Sinds een week worden de gegevens van de auto niet meer bijgewerkt in zowel de skoda connect app als via de website.

Zijn er nog mensen met dit probleem en enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Het hele Skoda Connect verhaal lijkt me al bij al toch niet zo stabiel waarbij ik vaak gewoon zelfs niet kan inloggen.
 

rogierl

Senior Member
Ik ben er maar mee gestopt. Heel af en toe gebruik ik de (Nederlandse) "Mijn Skoda"-app. De rest is ruk; geen meerwaarde.
 

hvana

Lid
Gisteren nieuwe Karoq opgehaald.
Nu wil ik skoda konect activeren (net zoals bij mijn vorige octavia). De online registratie eindigt met:

Registratie beëindigen
Als u de activering wilt voltooien, ga dan naar uw auto met 2 sleutels en volg dan de instructies in de auto.

Ja, en dan? ik kan in het menu niets vinden waarmee ik verder kan. In een online handleiding staat dat je naar dienstenbeheer in de navigatie moet gaan. Niets te vinden. Nergens kom ik dienstenbeheer tegen. Dienstenbeheer had ik wel in mijn octavia maar dart verschilt nogal van de laatste versie die ik nu heb.Ik vind wel ergens: datagegevens maar dat geeft direct: vw.dp.dp_manage_plans_request_error_view.label.no_primary.
lekker vaag dus.
Iemand een tip hoe ik Skodaconnect kan afronden. Dus wat moet ik met de 2 sleutels 'afronden'in de auto?
Thanks
 
Gisteren nieuwe Karoq opgehaald.
Nu wil ik skoda konect activeren (net zoals bij mijn vorige octavia). De online registratie eindigt met:

Registratie beëindigen
Als u de activering wilt voltooien, ga dan naar uw auto met 2 sleutels en volg dan de instructies in de auto.

Ja, en dan? ik kan in het menu niets vinden waarmee ik verder kan. In een online handleiding staat dat je naar dienstenbeheer in de navigatie moet gaan. Niets te vinden. Nergens kom ik dienstenbeheer tegen. Dienstenbeheer had ik wel in mijn octavia maar dart verschilt nogal van de laatste versie die ik nu heb.Ik vind wel ergens: datagegevens maar dat geeft direct: vw.dp.dp_manage_plans_request_error_view.label.no_primary.
lekker vaag dus.
Iemand een tip hoe ik Skodaconnect kan afronden. Dus wat moet ik met de 2 sleutels 'afronden'in de auto?
Thanks

Van mijn garage heb ik onderstaande filmpjes doorgekregen die kunnen helpen:

7. Skoda Connect set-up met sleutel:

8. Skoda Connect uitleg over de inhoud:
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

hvana

Lid
Dank je Frederik,
Ik krijg een bevesting van de Skoda Connect bestelling gemailed maar geen bevestigingslink (ook niet in mn spambox..). En blijkbaar kun je daarna verder in de auto. Online hulp van skoda ingeschakeld en ze gaan het uitzoeken
 

hvana

Lid
Dat eerste filmpje zegt zoveel meer dan de achterhaalde handleidingen en verwijzingen van Skoda zelf.
 

mr.serg

Nieuw lid
Gisteren nieuwe Karoq opgehaald.
Nu wil ik skoda konect activeren (net zoals bij mijn vorige octavia). De online registratie eindigt met:

Registratie beëindigen
Als u de activering wilt voltooien, ga dan naar uw auto met 2 sleutels en volg dan de instructies in de auto.

Ja, en dan? ik kan in het menu niets vinden waarmee ik verder kan. In een online handleiding staat dat je naar dienstenbeheer in de navigatie moet gaan. Niets te vinden. Nergens kom ik dienstenbeheer tegen. Dienstenbeheer had ik wel in mijn octavia maar dart verschilt nogal van de laatste versie die ik nu heb.Ik vind wel ergens: datagegevens maar dat geeft direct: vw.dp.dp_manage_plans_request_error_view.label.no_primary.
lekker vaag dus.
Iemand een tip hoe ik Skodaconnect kan afronden. Dus wat moet ik met de 2 sleutels 'afronden'in de auto?
Thanks

Hello, do you resolve this problem? I have same issue. Register car, connect car to account, have car, but offline, and can't do anything :(
 

hvana

Lid
Yes, via first youtube item. And I got a leaflet from dealer with latest version info. Too big to attach
 

mr.serg

Nieuw lid
Yes, via first youtube item. And I got a leaflet from dealer with latest version info. Too big to attach
I visited my dealership and they says: "Skoda connect does't working in our country (Ukraine), and eSim not supported", but official site says "All functions will work". Strange :(
 

hvana

Lid
The apps of VW are very poor with respect to availability, performance and offered functionality. Nothing really changed the last years.
 

Indopower75

Nieuw lid
Ik merkte dat de SkodaConnect app sinds enkele dagen niet meer was bijgewerkt met aktuele info. Dacht misschien helpt het om de auto uit de app te gooien en opnieuw toe te voegen. Vergeten dat ik vervolgens de hele koppeling (in de auto, twee sleutels) weer moest doen. Helaas kom ik nu niet eens meer tot een koppeling. De auto vindt mijn profiel gewoon niet meer als ik me aanmeld in de auto met mailadres en ww van mijn connect account.
Op zich vind eigenlijk alleen de indicatie van het laden van de accu (Superb iv) handig maarja, dat is nu foetsie...
Ik probeer t op ander moment nog maar eens.
 
Sinds 14 september krijg ik ook geen nieuwe gegevens meer door in de SkodaConnect app. Heb in de garage een melding gedaan en er blijkt inderdaad een issue te zijn tussen het verzenden van de gegevens van de auto en het ontvangen van deze gegevens op hun server. (ze konden bv wel zien dat er op 22/09 nog gegevens zijn verstuurd, maar deze zijn niet terug te vinden op server, dus ook niet via de app). Een rapportje is gegenereerd en bezorgd aan service center door de garage. Even afwachten wat hun feedback is. Wanneer ik meer weet, post ik het hier ook.
 

EdK

Forumguru
Waarom niet een gegenereerd rapportje naar jouw server ( email ) ipv naar de server van de verkoper !?
Ja begrijp dat ze graag veel rijgegevens van je ontvangen, om je te kunnen vertellen dat je voor servicebeurt bv moet langskomen.
Maar zo'n melding krijg ik ook in mijn maxidot en geen bestand naar de dealer

BBIWY......:koffie:
 

hvana

Lid
Ik heb mijn Karoq nu 3 weken.
de Mijn Skoda app werkt niet meer voor deze auto. Als ik kenteken in voer, krijg ik de melding 'niet geschikt voor connect (of iets dergelijks). De skoda connect app werkt wel, althans soms. Vaker niet eigenlijk, is rete traag en is soms niet ververst.
Al met al vond in de 'Mijn skoda' app nog de minst slechte. Iemand bekend dat deze app niet meer wordt ondersteund?
 

DommelBelgium

Forumguru
Eerste verbinding tss app, website en SIII iv verliepen een beetje stroef. Ik meen me zelfs te herinneren dat ik zowel de MySKODA app als de SKODA Connect app een keertje terug verwijderd en opnieuw geïnstalleerd heb.
Momenteel kan ik niet zeggen dat de Connect problemen geeft. Soms een beetje traag, héél soms geen verbinding en momenteel de eerste keer dat ie de wagenstatus niet helemaal goed weergeeft. Momenteel is het ook één van de weinige keren dat ie niet aan de lader hangt (al vermoed ik dat dat er niets mee te maken zal hebben) ...
Ik ben er eigenlijk dus best tevreden mee ... en ervaar het als een fijne meerwaarde aan de wagen. De laadstatus van de iV-batterij vind ik een leuke ... ik vertrek dikwijls pas op kantoor als ie geheel geladen is ... nog méér kilometers elektrisch rijplezier dan ... hehe ...
 

Tom D

Actief lid
Het hele online gebeuren van Skoda is één grote giller: Met mijn twee weken gelden ingeleverde O3 style Bussiness werkte tenminste de Mijn Skoda app nog, nu niet meer, en ook niet meer aan de praat te krijgen icm met mijn nieuwe Superb. De huidige Skoda apps zijn gewoon ruk...Online WLAN met hotspot; laat me niet lachen. Ik moet telkens als ik in de auto stap op mijn telefoon de hotspot uitzetten en weer aanzetten voordat het systeem deze weer ziet en ik Skoda Connect kan gebruiken. In die tussentijd heb ik allang op mijn telefoon het dichtstbijzijnde tankstation gevonden.

Dan de navigatie update (Columbus touch 9.2 inch): Online (die enkele keer dat het wel lukte) heeft het systeem NL geinstalleerd. Europa ging niet over de wifi, maar alleen over de hotspot van mijn telefoon in 4G: 20 gig data, ja daaaag...

Toen maar offline kaarten gedownload via Skoda: 1e keer :kan usb niet lezen. Verwijderd, en opnieuw naar sd-card gekopieerd met exfat format: zelfde euvel. Andere 32 GB sd-kaart. Same problem. Discover pro update bij Volkswagen gedownload, weer hetzelfde. Netjes alles met 7zip vanuit de hoofdmap rechtstreeks naar vers geformatteerde 64Gb sd-kaart gezet... weer foutmelding.
Nu de software maar weer bij Skoda gedownload en met 7zip rechtreeks uitgepakt naar SHDC 32G card. Is nu al vijf uur bezig, en nog geen 70% (PC: Pentium 7 quadcore usb3, Samsung EVO860 SSD, 32GB geheugen, dat moet toch snel genoeg zijn?)

Over de auto tot nu toe niks dan lof, maar over de online diensten: Skoda moet zich schamen! Dit moet en kán veel gemakkelijker. Zet dan i.i.g. een fatsoenlijke handleiding op het portal hoe het dan wél zou moeten lukken.

Virtual cockpit i.v.m. kaartweergave is leuk en mooi om te zien, maar dan maar weer Apple Carplay met Waze navigatie gebruiken. Als ik dit had geweten dan had ik een uitvoering met een Amundsen en zonder VC genomen. voor het verschil had ik dan de hele voorruit vol kunnen hangen met losse systemen die veel beter werken dan de navigatie op de Columbus;)

Kwalitatief Uiterst teleurstellend dus
 
Bovenaan Onderaan