Brandstofmeter

Blackciti

Senior Member
Als ik dat allemaal zo eens lees over die enorme aantallen kilometers die er op en volle tank kan worden gereden met het zogenaamde nieuwe rijden, tja...
Ik kan een ieder laten weten dat mij dat met mijn 57 pk versie nooit is gelukt en ook nooit gaat lukken. Ik hou trouwens ook niet van die manier van rijden omdat mij dat het plezier van het rijden bederft. Een automotor is er om te gebruiken waarvoor hij is gemaakt en niet om hem met fluwelen handschoenen aan te pakken!

Wat ik wel heb, net zoals ik ook al heb gelezen, is dat de brandstofmeter vreemd reageert. Wanneer de tank vol is kan er wel 150 km worden gereden voordat de wijzer van de meter in beweging komt. En als de tank iets over het minden is kan er zomaar 23 liter bijgetankt worden, en dat bij een tank die maar 35 liter kan bevatten. Ook al eens meegemaakt dat de wijzer nog niet aan de laatste blokjes stond maar dat er toch 33 liter in ging. Dan schrik je wel even. Ik heb de brandstofmeter door de dealer laten nakijken maar die kon geen afwijking vinden. Vreemd!
 
Bovenaan Onderaan