BMW f11 520D

Status
Niet open voor verdere reacties.

s-line

Forumguru
+ een superb is gewoon geen gewilde auto, zeker niet 2ehands.
Veel vinden hem te groot en log en nemen liever een Octavia

s-line

Forumguru
Dit een waarde bepaling van AutoScout24..

Bijlagen

• 5422B53A-13FA-4261-A1CA-780294515050.png
    5422B53A-13FA-4261-A1CA-780294515050.png
    320,7 KB · Weergaven: 21

leon-cupra

Forumguru
Gewoon de marktprijs, dalende vraag naar diesel, +150.000 is absoluut niet meer gegeerd in BE. Er hoeft niets verkeerd met een okkazie te zijn. Uiteindelijk was de Superb ook afwachten wat het ging zijn. Had even goed met die km-stand een miseriebak kunnen zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
@JeSko , ik dacht dat de S2 ook al vlot over de 100.000km zat. Maar met 65.000km zou ik de overstap naar 170.000km ook niet maken.
Niet dat 170.000km het einde hoeft te zijn. Op dat vlak hebben we als Belg een andere ingesteldheid. In Nl is een wagen van 150.000km net "ingereden", bij ons is deze "versleten".

Timmer

Forumguru
Als ik naar andere auto's kijk is een van de eerste criteria: kms <60k km.
En zoals @leon-cupra aangeeft, een auto van 65k omruilen voor een van 170k... dat zou ik niet doen...

JeSko

Forumguru
Die flut "waarde" bepaling zegt mij weinig @s-line

@larsy

Exact, een S3 active editie met 150 ton op de teller... active is absolute basis, die auto mag nieuwer zijn maar komt qua uitrusting en looks niet in de buurt bij mijn S2. :D

Maarja wel Euro6 en daar zien ze nu meer naar waarschijnlijk.

JeSko

Forumguru
Dikke bakken @ertromp , alleen jammer van die foto obstructie :mad: kan iemand die lellebele is een duw geven zodat ik de VOLLEDIGE auto zien kan? Dank:koffie:

Okki

Forumguru
.....ik was al begonnen :shutup::shutup::shutup:

...maar even ter zake. Het kan wel een wens zijn (die heb ik ook, alleen nooit een BMW) maar ik zou de wens een wens laten en lekker in de Skoda blijven rijden.

larsy

Forumguru
Ja ik denk dat die euro 6 veel waarde heeft nu .
Maar goed ik zie de s2 nu ook nog duurder staan dan ik dacht ...
dus
te koop zetten kost niets .
Je moet maar ene hebben

brepus13

Forumguru
Ik had ook een bmw wens destijds... jaartje in gereden en een illusie rijker. Ja het reed leuk, maar ondanks de high ex. Uitvoering was ik niet echt onder de indruk. Nu was dat wel een 3 serie maar toch. Ook doe ik zelf onderhouds zaken maar de onderdelen zijn behoorlijk duurder dan voor je S2. Ik ruilde de Beemer in op mijn S2 en heb daar veel meer lol van gehad!

je hebt al meerdere malen aangegeven in diverse topics dat geld soms een ding is ( incl je maandloon etc.) dus ik zou het echt af raden. Je klust niet zelf aan auto’s en een garage bezoek loopt serieus in de papieren bij dit soort auto’s. Ook zou ik echt voor een benzine gaan, mocht je het toch gaan doen, gezien je weinige km’s.

soms is dagdromen best leuk maar gezien je vaak aangehaalde “ ik ga deze afrijden en deze gaat voorlopig niet weg” uitspraken zet ik mijn geld dit keer op de S2....

:-)

Misschien kan je er voor bonuspunten nog een poll voor openen :D

JeSko

Forumguru
Haha thanx @brepus13 , ja dat wat je zegt is de rationele kant, misschien heb ik mij te veel laten beïnvloeden door mijne kameraad zijn enthousiasme, je kent dat wel, ik heb 2 goede maten die BMW rijden en die zouden me ook maar wat graag bij de "club" zien komen, al vinden ze mijn S2 wel een knappe auto. Het kan allemaal wel maar moet het daarom, en alles went, het kan zomaar zijn dat ik na 2 maanden in die BMW dat wauw gevoel ook kwijt ben.. en dan verlang naar mijn goedkopere SuperB die wel gewoon alles deed. En ik weet dat wat er ook aan de SuperB komt ik dit kan betalen, met zo'n BMW kan dat vies tegenvallen i guess. Wat voor Beemer heb jij juist gereden?

Trouwens daarstraks mijn moeder haar 10 jaar oude Dacia naar de garage gereden, toffe koekendoos, nu voelt mijn S2 weer dik premium aan gvdme wat een k*tkeet is me dat zeg! Ik ging kapot van de hitte in dat blik, en ik maar zoeken naar die airco knop, zit er niet eens op. Het kan altijd erger.

JeSko

Forumguru
Een wijs man zij ooit tegen mij, benijd niet degene die meer lijken te hebben, denk aan degene die nog minder hebben.

Wat wel zeker is, de volgende word dan misschien geen dikke Beemer, maar wel een automaat, dat rijd toch fijner dan verwacht.

leon-cupra

Forumguru
.....Het kan allemaal wel maar moet het daarom, en alles went, het kan zomaar zijn dat ik na 2 maanden in die BMW dat wauw gevoel ook kwijt ben.. en dan verlang naar mijn goedkopere SuperB die wel gewoon alles deed. En ik weet dat wat er ook aan de SuperB komt ik dit kan betalen, met zo'n BMW kan dat vies tegenvallen.
Nu zit je jezelf weer om te praten om het niet te doen, terwijl gisteren je er zo lyrisch over was. Komt jouw vrouw hier soms niet gek van?:D
En verlangen naar iets dat minder is .... rare mindset :nono:
En de herstellingskosten , tja , kan ook vies tegenvallen bij een skoda. Dpf-filter vervangen is ook geen goedkope herstelling bij Skoda, een turbo vervangen valt ook ferm tegen, ... laat staan je motor zelf. Gelukkig heb je dan nog geen DSG want die durft ook zijn kuren hebben .... kwil maar zeggen, grote herstellingen kosten altijd een rib uit je lijf, skoda of BMW zijnde.

Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Ieders input is gewenst @leon-cupra , qua gevoel ben ik om, rationeel gezien niet, dat is de afweging, en doorgaans zijn het ook degene die zelf meer risico's nemen die me vertellen om voor die BMW te gaan, en anderen die die risico's niet nemen die me aanraden om de Skoda te houden. En neen hoor die is dat al gewoon, irritant voor haar maar voor de rest ben ik ne fantastische vent ;) van horen zeggen :deuk:

PS: die input is gewenst en daarom ook dat ik het hier post, dat maakt afwegen makkelijker, laat ons zeggen dat ik mezelf niet volledig vertrouw als ik zoiets enkel in men eigen kopke bespreek, het verleden leert me dat ik dan vaak net de foute keuze maak, vandaar topic nummero 50 ofzo aangemaakt, hier zitten mensen met meer levenservaring en auto ervaring waarvan ik de input zeer waardeer, enkel in't vervolg zal ik het maar in mijn mijn auto topic plaatsen, dan ergeren mensen zich hier niet aan weeeer een nieuw topic, hé @s-line :bloemen:

leon-cupra

Forumguru
Ik ga persoonlijk nooit de mening vragen van (zeker) een forum om te bepalen of je een wagen zou moeten kopen. Te veel mensen, te veel verschillende meningen. Daar kom je nog gekker van. Uiteindelijk ben jij hetzelf die de beslissing dient te nemen. Een forum is handig om bij een bepaald model probleemgevallen te ontdekken en dan nog ... je vindt meer negatieve ervaringen over alle modellen / motoren da" positieve.Tja risico, met de skoda verder rijden is ook een risico. Deze kan morgen ook in pan vallen (hopelijk niet uiteraard):arghh:

Wanneer ik voor een andere wagen kijk (en dat is best regelmatig), is voor mij de rationele overweging dat het financieel haalbaar is. Is het niet haalbaar, afblijven. Is het financieel haalbaar, dan staat de poort open tot aankoop. Al de rest is toch het "emotionele" en als autoliefhebber heb je weinig nodig om overtuigd te geraken.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan