Wringende geluiden van vooras bij draaien

JeSko

Forumguru
@Boris07

Jammer genoeg zien ook wij op het forum meer en meer ontevreden mensen, of althans dat gevoel heb ik. Producteigenschappen zijn VAG/Skoda niet vreemd neen, daar durven ze zich wel eens achter verschuilen, jammer dat dit uw ervaringen met het merk zijn. Magere troost, er hangt een doorgaans gezellig forum aan het merk vast ;)
 

EdK

Forumguru
Ach ik heb geen problemen met me dealer (Skoda) hoor....
Dat mijn dealer soms problemen heeft met de importeur, tsja dat is zijn probleem.
Dus heb ik garantie problemen dan zorgt me dealer er maar voor dat het goedkomt.
En of hij dit uit eigen zak of vergoed krijgt van zijn leverancier....... zal me een worst wezen.
En als je jezelf zo star maar toch correct opstelt naar je dealer dan heb je mijn inziens een stuk minder problemen.

En ja misschien ben ik hierdoor wel een pain in the ass voor een dealer, maar ja laat hij die pijn maar hebben en ik niet...
 

haassie

Forumguru
een produkteigenschap zou bij ieder identiek model voor moeten komen hetgeen in de meeste gevallen waarbij deze kaart wordt gespeeld niet zo is. Afwijkingen moeten beter en serieuze worden afgehandeld. Serieus worden genomen in plaats van serieus te worden genómen.

Heb 2 jaar lopen leuren en zeuren bij de dealer, importeur en weet ik wat nogalmeer tegen mijn eigen produkteigenschap. Uiteindelijk heeft men het probleem alsnog onder garantie trachten op te lossen. Frapant wat negatieve berichtgevingen/ervaringen/ reviews met naam en toenaam kunnen doen. Uiteindelijke heeft het allemaal teveel energie en negatieve emotie gekost om er nog blij van te worden en heeft het mijn vertrouwen in VAG/Skoda dusdanig geschaad dat ik nog wel een keer nadenk bij aanschaf van een volgende auto....zonde van wat ooit garant stond voor degelijkheid en kwaliteit.
 

Frankie

Actief lid
Mijn Karoq is van maart 2018. Ik heb er sindsdien 85000 km mee gereden. Korte en lange afstanden. Vanaf dag 1 dezelfde klachten over scheurend stuurhuis en kreunende vering voor en achter. Daarbij nog een navigatie stem die straat en plaatsnamen verkracht. In meerdere talen. Mijn dealer Rotor in Heerlen geeft alles de naam producteigenschap. PON verwijst consequent naar de dealer. Customer Service van Skoda geeft geen antwoord. VW had haar geld voor Skoda beter in de zak kunnen houden. Ik heb 2 miljoen km op mijn cv in vele auto’s. Maar deze combinatie van Merk, Type en importeur is het slechtste dat ik ooit ben tegengekomen. Ondanks alle smoesjes zie ik de dealer nog steeds als medeslachtoffer in deze catastrophe. Maar ze zijn wel verantwoordelijk en lossen niets op. NOOIT WEER SKODA.

Ik loop ook bij Rotor Boris.... voor mij is dit ook de laatste Skoda. Men kan beter terug naar karige auto's met kwaliteit, dan krampachtig proberen meer 'premium' zoals VW te maken met ook nog meer opties en ruimte. Voor dezelfde euro's moet er worden gekozen uit kwaliteit, ruimte, opties. Alles tegelijk gaat niet.
 

Frankie

Actief lid
Autoweek klokje rond Passat CC.

Interessante opmerkingen vanaf 10 minuten en 10 seconden (de rest is ook de moeite waard overigens ;) )

 

bluskabouter

Forumguru
ook ik bleef niet gespaard met mijn karoq van mei-2020. Krakende geluiden bij het draaien van het stuur, maar ook bij het nemen van korte heuveltjes / hobbeltjes op de straat, de zgn varkensruggetjes die je veelal bij bouwmarkten enz ziet liggen op de straat.
De dealer heeft zich enorm ingespannen om dit op telossen en aan het vervangen van de complete veerpoten een beide zijdes is het vervelende geluid van de hobbels verdwenen. Echter het kraken bleef, dit is na overleg met het hoofd werkplaat en de garantieman opgelost door het vervangen van de veerpootschotels. de auto is nu kraak vrij ( gelukkig, ben nog wel kritisch op dat gebied).
Wat is er in het kort allemaal aan de auto gedaan: allereerst zijn na vele proefritten en gebakkelei over wel en niet horen van de klacht in eerste instantie de stuurstang vervangen, dit was niet de oplossing, daarna zijn toch op advies van de hoofdmonteur beide veerpoten uitgewisseld en dat bleek de oplossing te zijn ( cilinders waren de boosdoeners), mbt het kraken bij het draaien van het stuur zijn de beide veerpootschotels vervangen en tot nu toe is het goed.
Heeft me wel veel praten / discussies en vele, kilometers en tijd gekost om het op te lossen, maar het is gelukt.
 

Captain Hook

Forumguru
@bluskabouter Goed dat het nu opgelost is en dat je zo volhardend was.

Rijst echter de vraag; is dit nou een individueel gevalletje van verkeerde onderdelen/montage?
Of is het een ontwerpprobleem ('producteigenschap' zoals ze bij Pon altijd zeggen)?
 

bluskabouter

Forumguru
@Captain Hook, eerlijk gezegd kan ik je daar geen antwoord opgeven aangezien ik geen monteur ben, stel je de vraag als individu dan zeg ik het komt wel verrassend vaak voor, ook een demo die bij de dealer stond had dit al. dus.....
Mijn auto is niet via PON geleverd, heb wel hier op het Forum gelezen dat er een slechte partij van de veerpootschotels was / is gemonteerd. misschien dat daar de problemen wegkomen.
 

Antera

Donateur
Is al jaren een kwaaltje die toplagers. vele gaan na 30dkm bijgeluiden maken. Op een of andere manier een onjuiste belasting op de toplagers helaas.
 

064harry

Donateur
Ik was vandaag dus bij de dealer vanwege de melding dat mijn front assist het niet doet.
Hebben ze van Skoda bericht gehad dat ze nu weten waar die geluiden vandaan komen.
Gaan ze dat ook effe fiksen zegt ie.
 

064harry

Donateur
Uhm .. hij had het over het insmeren van de binnenste veerhoezen (bij de verpoot) met een speciaal soort vet.
Maar het moet nog gedaan worden hé…
 

064harry

Donateur
De auto is tot nu toe verlost van de rare bijgeluiden als ik door de bocht ga.
Maar goed ... ik heb er nog niet echt mee kunnen testen.
De gewone ritjes zijn dus vrij van wringende geluiden.
Ook als ik over verkeersdrempels rij hoor ik niets meer.
Het lijkt verholpen te zijn.
 

bluskabouter

Forumguru
@064harry , was bij ook enkele dagen weg. maar nu begint het weer terug te komen. hoop dat jij wel verlost bent van deze bijgeluiden.
ondertussen de stuurstang ,complete veerpoten en veerpootlagers vervangen bij mijn karoq van mei 2020. helaas zonder resultaat.
 
Bovenaan Onderaan