Wringende geluiden van vooras bij draaien

064harry

Donateur
Mwah ... ik wil er nog geen werk van maken.
Eerst maar eens een beetje informeren hier en daar. Ik heb ook geen zin dat ze mijn halve auto afbreken voor een of ander bij geluidje. Er staat eea op papier. Alleen heb ik wel aangegeven dat ik bij inruil zwaar de Sjaak ben. Wel is het raar dat je een spiksplinternieuwe auto koopt en er wat aan mankeert wat ze niet kunnen vinden. Ik hoop dat ze in Tsjechië wat kunnen ontdekken en er een terugroep aktie komt oid.
 

hendrik38

Forumguru
A) het is een producteigenschap, dat heb je uit laten zoeken
B) bij mij is nog geen 1x bij inruil in de auto gereden, ze vragen wel of er dingen te melden zijn
C) je hoeft producteigenschappen niet te melden
 

haassie

Forumguru
Ze kunnen al een aardig boek vullen met "produkteigenschappen" waarom de een ze wel heeft en de ander niet valt dan weer niet te verklaren. Als het een eigenschap is zou een ieder ze moeten hebben toch? Nee je hoeft het niet te melden....die melden ze immers zelf wel...:troost:
 

064harry

Donateur
A) het is een producteigenschap, dat heb je uit laten zoeken
B) bij mij is nog geen 1x bij inruil in de auto gereden, ze vragen wel of er dingen te melden zijn
C) je hoeft producteigenschappen niet te melden
Maar als ik bv een BMW ga kopen dan gaat de verkoper er toch een rondje mee rijden? Dan zal hij vast zeggen: geeft niks hoor dat het een beetje wringt en kraakt bij het insturen.....
 

Frankie

Actief lid
Oké, zojuist van wagenparkbeheerder bericht gekregen dat ik weer naar garage mag / moet met ons euvel... "Wie niet waagt, die niet wint", dus dan gaan we braaf maar weer..... Bij ontwikkelingen zal ik jullie informeren.

Wish me luck!!
 

Frankie

Actief lid
Hoi,

Auto is vandaag bij garage, Rotor Heerlen, geweest. Uitkomst; geen!
Men heeft een afspraak met mij gepland de geschiedenis kennende. Auto vanochtend aangeboden en voor de 10e keer met een leenauto vertrokken. Toen ik de auto weer kon ophalen was het devies; met Alphabet gebeld en die zeiden niet op de hoogte te zijn dat ik met auto weet terug mocht. Ze mochten er dus niet aan werken. Naar mijn mening is het overigens nog steeds een garantie kwestie omdat het euvel is ontstaan lang voor de garantie was afgelopen.
Bij garage heb ik gezegd dat ik er zeer onhandig vind dat ze de afspraak inplannen (op de hoogte zijn van gehele geschiedenis) en dan pas met LM bellen of ze wel aan auto mogen werken. Nu hebben ze nog moeite moeten doen om het uur werk uitbetaald te krijgen door LM.

Kortom; alweer beetje hoop gehad, auto een dag aangeboden en nul resultaat. Alles valt en staat nu met ervaringen van andere berijders van dit type auto die een zelfde euvel ervaren.

Hopelijk kan iemand mij en ik iemand anders verder helpen. Op dit moment rijd ik weer een auto waar ik liever vandaag dan morgen vanaf ben.

Groet, Frank
 

064harry

Donateur
Oei .. dat klinkt niet goed.
Bij mij kunnen ze het ook niet vinden en wachten op iets van Skoda geloof ik. Terugroepactie oid.
Ze hebben het aangekaart. Ik heb het op papier staan dat er wat mankeert in de garantieperiode en dat het geen kwaad kan. zodra de dealer meer weet komen ze er op terug.
 
Wij zijn van een kodiaq overgestapt op een karoq sportline deze heeft inmiddels pas 2500 km op de teller
Ook mijn karoq maakt een krakend geluid als het stuur gedraaid wordt ( altijd ) en geeft een knal bij de uiterste draaistand als het koud is
Dus jullie zijn inderdaad niet de enige
Volgende week gaan we hiervoor naar de dealer ben benieuwd wat zij zeggen
Is er inmiddels bij jullie nog iets veranderd bij het probleem ?
 
Helaas heb ik hetzelfde probleem met bijgeluiden bij het sturen. De auto is onlangs voor de 2e keer bij de dealer geweest.

De 1e keer zei de baliemedewerker dat hij het geluid nog nooit eerder had gehoord, nadat hij met mij een stukje had gereden.
Nadat de monteur er mee gereden had kon de ik de auto dezelfde dag ophalen. Zoals bekend is de term producteigenschap gevallen.
Ook maakte de monteur de opmerking dat het geluid er vermoedelijk altijd al is geweest, vanaf dag 1 (nieuw gekocht), maar dat het mij nooit is opgevallen! Geloof mij, dat zou ik zeker gehoord hebben.
Zij lieten mij in een andere Karoq sturen, die liet hetzelfde geluid horen, waarmee zij wilde zeggen dat het heel normaal was.
Bij de 2e keer hebben ze 2 dagen onderzoek verricht, waarbij de diagnose niet anders was dan die bij de eerste keer. Producteigenschap! De monteur wilde nog een keer een rondje met mij rijden. Aangezien er geen verrichtingen aan de auto gedaan waren, heb ik aangegeven mijn en zijn tijd niet te willen verknoeien. Het rondrijden zou geen meerwaarde hebben, omdat dit niet zou leiden tot reparatie/ verhelpen van mijn klacht.
De chef monteur zei dat zij afhankelijk waren van PON, die stellen kennelijk voorwaarden waaraan voldaan moet worden voordat zij e.e.a. mogen vervangen.

Nu is het genoegzaam bekend dat Pon niet bekend staat om z'n goede garantievoorwaarden. Helaas heb ik die ervaring al met het bekende olieverbruik van de 1.8 TSI blokken. Ook daar gaf Pon zich niet thuis, terwijl hier duidelijk sprake was van een constructiefout. Allerlei smoezen werden verzonnen om maar onder de garantie uit te komen, terwijl wereldwijd deze problemen door de importeurs werden opgelost.
Bij de chef monteur gezegd dat ik geen auto bij Pon gekocht heb maar bij hun en dat ik dus ook niets met Pon te maken heb in deze.
Ik laat het er niet bij zitten en ga mijn zaak bij mijn rechtsbijstand aanmelden.
 

Tees

Donateur
Wat een ellende @Hansapk! Ik hoop van harte dat je wat bereikt hiermee, al ben ik bang dat het een lang verhaal gaat worden. Ik denk dat er velen hier de uitkomst van zoiets graag willen horen, er zijn zoveel mensen met gelijksoortige verhalen en dat vreselijke 'producteigenschap'.
 

Boris07

Nieuw lid
Mijn Karoq is van maart 2018. Ik heb er sindsdien 85000 km mee gereden. Korte en lange afstanden. Vanaf dag 1 dezelfde klachten over scheurend stuurhuis en kreunende vering voor en achter. Daarbij nog een navigatie stem die straat en plaatsnamen verkracht. In meerdere talen. Mijn dealer Rotor in Heerlen geeft alles de naam producteigenschap. PON verwijst consequent naar de dealer. Customer Service van Skoda geeft geen antwoord. VW had haar geld voor Skoda beter in de zak kunnen houden. Ik heb 2 miljoen km op mijn cv in vele auto’s. Maar deze combinatie van Merk, Type en importeur is het slechtste dat ik ooit ben tegengekomen. Ondanks alle smoesjes zie ik de dealer nog steeds als medeslachtoffer in deze catastrophe. Maar ze zijn wel verantwoordelijk en lossen niets op. NOOIT WEER SKODA.
 
Bovenaan Onderaan