligheid en doorstroming gaan áltijd boven zuinigheid.
 

Steerclear

Senior Member
Je bedoelt over timing op kruisingen en rotondes en een college over de logica van verkeerslichten waardoor je vrijwel nooit meer hoeft te stoppen bij deze situaties en dus een heel hoge gemiddelde snelheid kan halen? EN tegelijkertijd de veiligheid en rijplezier enorm kan verhogen? Zoiets?
Of een Skodaforum Citigo antislipcursus op het ANWB Test & Trainingscentrum? waarbij we volop gebruik gaan maken van alle voortreffelijke hulpsystemen die op onze karretjes standaard zijn? Zoiets?
 
Bovenaan Onderaan