1.0 TSI of 1.5 TSI handbak ?

welke motor ?

  • 1.0 TSI

    Stemmen: 22 35,5%
  • 1.5 TSI

    Stemmen: 38 61,3%
  • Anders ?

    Stemmen: 2 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    62

dj.verhulst

Forumguru
met een hybride turbo zoals ze op de TDI's gebruikte kan je makkelijk een flinke turbo hebben zonder turbo gat. dat werkt met van die verstelbare vinnen in het turbine huis.

zou er niet raar van kijken dat er nog wel meer dan die 140 pk in zit . maar dan gaat het geld kosten
 
Ik rij -na Fabia 1.2 TDI greenline- een O3 1.0 uit 2019. Ik was eerst wantrouwend maar de wagen loopt soepel door het verkeer.
 

dj.verhulst

Forumguru
zou vandaag naar een 1.5 kijken maar die was net verkocht,, ging ik ergens anders kijken naar een leuke 1.0 ,, doen die koekenbakkers me een onrealistisch slecht bod, heb ze net nog niet in hun gezicht uitgelachen , ruim 2,5 K minder dan in de offertes die ik al heb... en dan komt er een verhaal waarom,, na dat ik er korte metten mee gemaakt heb en wat tegen vraagjes gesteld heb,, zie ik pure onzekerheid in z'n ogen, dacht nog ff en ie gaat janken...

dus we kijken nog even rond
 

dj.verhulst

Forumguru
vandaag een leuke Octavia 1.0 gezien ,, een hele goede offerte gekregen
skoda-octavia-combi-ambition-1-0-tsi-115pk.jpg


kon hem wel eens worden
 

hemi24

Forumguru
Hou er bij deze wagens rekening mee dat het bij de RDW altijd blijft, dat ze geen uitspraak doen over de juistheid van de km-stand, omdat het importwagens betreft...

Kan jou nou niks uitmaken, maar bij inruil ga je dat ook ooit weer merken!

Ze zijn beide wel twee jaar oud, vanuit die optiek zijn het echt geen koopjes.
De ene is waarschijnlijk nu nog duurder dan dat deze nieuw in België ooit gekost heeft...
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 , klopt van de nieuwprijs in BE.
Mijn zusje heeft paar maanden geleden identiek dezelfde als diegene met alu velgen nieuw gekocht voor netto 21.000euro :jaja:
 

dj.verhulst

Forumguru
Hou er bij deze wagens rekening mee dat het bij de RDW altijd blijft, dat ze geen uitspraak doen over de juistheid van de km-stand, omdat het importwagens betreft...

Kan jou nou niks uitmaken, maar bij inruil ga je dat ook ooit weer merken!

Ze zijn beide wel twee jaar oud, vanuit die optiek zijn het echt geen koopjes.
De ene is waarschijnlijk nu nog duurder dan dat deze nieuw in België ooit gekost heeft...

in België zit er minder belasting op , al schijnen ze best wat bij het over schrijven te vragen ....
dus met een gelijke catalogus prijs zal ie daar goedkoper zijn. ga zo'n ding in NL eens kopen ben je toch enkele duizenden duurder uit.

die grijze is van 12-2018 dus 1 jaar en 1 maand en een aantal dagen , ding is echt als nieuw, als of ie 6 weken buiten op een achter terrein heeft gestaan.


van die PDS voor is jammer ,, alleen in parkeer garages is het wel handig of als het krap is, maar voor het stadswerk gebruiken wij een Suzuki Celerio .
 

EdK

Forumguru
Op bepaald moment moet je toch die cursus "de knoop doorhakken " gaan volgen hoor !!
Anders blijf je zoekende....:lezen:
 

dj.verhulst

Forumguru
tijdens de onderhandeling loop je soms vast ,, onredelijk lage inruil, of stuit je op iets wat je niet aanstaat , het ontbreken van een bepaald item wat volgens de advertentie er op zou moeten zitten , en er niet op zit maar wel iets is wat ik heel graag wil.

heb geen haast ,, moet er de komende jaren mee rijden , en mogelijk de laatste volledige benzine auto die ik koop
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Er is niet voor niet een spreekwoord
Haastige spoed is zelden goed !

En of het nu nieuw of knap 2e hands is, het blijft een boel geld dat je in één keer uitgeeft !
En daar wil je uiteraard geen ergenis aan overhouden omdat dat ene knopje ontbreekt
 

dj.verhulst

Forumguru
De kogel is door de kerk ,, het is een grijs met iets er door heen geworden , met een 1.0
heb van de week getekend, gunstig ingeruild en scherpe prijs, dus de afschrijving is heel gunstig.
14 maanden oud, 18 K km op de klok en volgehangen met de bekende must have.

skoda-octavia-combi-1-0-tsi-greentech-ambition-business-cruise-control-1e-eig-navigatie-bluetooth-r.jpg


deze foto is ter illustratie


met een 1,5 week krijg ik hem,, nu een beetje verzekeringen aan het uitzoeken.
 
Bovenaan Onderaan