1.0 TSI of 1.5 TSI handbak ?

welke motor ?

  • 1.0 TSI

    Stemmen: 22 35,5%
  • 1.5 TSI

    Stemmen: 38 61,3%
  • Anders ?

    Stemmen: 2 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    62

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Leuk om te lezen dat de 1.0 beviel! Ik had eigenlijk ook niets anders verwacht...:D

Ook veel bekende plekken te zien in de video....... :thumbsup:

Autoweek heeft een Skoda Octavia en een Skoda Scala, beide met de 1.0 TSI, op de rollerbank gezet. Beide motoren leverden ongeveer 129pk en 230nm...........ik weet zeker dat de 1.0 TSI waar ik een proefrit mee heb gemaakt en ook mijn eigen 1.0 TSI vergelijkbare waarden zullen noteren als ze getest zouden worden.
 

dj.verhulst

Forumguru
die van JD had ik al gezien,, al vind ik die lay out niet zo duidelijk , maar je ziet dat ie bij 2000 tmp wel wat meer heeft
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat een 1.0 met een kuurtje een stuk fijner rijdt; indien sprake is van DSG, beslist die ook meteen laten aanpassen
 

dj.verhulst

Forumguru
vind die stage 1 erg aantrekkelijk , mooie aantrekkelijk geprijst, net dat beetje meer , zijn het krukas of wiel pk's ? neem aan krukas ...

ik kies een handbak , heb liever de controle zelf, vond trouwens wel dat de koppeling zwaarder was dan van de 1.2

jammer dat ze in de grafiek niet de standaard waarde erbij zetten dan kan je zien waar je winst maakt en bij stage 1 is er geen grafiek voor handen.

merk je ook verschil in verbruik als je constante snelheden rijd met de cc aan ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij gelijke rijstijl wordt het verbruik meestal iets gunstiger; niet zodanig dat je het alleen daarvoor zou moeten doen.
Krukas pk's idd. In de plaatjes van JD staat die standaardwaarde hoor. Die is altijd wel wat meer maar beslist niet altijd 129 pk zoals eerder aangegeven.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Je kunt gewoon bij JD eens de verschillende plaatjes her en der bekijken om te zien hoe het zit met de standaard waarden in het algemeen. Bij mijn Fabia 1.0 destijds was het verschil in elk geval goed merkbaar en daar gaat het om natuurlijk
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat zou niet mijn grootste zorg zijn; niets mis met een eindje rijden, terug is sowieso leuk dan. Welke regio zit je ?
 

dj.verhulst

Forumguru
Twente, de huidige had ik in Lelystad gekocht,, nadeel toen ik terug moest vanwege wat garantie werk, software probleem ,, was het toch een flink eind rijden steeds.


ik kijk op gaspedaal
 

dj.verhulst

Forumguru
aanschaf wagen ,, voor een tuning is het anders ,, daar hoef je als het goed is maar 1 x heen.

ik ken Lochem, en nu ook Nuenen ,, wie zit er in Varsseveld ?
 
Bovenaan Onderaan