Helaas heb ik hetzelfde probleem met bijgeluiden bij het sturen. De auto is onlangs voor de 2e keer bij de dealer geweest.
De 1e keer zei de baliemedewerker dat hij het geluid nog nooit eerder had gehoord, nadat hij met mij een stukje had gereden.
Nadat de monteur er mee gereden had kon de ik de auto dezelfde dag ophalen. Zoals bekend is de term producteigenschap gevallen.
Ook maakte de monteur de opmerking dat het geluid er vermoedelijk altijd al is geweest, vanaf dag 1 (nieuw gekocht), maar dat het mij nooit is opgevallen! Geloof mij, dat zou ik zeker gehoord hebben.
Zij lieten mij in een andere Karoq sturen, die liet hetzelfde geluid horen, waarmee zij wilde zeggen dat het heel normaal was.
Bij de 2e keer hebben ze 2 dagen onderzoek verricht, waarbij de diagnose niet anders was dan die bij de eerste keer. Producteigenschap! De monteur wilde nog een keer een rondje met mij rijden. Aangezien er geen verrichtingen aan de auto gedaan waren, heb ik aangegeven mijn en zijn tijd niet te willen verknoeien. Het rondrijden zou geen meerwaarde hebben, omdat dit niet zou leiden tot reparatie/ verhelpen van mijn klacht.
De chef monteur zei dat zij afhankelijk waren van PON, die stellen kennelijk voorwaarden waaraan voldaan moet worden voordat zij e.e.a. mogen vervangen.
Nu is het genoegzaam bekend dat Pon niet bekend staat om z'n goede garantievoorwaarden. Helaas heb ik die ervaring al met het bekende olieverbruik van de 1.8 TSI blokken. Ook daar gaf Pon zich niet thuis, terwijl hier duidelijk sprake was van een constructiefout. Allerlei smoezen werden verzonnen om maar onder de garantie uit te komen, terwijl wereldwijd deze problemen door de importeurs werden opgelost.
Bij de chef monteur gezegd dat ik geen auto bij Pon gekocht heb maar bij hun en dat ik dus ook niets met Pon te maken heb in deze.
Ik laat het er niet bij zitten en ga mijn zaak bij mijn rechtsbijstand aanmelden.