1.0 TSI of 1.5 TSI handbak ?

Topic in 'Octavia III' gestart door dj.verhulst, 15-12-2019.

?

welke motor ?

1. 1.0 TSI

15 stem(men)
    30,6%
  2. 1.5 TSI

32 stem(men)
    65,3%
  3. Anders ?

2 stem(men)
    4,1%
  1. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ja, als we alle redundantie uit de diverse berichten hier gaan uitzeven, blijft er bar weinig over. Om maar te zwijgen over wat er overblijft na verwijdering van alle onzin en off topic meuk.

Peter-036 en ertromp vinden dit leuk.

2. EdK

EdK Forumguru

Het gaat niet om de wisserstang of de software, het gaat om het punt dat jouw communicatie punt de dealer is las koper van de wagen !
    Niet meer en niet minder !!
    Dus JIJ moet het met je dealer oplossen en niet met een importeur oid
    Dat is het aanspreekpunt van je dealer de importeur !!
    Dus als in jou garantie er problemen zijn met JOUW wagen dan moet je bij de dealer zijn en DIE moet je onder druk zetten of aansprakelijk stellen !

Heb jij klachten over je dealer en kom jij met hem er niet uit dan KUN je je beklag doen over de dealer bij een importeur.
    En vinden zei die klacht terecht over hun dealer dan kan een importeur jou in gelijk stellen en op matje roepen !

En zo is het , en niet meer en niet minder !

3. Rosinfield

Waarvan akte!

4. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

heb er ook in gereden, dacht met 150 pk gaat als de brandweer, was wel wat vlotter dan de 1.2 maar niet dat ik dacht daar ga ik 3 K extra op tafel leggen, maar de DSG kan natuurlijk ook een stuk van het vermogen absorberen samen met het hogere gewicht en omdat ie zoveel hoger is meer luchtweerstand.
    bij rustig rijden werkte de DSG eigenlijk prima, maar als je ff snel weg wil zijn omdat iemand een bocht te ruim neemt en op jou weg helft komt dan schrikt ie wat
    zodra ik wat tijd heb wil ik wat zaken af om eens te kijken tot aan de kerst zit mijn agenda wat vol,, ik zal wel mijn bevinden hier online zetten, en als het helemaal lukt giet ik het wel in een test met video

5. RichTrip

RichTrip Forumguru Moderator

1.0 TSI + 2 volwassenen + 2 tieners + bagage + Kip + 0.5 liter (!) Cola Light in de bekerhouder......

Je hebt gelijk, 1.5 rijdt toch lekkerder :D

IMG_20190421_172707~2_resize.jpg

dj.verhulst en Rosinfield vinden dit leuk.
  6. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Zou het?
    Dat was toch vroegah , met de koppelomvormer die wat van het vermogen pikt?
    Een DSG doet wel van alles automatisch, maar eenmaal in een bepaalde versnelling is de verbinding tussen motor en wielen "vast" zolang de dienstdoende koppeling niet slipt (en dat zal toch meestal niet het geval zijn bij niet al te zware belasting).

Peter-036 vindt dit leuk.
  7. Rosinfield

Ja, het zal op zich best lukken met een 1.0, zolang je je houdt aan Cola light ;)

8. EdK

EdK Forumguru

Tis gewoon de helft van jou, positief en negatief....:pieker::jaja:

Rosinfield vindt dit leuk.
  9. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

er is geen slip zoals bij een traditionele koppel omvormer, maar er zit wel een hydraulische pomp in die alles doet , dat pakt wel vermogen . het zal minder zijn dan een conventionele automaat

10. RichTrip

Dat is een understatement. Je zou het niet zeggen door mijn keuze voor een 1.0 TSI, maar ik hou van lekker opschieten. Maar het gaat echt als de brandweer! Rij meestal rond de 110 km/u op de CC (in FR), mooi andere caravan combinaties bekijken tijdens het inhalen en genietend van de Coke of een koude Panache op de terugweg :D

Rosinfield vindt dit leuk.
  11. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Traag kan een 1.0 niet aanvoelen é. Als hij in 9,9 naar 100 gaat heb je al best een vlotte wagen. 10 jaar geleden was je bij de groep van snelle wagens als je onder de 10 sec zat.

dj.verhulst en RichTrip vinden dit leuk.
  12. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

ik ga a.s. vrijdag middag kijken naar een 1.0 die hier vlakbij staat

RichTrip, brepus13, Rosinfield en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. RichTrip

Die van mij staat ook vlakbij (overkant kanaal ;)), maar die zul je wel niet bedoelen.........

14. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

lol :D

15. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

krijg ik net mail van die zaak, auto verkocht,, terwijl ik al een afspraak had staan,, en er niet gezegd is dat er blijkbaar al een bieding liep, want dan had ik dat afgewacht,, hebben ze wel een andere, eenvoudigere uitvoering, meer km's , dan wacht ik het maar af......

16. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

heb vandaag proef gereden met een 1.0 ,, nieuw topic of vervolg hier

17. EdK

EdK Forumguru

Lekker hier houden

18. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Past toch prima onder deze topictitel?
    Vooral als je ook nog een 1.5 gaat proberen...

19. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

omdat ik ook een youtube channel heb gelijk maar even een video gemaakt

ik denk dat zo'n 1.0 voor gewoon gebruik vlot zat is,

leon-cupra, Rosinfield, EdK en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Rosinfield

Maar ja, wat is "gewoon". Daar denkt een ieder het zijne van en dat kan zelfs binnen één persoon veranderen ;)

Deel deze pagina