BMW f11 520D

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsy

Forumguru
:arghh: BMW is natuurlijk degelijk punt .
Maar ik zou het niet doen.
Is geen ruime auto meer zoals het vroeger wel was t.o.v de andere wagens van toen.
ik denk dat de 320gt (190pk)net zo groot is voor je kids.
Die delen het onderstel met de 5.
En zijn goedkoper .
En je kan zelfs de 318gt(163pk) kopen is nog goedkoper (en even ruim ) en hebben ook dat blok
En kunnen beiden in 1 sprong naar 220pk :D

Ps: als het toch een statiebak moet zijn ik ging voor de audi a6 allroad (met veel km’s)
Quattro :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@leon-cupra Die moderne veiligheidssystemen daar heb je wel een punt mee. Wat het gebruiken van het gezond verstand betreft: veel ongelukken gebeuren juist omdat mensen (even) hun gezond verstand niet gebruiken. Overigens is rechtdoor gaan in een bocht (voorwielaandrijving) minder gevaarlijk dan uitbreken van de achterkant, omdat in het laatste geval de kans groot is dat zijdelings een vrachtwagen, boom of ander obstakel wordt geraakt, en die zijkant is toch aanzienlijk minder berekend op aanrijdingen dan de voorkant.
 

JeSko

Forumguru
@larsy

Alleen jammer dat zo'n 3gt echt geen mooie auto is, zeker achteraan met dat onozel spoilerke :D Audi is teveel hetzelfde als men SuperB, heb met een allroad gereden voor ik mijn S2 had en dat kan niet op tegen deze Beemer, vond ik.
 

leon-cupra

Forumguru
Een 5 is toch een stuk knapper dan een 3GT, zowel het interieur als het exterieur.
Maar een 5 is op de achterbank idd geen ruimtewonder.
 

Canon-Eye

Forumguru
Onderstuur bij een voorwielaandrijver wordt vaak al "vanzelf" opgelost door de natuurlijke schrikreactie van de bestuurder, namelijk gas loslaten - dat doet de neus van de auto doorgaans alweer meer de bocht induiken. Mits het niet veel te snel ging natuurlijk, maar dat is dan afhankelijk van het stukje gezond verstand en begrip voor de weg- en weersomstandigheden.
 

EdK

Forumguru
Ja hoor er zit er één zich weer helemaal gek te maken....


TE KOOP: SuperB WIT met 2 sets Velgen !!! :deuk::deuk::deuk:
 

JeSko

Forumguru
Ja handbak word het zowiezo niet meer, ik denk dat als ik die BMW met handbak had gereden het gevoel van klasse niet zo groot had geweest, de automaat doet veel voor een auto en de luxe beleving.
 

leon-cupra

Forumguru
Overigens is rechtdoor gaan in een bocht (voorwielaandrijving) minder gevaarlijk dan uitbreken van de achterkant, omdat in het laatste geval de kans groot is dat zijdelings een vrachtwagen, boom of ander obstakel wordt geraakt, en die zijkant is toch aanzienlijk minder berekend op aanrijdingen dan de voorkant.
Sorry maar dit is een zeeeeeeer zwak tegenargument.Slaagt nergens op.
Als je rechtdoor gaat met een voorwielaandrijver kan je ook een tegenligger, boom, ander obstakel raken
 

brepus13

Forumguru
Heb zelf ook een bmw gehad en de veiligheids systemen helpen prima bij te enthousiast gas geven in bochten :-)
Je kunt die gelukkig ook uitzetten voor gladde parkeerplaatsen :thumbsup:

Let wel dat ook bmw bij de 2.0 diesel blokken problemen met de ketting kende. Ik weet niet of dit verholpen is bij de F 11 maar lees het bmw forum er eens op na. Ook daar kennen ze specifieke problemen.

en verder, lekker doen!
 

leon-cupra

Forumguru
Snap het @JeSko. Persoonlijk heb ik er geen slechte ervaringen mee. Paar keer van particulier gekocht, nooit problemen gehad maar waren uiteraard wel jongere wagens.
Wel opletten met het type garantie. Wettelijke garantie is in feite maar 6 maanden. Na de 6 maanden moet jij aantonen dat het probleem er al was op het moment van aankoop. In 99% vd gevallen kan je dat uiteraard niet.
Wanneer het een garantie is bij een verzekeraar is het uiteraard een volledig jaar maar denk dat de handelaars bij dergelijke wagens eerder een wettelijke garantie dan een "verzekeringsgarantie".
 

leon-cupra

Forumguru
Heb zelf ook een bmw gehad en de veiligheids systemen helpen prima bij te enthousiast gas geven in bochten :-)
Je kunt die gelukkig ook uitzetten voor gladde parkeerplaatsen :thumbsup:
+100
vind persoonlijk een achterwielaandrijver veel gemakkelijker te corrigeren. Systemen die ingrijpen, even tegensturen en hup hij staat terug recht. Met de MX5 naar het werk zette ik hem tijdend het ritje een paar keer dwars. Nooit het gevoel gehad dat ik de controle verloor.
Met de RS daarentegen 1 keer in een S-bocht redelijk hard verschoten wanneer de wagen begon te schuiven naar de buitenbocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan