Japanese Power

Donateur
Hier bij Home alleen Accu laden, Klimaatbeheersing (Beta) en Vertrekplanner.
Sercicepartner staat nu apart bij Status en Routeplanner staat bij Navigeren.
 

Japanese Power

Donateur
Die is er niet eens. De Enyaq heeft minder mogelijkheden in de app.
Ik zal Rijnwoud eens bellen. Kijken of die me iets meer kunnen vertellen.
Over het algemeen is de kennis hier helaas beter en sneller over het algemeen...
 

hemi24

Forumguru
Als ik in het beginscherm op de tegel “Deuren & lichten” druk krijg ik het volgende scherm:

upload_2022-1-27_16-16-2.png

Bij “Parkeerpostie” (tab “Navigeren”) kun je de auto ook laten knipperen en toeteren:

upload_2022-1-27_16-21-25.png
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Wat @hemi24 zegt, om van deze functie gebruik te kunnen maken moet je een geverifieerde gebruiker zijn. Als je dat nog niet bent, kun je je als volgt laten verifiëren bij de Skoda dealer:

ŠKODA CONNECT (skoda-connect.com)

Volgens mij zou je de tegel al wel moeten zien als je nog geen geverifieerde gebruiker bent, je kunt hem alleen niet gebruiken. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat deze functies (nog) niet zijn vrijgegeven voor de Enyaq. Je zou op www.skoda-connect.com eens kunnen kijken bij de licenties wat de inhoud van de pakketten is. Daar staan de pakketten die actief zijn (waarschijnlijk pro-active services, remote access en in het geval van navigatie: infotainment online) en daaronder de producten die per pakket actief zijn. Het vergrendelen/ontgrendelen is onderdeel van het remote access pakket.

Zie onderstaand voorbeeld van mijn Scala:

upload_2022-1-27_17-12-9.png

upload_2022-1-27_17-11-48.png
 

Bijlagen

  • upload_2022-1-27_17-11-18.png
    upload_2022-1-27_17-11-18.png
    63,4 KB · Weergaven: 14

Turbo Harry

Actief lid
@hemi24

Welk bouwjaar/modeljaar is jouw Kodiaq? Mijn Superb is bouwjaar 2017/MY 2018. Ben benieuwd of jouw Kodiaq nieuwer is en daardoor dus wellicht meer functies ondersteunt in de vernieuwde app.

@jesse_s93
Mijn account is door de dealer geverifieerd (kan ik ook zien in mijn profiel). Zonder verificatie kon ik uberhaupt in de skoda connect shop geen bestelling plaatsen. Nu kan ik wel een bestelling plaatsen, maar lukt het betaaltraject niet.

Ik weet dat ik een care connect/remote access licentie moet kopen voor die functionaliteit en dat wil ik ook doen, maar dat wordt me wel verdraaid moeilijk gemaakt… Wellicht is die licentie nodig voordat de functies in de app zichtbaar worden.
 
Laatst bewerkt:
Deze Enyaq rijder heeft alleen die basisfuncties, terwijl ik juist van het nieuwste model zou verwachten dat juist die extra functies standaard actief zijn… Als er andere Enyaq rijders zijn die de extra functies wel actief hebben, dan hoor ik graag hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen
 

Els Scala

Nieuw lid
Ik zal hier ook mijn ervaring even delen met MySkoda en Skoda Connect.

Toen ik mijn auto (Scala) bestelde in de Sport Business uitvoering eind 2019 was Skoda Connect - Proactive services onderdeel van de standaarduitrusting. De overige services, Skoda Connect - Remote Access en Skoda Connect - Infotainment Online niet. .......

Dit heb ik een hele tijd laten rusten, totdat een paar weken terug de shop in de web portal in een keer wel de mogelijkheid gaf om een product te plaatsen: Remote Access. Gelijk maar de proef op de som genomen, het bedrag overgemaakt en een dag of twee later kreeg ik de melding dat de licentie was geactiveerd. En ja hoor, in de auto staan de diensten van Remote Access nu allemaal op beschikbaar (behalve knipperen & claxonneren). Heeft het een hele grote meerwaarde? Nee, dat niet per se. Maar even controleren of de auto wel op slot staat (en zo nee, vergrendelen) of vòòr een langere rit je actieradius checken om te zien of je nog wat tijd moet in calculeren voor het tanken, is toch wel prettig. Daarnaast vind ik het ook wel weer gaaf dat je dit allemaal vanaf je Apple Watch kan uitlezen en zelfs de auto kunt vergrendelen/ontgrendelen vanaf je pols. Dit heeft wel een erg hoog gadget gehalte ;).
....
Mocht je een always-connected auto hebben aangeschaft en deze services zijn nog niet geactiveerd (bv. Scala/Kamiq), moet je dit dan direct aanschaffen? Nee, dat niet. Maar het is wel leuk dat het mogelijk is en dat het verder ook prima werkt.
Wat kost dit dan precies, als ik dat mag vragen? Ik snap wel dat dit voor infotainment / up-to-date houden van GPS-kaarten betalend kan zijn, maar ben toch wat teleurgesteld dat ik nu mijn Scala nog geen jaar oud is al melding krijg dat mijn Skoda Connect services zullen vervallen en dat ik zou moeten subscriben/betalen, ook voor toegang tot de MySkoda app? (Zicht op locatie auto van op afstand en auto ver/ontgrendelen via de app - moet je daarvoor echt jaarlijks betalen? Het werkt ook niet altijd heb ik de indruk...)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tom D

Actief lid
Zoals iedereen hier op dit forum die een VAG product bezit/rijdt zijn we aangewezen op Pon Nederland dat het betalen voor basis functionaliteit tot een absolute kunst heeft verheven. Op mijn vorige Octavia had ik de My Skoda app waarop ik heel veel informatie over mijn auto gratis via mijn telefoon kon raadplegen. Met de overgang naar de Superb werkte deze app niet meer omdat Pon deze niet meer ondersteunde (is mij wijsgemaakt). Alle andere Skoda apps zijn crappy en buggy, net zoals de navigatie. Twee prachtige grote schermen (i.c.m. met de VC) maar fatsoenlijk werkend is het niet te krijgen. VC navigatiescherm doet het soms dagen achtereen niet, ondanks een update van 24 uur in de garage van de dealer, en bij files een alternatieve route voorstellen bestaat nog helemaal niet bij VAG. Kortom: je hebt er niets aan terwijl je er wel een godsvermogen voor betaalt, en van enige service vanuit PON, vakkennis over navigatiesystemen bij de dealers is imo geen enkele sprake. Maar: tegenwoordig schijnt dat heel normaal te zijn in automotive land.
Op bekend terrein staat het navigatiescherm nog wel eens aan, maar als ik ergens gericht naar toe moet, dan is het Waze, Google Maps of Flitsmeister via Apple Carplay voor mij. Gratis en tien keer beter.
 

i2Paq

Senior Member
Ik heb er voor gekozen eea. niet meer af te nemen. Dan maar geen file info. Dat verkrijg ik wel via Flitsmeister.
 

Rallye

Forumguru
@Tom D Er was ooit een MijnSkoda app, die werkte met een module die Pon gratis in alle Nederlandse Skoda’s monteerde. Dat platform is enkele jaren geleden gestopt. Sindsdien was er MySkoda (niet van Pon maar van Skoda zelf) dat afhankelijk van het bouwjaar van je auto meer of minder kon. Nu is er Skoda Connect, dat bij de nieuwere Skoda’s werkt met een e-sim in de auto.

@Els Scala Die kaarten kun je ook gratis zelf downloaden en met een USB-C stick installeren. Als je wilt dat het systeem ze binnenhaalt moet je inderdaad betalen. Zie ook hier:
 

VAG-man

Forumguru
Als er een airbag is afgegaan zullen de deuren automatisch ontgrendeld worden. Een hele geruststelling ;)
 
Bovenaan Onderaan