BMW f11 520D

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Helemaal waar @philippe bakker , en de Sup is ook niet misselijk natuurlijk! Laatst had een tante van me waar ik weinig contact met heb me zien rijden, ze zat op een terrasje met mijn moeder, en mijn moeder zij ah daar zie mijn zoon rijd daar, en de tante antwoorde daarop; amai, was da veu nen otto? Sjieke bak!

@sitechris

Helder, kan ik me best inbeelden, in zulke zaken komt de Nieuwprijs van de Beemer uiteraard terug.
 

leon-cupra

Forumguru
En het interieur van de Sup mag wel verkloot worden tijdens de verhuis?:arghh:
Een verhuis doe je met een verhuiscamion, niet met je wagen :nono:

Tja, nieuw huis, nieuwe wagen, blijven rijden met de S2, ... keuzes maken é.
Op zich, met het vooropgesteld budget en eventuele opleg moet het wss financieel wel haalbaar zijn om nog een andere wagen aan te kopen, zelfs met een aankoop van een huis. En blijkbaar blijf je ermee bezig .... ;)

Maar wat zegt moeder de vrouw? Zij zal wel allesbepalend zijn :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Een verhuis doe je met een verhuiscamion, niet met je wagen :nono:
Wij verhuisden destijds (in twee fases) met grote verhuiswagens over een afstand van ruim 250 km. Maarrrr...

Ik werkte toen al geruime tijd in onze nieuwe woonomgeving. In de eerste 2 maanden na de oplevering van het nieuw gebouwde huis (de behang- en laminaatlegfase, zeg maar) werd er rond de weekends natuurlijk ook regelmatig heen en weer gereden met de toenmalige O2 combi - waar ook best heel wat in mee kon. En dan zou je al die lege ruimte onbenut moeten laten? Nee, natuurlijk niet!! Allerhande klein en licht of kwetsbaar spul ging alvast mee en dat heeft nul schade aan de auto opgeleverd.
Kwestie van een beetje gezond verstand bij het inpakken, stuwen en zekeren... :pardon:
 

philippe bakker

Forumguru
En het interieur van de Sup mag wel verkloot worden tijdens de verhuis?:arghh:
Een verhuis doe je met een verhuiscamion, niet met je wagen :nono:

Tja, nieuw huis, nieuwe wagen, blijven rijden met de S2, ... keuzes maken é.
Op zich, met het vooropgesteld budget en eventuele opleg moet het wss financieel wel haalbaar zijn om nog een andere wagen aan te kopen, zelfs met een aankoop van een huis. En blijkbaar blijf je ermee bezig .... ;)

Maar wat zegt moeder de vrouw? Zij zal wel allesbepalend zijn :D
Alee... schilder gerief kopen , behang , gyproc platen ....een huis is zelden zonder werk he
 

JeSko

Forumguru
Moeder de vrouw wilt wel een Beemer, zijn haar favoriete auto's, maar ze is bang van de achterwielaandrijving, haar beste vriendin beweert dat er met hun BMW in de winter niet te rijden valt ( ik weet waarom, BMW willen rijden maar de extra kost van winterbanden er niet bij willen nemen ), en dat houd haar tegen. Ook vind ze het dom om iets met 68.000 km om te ruilen voor iets met 160.000 km. Maar BMW spreekt ook haar enorm aan, Audi komt als goede tweede, maar dat zou ik niet heel anders vinden tegenover m'n Sup, BMW is toch wat specialer vind ik.
 

leon-cupra

Forumguru
Alee... schilder gerief kopen , behang , gyproc platen ....een huis is zelden zonder werk he
Van beetje behang en schildergerief ga je het interieur van de Jag niet “verkloten” é
Gyproc platen :nono:


@JeSko , geen schrik hebben van achterwielaandrijving. Het is de ezel achter het stuur die het gevaarlijk maakt. Daarvoor moet het zelfs geen achterwielaandrijving zijn. Ik vind persoon achterwielaandrijving beter te corrigeren dan voorwielaandrijving bij “uitbreken”. Voor een daily gezinswagen is het wel aan te raden voor winterbanden te steken. Kom je nooit voor verrassingen te staan. Omdat mijn wagen de “tweede wagen” is en de gezinsuitstapjes toch met de Superb gebeuren, leg ik zelfs geen winterbanden op de benz. Op de Mazda had ik dit ook niet. Juist met dagen dat het sneeuwde, liet ik de wagen thuis en die dagen zijn op 1 hand te tellen. Al de andere dagen steeds veilig kunnen rondbollen met de achterwielaandrijving.
 

JeSko

Forumguru
Ik misbruik mijn Supje niet, zulke zaken duw ik er dan ook niet in, Jamais de ma vie!!! Leen ik wel gratis en voor niets een van de Sprinters van de baas, die mag ik altijd gebruiken indien ik het vraag.

@leon-cupra

Duidelijk, maar jij bent een al ervaren chauffeur die de nodige snellere achterwiel aangedreven auto's onder de kont heeft gehad, mijn vrouw heeft die ervaring en dat talent ook niet. Maar gewoon winterbanden zou dat al oplossen inderdaad...
 

leon-cupra

Forumguru
Veel pk’s op een achterwielaandrijving heb ik nog niet gehad maar de Mazda had wel een hoge verhouding pk/gewicht. Doordat het een zeer lichte wagen was (950kg) kon je er supergemakkelijk mee spelen. Klein tikje gas en de kont brak (gecontroleerd) uit. Bij iedere bocht kon je perfect het kontje laten uitbreken. Zalig gewoon. En het gevoel van controle ... weergaloos.

de benz is ook achterwielaandrijving maar weegt veel meer (1600kg). Je moet al heel lelijk doen om de benz met zijn kontje te laten zwiepen. Daarnet nog eens expres proberen te forceren met de natte baan. Nada ...

neem ou madam dan naar een grote parking en laat haar daar maar eens oefenen. Gegarandeerd dat driften haar nieuwe hobby wordt :D
 

brepus13

Forumguru
Vergeet ook niet dat de elektronica heel aardig ingrijpt bij de bmw. Mijn 3 serie greep meteen in bij te enthousiast gas in een bocht bijvoorbeeld... met normaal rijgedrag gaat ze echt niet in de problemen komen hoor met de achterwiel aandrijving.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan