BMW f11 520D

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Als je het zelfs geen geld gaat kosten, waarom zou je dan nog twijfelen :arghh:

Wat ga je "verliezen" tov de Superb? Wat plaats op de achterbank. Veronderstel dat je zelf quasi nooit op de achterbank gaat zitten, dus daar heb je geen last van. Je kids zijn nog klein genoeg dat zij er ook nog geen "last" van hebben. Tegen dat ze de ruimte goed kunnen gebruiken, ben je al een paar wagens verder. Daarnaast wat plaats in de koffer. Voor de dagelijkse boodschappen zal de koffer van de F11 ook voldoende zijn. Voor al de spullen van de kids zal de koffer van de F11 ook voldoende zijn. Voor op vakantie te gaan zal de koffer wat tegenvallen maar daar bestaan ook oplossingen voor nl een dakkoffer. Verder zie ik geen nadelen van de F11, eerder voordelen die je zelf al hebt mogen ervaren.

Valt de F11 uiteindelijk tegen(wat ik mij niet zou kunnen voorstellen), verkoop je hem toch gewoon terug. Je verlies zal gezien de huidige waarde minimaal zijn en dan kijk je toch gewoon terug voor een Superb, mss tegen dan een S3 :jaja:
 

Joti

Senior Member
Ik geef je geen ongelijk, staat hier in de buurt ook een pracht exemplaar. Als ik over 2/3 jaar klaar ben met de O3 ga ik misschien ook de overstap wagen.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Er zijn natuurlijk wel wat zaken waarmee ik rekening moet houden,

Ik heb al zo'n 2000 euro in de Sup gepompt, de Beemer zou begrijpelijk genoeg geen upgrades krijgen, dit is een veto van de vrouw, dus als ik een BMW koop moet hij echt zoals ie staat naar mijn zin zijn, zo staat er eentje op, met de juiste velgen, kleur en M pakketje.

De Sup mag dan wat minder zijn, hij heeft wel maar 65.000 km, een BMW aan dat budget heeft er logischerwijs wat meer, deze auto ken ik intussen, de BMW kan een miskoop zijn en rond de 150-170 ton op de teller komen er wellicht kosten die de Sup nog lang niet heeft.

Ik ben gehecht aan de Sup.

Alles wordt net wat duurder, niet veel, maar wel wat , o.a.

- verzekering +
- jaarlijkse taks +
- oh en stukken +

@Peter-036

Ook iets waar ik aan gedacht heb, er staan er enkele op aan mijn budget, de meesten zijn van 2011 en die staan bekend om meer problemen te hebben met ketting en luchtbalgen, niet zo erg als de voorganger van de F11, maar toch, met Bílý weet ik nu wat ik heb.

Het zal zowiezo een afweging worden.
 

Eemspoort

Forumguru
Ik zie dit topic nu pas, maar wil er wel even op reageren.
Om te beginnen: Bezint eer ge begint!
Mijn vader heeft een BMW 520d van 2018. Ik heb er mee gereden, ja. En het is zeker een indrukwekkende auto, moet ik toegeven. Naar mijn smaak te klinisch, alles gaat vanzelf en de overdaad aan informatie is eerder afleidend dan een toevoeging. Maar, dat is natuurlijk persoonlijk. Het schijnt dat de meeste mensen dat graag willen, want steeds meer auto's gaan die kant op.
Toen ik uit stapte wist ik het ook wel, ik zou hem niet willen ruilen voor mijn (ex) Superb.
Hou ook rekening met de kosten die gepaard gaan met zo'n bezit. Zodra je de deur van een dealer binnen gaat ben je al arm. Je moet je bewust en serieus afvragen of dat het waard is.

Als geld geen rol speelt, leef je uit. Maar als geld niet ten overvloede aanwezig is, denk dan nog eens 5 keer na voor je aan een jonge BMW begint. Of eender welk premium merk. En ja, dat zegt iemand die van een Superb naar een E-klasse Mercedes is gegaan. Maar wel 1 van 15 jaar oud en ik doe veel zelf, want met een auto van deze leeftijd voel je niet zozeer de drang om naar de dealer te stappen als er eens wat mee is. Tenzij het serieus word, natuurlijk. En ook dan zal ik even moeten bloeden financieel.

Ik wens je veel wijsheid! :)
 

larsy

Forumguru
Geld om geld zou ik zo niet durven zegge .. ik denk dat je een 6 ~7000€ moet opleggen
Voor die f11

Of zie ik iets mis ? :arghh:
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@larsy

Nee hoor, de prijzen voor een F11 die ik wil, dus met automaat onder 200k, schommelen tussen 9000 - 14.000, mijn S2 is in vergelijking met anderen 12.000-14.000 waard, mijne is een Elegance met zo goed als alles erop en eraan, er staan Sups op met 100.000 km plus in ambition uitvoering aan 10.000 euro en meer.
 

JeSko

Forumguru

Bijlagen

  • Screenshot_20200724-102858_2dehands.jpg
    Screenshot_20200724-102858_2dehands.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 23
  • Screenshot_20200724-102921_2dehands.jpg
    Screenshot_20200724-102921_2dehands.jpg
    434,5 KB · Weergaven: 23

larsy

Forumguru
Ik zie s2’s staan die nu nog te koop staan al van toen ik mijne s3 gekocht heb . Bijna een jaar geleden ! Ik zie toch 5000 euro verschil als je een BMW van 13d€ zou kopen.
 

JeSko

Forumguru
@larsy

No way dat mijne Sup maar 8k gaat opbrengen, dat is lachwekkend, heb hem zelf 12 betaalt en was toen de beste koop als het om deze uitvoering gaat, dezelfde uitvoering kost tweedehands gewoon 12-14 k, en ja ze staan al lang te koop maar dat geld voor elke tweedehands auto nu, is gewoon een slechte tijd voor tweedehands wat te verkopen door her Corona gedoe :(
 

JeSko

Forumguru
En die van jou is al”verprutst” dat wil een skoda koper eigenlijk al helemaal niet...:jaja:

Dat is er allemaal snel weer af hoor, veren en lampen terug standaard en tis klaar. Maar we lopen vooruit op de zaken er is helemaal nog niets beslist ;)
 

larsy

Forumguru
Tja onze zijn zowat gelijk gekocht ik heb voor dat zelfde geld het nieuwe model gekocht (s3)
Als ik zie hoe die nu ook gezakt zijn . ..
Ik hoop dat je gelijk hebt .
 

JeSko

Forumguru
Jongens ik heb de oplossing om te genezen van mijn BMW beet, straks mag ik ( moet ik ) met men Ma haar Dacia gaan rijden whaha :tongue: Logan MCV 44 pk, no airco en no go :D
 

s-line

Forumguru
Zegt de man met de verprutste golf 3 op de foto :D:thumbsup::cheers:
Klopt,daarom weet ik ook dat het lastiger is om hem te verkopen! (Maar ook voor die heb ik al een potentiële koper,als ik er vanaf wil..:tongue:)
Maar tot nog toe is het mij wel altijd aardig gelukt om ze toch goed te verkopen, blijkbaar vind men mijn stijl toch nog wel oké, al mijn auto’s altijd binnen een maand verkocht!:jaja:
Maar een vriend van mij zijn auto’s verkopen toch altijd een stuk beroerder... dus het ligt toch aan bepaalde zaken blijkbaar
 

larsy

Forumguru
Voor 10d€ koop je nu een s3 2L(gene tamme 1,6) rond de 140-150dkm
En met 300dkm 8 á 8,5d€
De s2 staan veel te duur ... vraagprijs . Krijgen ze niet .

35D2BBC4-1ECD-4282-A09E-14563B2713DC.jpeg
E10AC505-D8E5-4FFA-BB9E-84FB677140AC.jpeg
 

Bijlagen

  • 3ECE3862-80DF-4F0E-84B1-66D1D124179B.jpeg
    3ECE3862-80DF-4F0E-84B1-66D1D124179B.jpeg
    383,9 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan