Brandstofmeter

Tino

Senior Member
Ik heb voor het eerst 770 km gereden op een volle tank 35ltr


Ik lees geregeld bijna leeg en 35 liter heb vrijdag 42.5 liter getankt nog te rijden afstand stond al wel een tijdje op 0 en de naald zat net onder het rode gebied was wel spannend maar wilde de goedkoopste tankstation halen wie weet hoeveel er in gaat want dit is toch 7.5 liter meer dan opgegeven.
 
Wow tino ik denk dat je toen echt op benzinedampen reed, Jeetje wat veel. Dan vul je hem zeker tot de rand toe vol of stop je tot ie afslaat (dat word wel aanbevolen).
 

Steerclear

Senior Member
Mijn max. staat op 966 kilometer op een tank, ik ga nog steeds voor de 1000 km. Dat is nog niet gelukt, ook niet op "premium" benzines. Mijn ervaring is dat als de actieradius op 0 staat, je nog zeker 50 kilometer vrij risicoloos kan rijden. Maak er alleen geen gewoonte van, want het is zeer stressvol!
 

Tino

Senior Member
Stressvol was het zeker doe het ook niet meer :bloos: had hem wel tot de rand gevuld want moest weer een aardig stuk rijden dus overlopen zat er niet in:D
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb wel eens een poging gedaan.

Met een gevulde jerrycan achterin.
Maar leuk is anders!

Je rijdt tenslotte geen rondjes op een parkeerplek en je wilt eigenlijk nergens plots stil komen te staan (zul je net zien op de meest onmogelijke plek). Je kofferbak meurt vervolgens de rest van de week naar peut, en tot slot hoop je niks stuk te maken door met een lege tank te rijden (smering brandstof pomp, residu/rommel onderin de tank?)

Ik weet nu inmiddels dat ik bij 0 resterende km's op de boordcomputer nog kan rijden en dat ik de beloofde 720 km bij volle tank dus zou moeten kunnen uit rijden in geval van nood.
 

Steerclear

Senior Member
Ik ben wel benieuwd of de 55kW uitvoering net zo zuinig te rijden is als de 44kW. Is het wellicht leuk/ zinvol om een Citigo FuelDuel te houden? Eventueel gecombineerd met een training/ meeting?
 

Steerclear

Senior Member
Hoe doe je dat toch?
Ik zit nu ongeveer op de 750 per tank.....

Hey Loveley, Zuinig rijden vergt een mindset. Het is continue letten op het verkeersbeeld, razendsnel aanpassen, rollen, samenspelen met andere verkeersdeelnemers op rotondes en kruisingen, regie pakken zonder dat anderen dat doorhebben en voorspellen hoe verkeerslichten de verkeersstroom regelen... op de snelweg "go with the Flow" en zeker niet hinderen of langzaam rijden.
 

turboturbo

Forumguru
Zou leuk zijn als je bijv. online zo'n cursus op tips zou kunnen doen, @Steerclear , bijv. ondersteund met filmpjes. Ik 'kan' volgens mij al aardig hiper-milen, maar ik weet vast nog lang niet alles en misschien toch ook nog wel verkeerde dingen mezelf aangeleerd.
 

Steerclear

Senior Member
Ik ben bang dat zoiets niet werkt. Het is juist het coachende, rijdende gedeelte dat de meeste winst oplevert. Je zou een theoretisch gedeelte wel online kunnen doen, maar het is juist de 0-meting en de HNR- rit die het meeste duidelijk maken en tegelijkertijd een aantal rij-technische zaken naar boven brengen.
 

EdK

Forumguru
Het komt er op neer dat je dingen tussen je oren moet afleren
En dat de vrijgekomen ruimte tussen je oren met de juiste info weer gevuld moet worden.

En dat mot er in gedrild worden !
 

Steerclear

Senior Member
Als je het spel doorhebt -en dan alle aspecten ervan- ga je jezelf steeds verder drillen! Ik geef een leuk voorzetje en dan mogen jullie het spel doorzetten. De grap is dat je ook gelijk een aantal ergernissen uit het rijden kan halen. Voorbeeld: Nooit meer last hebben van mensen die geen richting aangeven op rotondes. Bizar, maar waar.
 

Steerclear

Senior Member
Verder kan je ook leren regie te voeren over hele weggedeelten. Je laat mensen pas invoegen als Jij dat wil zonder dat ze doorhebben dat jij dat doet! Of; bumperklevers effectief voorkomen of afstand laten nemen zonder dat ze het zelf doorhebben (dus niet remmen of andere gevaarlijke akties) Of: Notoire linksrijders aan de kant laten gaan zonder bumperkleven, met alleen non-verbale, non agressieve acties. Het is zo'n leuk spel.
 
Bovenaan Onderaan