Wringende geluiden van vooras bij draaien

bluskabouter

Forumguru
Ik hoop het voor jouw 064harry zou geweldig zijn. Ik mag niet terug komen voor deze klacht, was te vaak geweest volgens de persoon die de klachten afhandelt bij mijn dealer. Ik was er te vaak geweest, hij vond dat ze er nu genoeg aan hadden gedaan.....??? de auto zou bij een volgende melding naar PON worden gestuurd, haha.
Maar goed, als de fabriek een aanbeveling doet naar een dealer / servicepunt vindt ik dat ze dat gewoon moeten uitvoeren.
 

064harry

Donateur
Ja … of je gaat naar een andere dealer.
Als je garantie hebt moeten ze je toch helpen lijkt mij ?
Ik heb indertijd afgesproken omdat ze het niet konden vinden, dat als ze wat van PON of van Skoda hoorden ik weer terug kon komen.
 

JeSko

Forumguru
@bluskabouter

Hohoho als ze dat tegen mij zouden zeggen zou ik er nog vaker langsgaan, gewoon om ze te pesten, zij pesten jouw met een brakke auto die veel heeft gekost, pest jij ze dan maar terug. Wat een attitude van die gast zeg, krijgen die nooit op hun smoel die gasten daar??
 

bluskabouter

Forumguru
ben ook niet van plan om het hierbij te laten. heb 5 jaar garantie en hij bepaald niet hoe vaak ik hier aanspraak oop ga maken.
blijf inderdaad lekker langs gaan zolang het probleem niet is verholpen.
verder is het qua werkplaats en verkoop een hele goede dealer, alleen verpesten sommigen de aftersales.
 
Ik heb het bekende probleem ook helaas bij de vooras , volgens mij is er nog geen direct antwoord op wat nu de oplossing is voor dit gekraak ( wellicht meerdere oorzaken mogelijk).
Ik heb dit ook al eerder gemeld bij de dealer , volgens is er toen nieuw vet in de rubbers gedaan maar het is nu wederom hetzelfde .
Dit zal wel niet meer in de garantie zitten ( bj 2018) , wat denken jullie ?
Zal binnenkort weer eens bij de dealer langsgaan.
 

Jeffsuperb

Nieuw lid
Hallo mensen

ik heb ook dit probleem
Maar het is een superb combi 1.5 tsi
Ik heb mijn wagen nieuw gekocht in mei 2020. Aan 5000km heeft ze beginnen kraken in het stuur of rond het stuur. In de garage herkennen ze het probleem. De chef heeft er mee gereden en toegegeven dat het duidelijk te horen is. Maar helaas zonder resultaat tot nu toe. Bij mij hebben ze al 1 lager vervangen en de rubbers ingesmeerd. Mijn wagen is ook al 5 keer binnen geweest voor dit probleem. Maar ze vinden blijkbaar niets. Ondertussen begin ik een rode kop te krijgen als ik mijn wagen terug moet achterlaten. Aangezien je 7 jaar garantie hebt bij skoda kan ik nog een eindje doorgaan. Het vraagt toch veel tijd en heen en weer geloop. Maar ik vindt dit persoonlijk een duur gebruiksvoorwerp om dit zomaar “zo te laten” dus bij deze gaat hij morgen terug binnen. Het is ook een prive aankoop dus dit doet nog iets wat meer mentale pijn. De superb heeft ondertussen al 15000km en blijft elke dag kraken bij stilstand en in het vertrekken zowel achteruit of vooruit!
 

vanturenhout

Senior Member
Mijn Karoq die net 2500 km heeft gereden heeft dit ook (vanaf het begin). Door nare ervaringen met brekende veren van een Renault Twingo herken ik het geluid min of meer als zijnde de veerpootschotels. Ben wel benieuwd wat vervangen van die schotels kan doen tegen het geluid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bluskabouter

Forumguru
Hoi @vanturenhout

deze zijn inmiddels ook al vervangen.
Nu is de dealer in afwachting van goedkeuring om de totale aandrijfassen te vervangen, men is van mening dat dit het probleem veroorzaakt.
Mocht dit niet zo zijn merkte de monteur op dat dan de versnellingsbak de volgende stap is.
hoe dan ook, heb de toezegging dat het probleem opgelost zal worden, hoe dan ook.
zal de voortgang hier posten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan