ertromp

Forumguru
De (my) app voor een EV uit de VAG groep is anders dan die voor een ICE uit de VAG groep.
Volkswagen bijvoorbeeld kent een app voor ICE's: We Connect en eentje voor EV's en dat is de WE Connect ID app. Zitten wezenlijke verschillen tussen en dat is bij Skoda of Cupra niet anders voor zover ik gezien heb.
Met updaten van de autosoftware dus van die 2.3 naar 2.4 naar 3.0 en hoger voor een EV komen er functionaliteiten bij in de app
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Vooral het verschil in opstartsnelheid is duidelijk zichtbaar. Ik heb nagenoeg geen problemen met de app, maar het opstarten van de app duurt echt lang.
 

Alpha

Donateur
Helemaal mee eens @jesse_s93 ! Duurt echt way te lang. Zeker als je even snel de auto wilt opladen of voorverwarmen. Dus ik kijk enorm uit naar deze update!
 

rteirlinck

Nieuw lid
Dat de app sneller is kan zeker geen kwaad. Hopelijk is deze ook stabieler. Ik ervaar soms tot 30-50% van de keren dat ik app gebruik dat de gegevens even niet beschikbaar zijn. "Belangrijke waarschuwing. Er ging iets fout. ...".
Voor een auto van dit 60k verwacht ik een state-of the-art app met ook veel meer functionaliteit. Hiervoor 8 jaar Volvo gereden en die app bood toen al veel meer mogelijkheden. Deze app is VAG groep onwaardig.
De auto openen en sluiten bijvoorbeeld. Maar ook de aangeboden API functionaliteit; deze is nog beperkter dan de app. Laadniveau instellen met domotica (erg handig met de dynamische tarieven) ontbreekt in de API.

Dat de app er nog mooier uit ziet is leuk maar daar gaat het bottom line niet om. Veel liever meer en vooral werkende functionaliteit.
 

Vanhoofke

Nieuw lid
Hallo

Ik geraak niet verder dan onderstaand scherm bij de Skoda connect app
Al vanalles geprobeerd…
 

Bijlagen

  • IMG_7503.png
    IMG_7503.png
    649 KB · Weergaven: 27

Rallye

Forumguru
Misschien moet je iets meer uitleggen, als je opmerking tenminste als vraag bedoeld is. Wat heb je allemaal gedaan?
 

Vanhoofke

Nieuw lid
Ik heb een account aangemaakt in de app
Dan in de app het chassisnummer ingegeven
Dan krijg ik te zien dat er Skoda connect op de auto zit
Dan log ik in de auto in met mijn e-mail en wachtwoord van in de app
Dan krijg ik in de app te zien dat profiel instellen gelukt is en contract afsluiten ook
Dan moet ik registratie in de auto doen maar dat lukt niet.
En dan komt da scherm met inactief erop te staan
 

Japanese Power

Donateur
Handig hoor. 1 app voor de Enyaq die wat sneller is en een Essentials app voor alle andere modellen, in mijn geval de CitiGo. Echt weer zo’n stupide Škoda-actie. Andere vormgeving, sneller opstarten maar verder geen veranderingen qua functionaliteit… een dode mus dus…
 

Rallye

Forumguru
Hoofdgebruiker zie ik je niet noemen inderdaad.

Hoe staan de privacy-instellingen in je Skoda?

Anders eens contact opnemen met Skoda NL? Heeft mij (bij VW) laatst best goed geholpen…..
 
Bovenaan Onderaan