Wringende geluiden van vooras bij draaien

064harry

Donateur
Bij de dealer geweest voor een Zomercheck.

Daar aangegeven dat de auto soms een knoepsend (raar woord eigenlijk) geluid maakt bij een drempel of een bocht.

De monteur had ook al iets gehoord toen ie de auto binnen zette.
Die heeft bij SKODA geïnformeerd en ontdekt dat het een vaker voorkomend probleem was.
Oplossing: een klein randje van de rubberen hoes afknippen en het probleem was gefikst.
 

Frankie

Actief lid
Hallo Harry,

ben al even niet meer actief geweest in dit topic. Er heeft inmiddels ook een 'expert' van Dekra met mijn auto gereden. Alleen, niet met mij erbij. Deze heeft het geluid zgn. maar 1 keer gehoord in 17 kilometer en als 'acceptabel' vastgesteld....

Maar van welke hoes hebben ze iets afgeknipt, die bij de wielen om de homokineet? Heb je gezien waar ze hebben geknipt? Bedankt in ieder geval voor de update!!

Ps; we constateren dat het geluid verstrekt is als er meer lading (personen) in de auto zijn. Als ik of mijn vriendin alleen rijden is het een heel stuk minder. Ik ben wat zwaarder, dus ik hoor het alsnog ook als ik alleen rijd.

Groeten, Frank
 
Laatst bewerkt:

064harry

Donateur
@Frankie

Nee .. ik heb het niet gezien maar ik meende dat hij zei bij de veerpoot oid.
Er staat ook niets op de factuur vermeld.
Maar volgens mij is het nog niet helemaal over. Binnenkort moet ie voor een service beurt naar de dealer. Dan kunnen ze nog eens kijken.
 

Frankie

Actief lid
Als het bij jou herkenbaar is en niet over blijkt mag je zeker aan mijn case refereren. Wij ervaren het helaas al bijna anderhalf jaar.. Auto is al 12 keer naar garage geweest, meerdere keren voor 2 dagen waarbij we hem vaak na 1 dag terug kregen. Veerpootlagers en stabilisatorstang zijn vervangen. Heeft allemaal niet geholpen.
Wij horen het voornamelijk bij belasting met 2 passagiers, wordt erger naarmate het warmer is. Als ik op koude ochtend weg rij hoor ik in eerste instantie niets. Maar ergens wordt een onderdeel door wrijving verwarmd wat het verergerd.
Ook bij achteruit om de hoek in- of uit-parkeren horen we het enorm. De vrouw wordt er gek van en die boeit het meestal niet zo heel veel. Het klinkt echt alsof het uit de veren komt. Deze lijken te verdraaien of terug op een plek te springen bij druk en draai bewegingen.
Houd me aub op de hoogte!! Alvast bedankt, Frank
 
Laatst bewerkt:

djtiez

Nieuw lid
Beste allemaal,

Heb er heel lang last van gehad en meer dan een jaar mee bezig geweest.
Het probleem zit niet in de ring, ook vervangen bij mij.
Bij Skoda is het probleem meer dan duidelijk, en ze willen het niet vervangen want het is duur.
Waardoor het bij mij helemaal weg is, een nieuw stuurhuis.
Collega van me had het ook en daar is het nu ook helemaal weg.
Ze moeten het stuurhuis vervangen, alleen dit is kostbaar dus proberen ze zo lang mogelijk af te houden.
Bij mij meer dan een jaar!!

Succes allemaal, ik rij weer met plezier en zonder geluidjes in de Karoq rond.
 

Frankie

Actief lid
.
Ze moeten het stuurhuis vervangen, alleen dit is kostbaar dus proberen ze zo lang mogelijk af te houden.
Bij mij meer dan een jaar!!

Hoi @djtiez

Jouw bericht geeft mij weer hoop! Misschien dat ik je hierover eens zou kunnen spreken.
Kun je me in een privé bericht laten weten welke info je hebt die mij misschien kan helpen?
Zoals het bouwjaar van je auto, bij welke dealer je bent geweest etc.

Hoor het graag, dank je!

Frank
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Frankie

Actief lid
Heeft iemand enig idee hoe ik djtiez kan bereiken? Hij heeft een voor mij belangrijke toevoeging gedaan, maar is sindsdien niet meer actief geweest. Een mail naar hem door een admin met het verzoek om nog eens te reageren zou erg op prijs worden gesteld.
 

EdK

Forumguru
maar is sindsdien niet meer actief geweest.
Tsja de dag van zijn bericht is de dag dat hij voor eerst en laatst hier was....
En als je @ voor zijn forumnaam zet dan krijgt hij in iedergeval een melding op moment hij online komt
En een mail naar hem ben je afhankelijk van @Peter-036 of een @Pasqual , maar of die hierop ingaan is de vraag.
Maar zou dat verzoek dan per PB even doen met één van de 2
 
Met de nodige interesse hebt ik de hele topic gelezen. Mijn Karoq, 3 maanden oud met net 4000 km op de teller, geeft hetzelfde schurende geluiden bij het sturen. Met name wanneer ik naar links stuur en de auto al een paar km heeft gereden. Het geluid is goed te horen wanneer de auto stilstaat.
Zal een afspraak gaan maken met de dealer, ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
 

064harry

Donateur
De mijne was voor een servicebeurt bij de dealer maar die kon op het eerste gezicht niets vinden.
Vandaag gaan ze weer zoeken. Zodra ik iets weet meld ik me natuurlijk.
 

064harry

Donateur
Auto 2e dag bij de dealer.
Men kan niets vinden.

De importeur is om advies gevraagd.
Ben benieuwd.
 

064harry

Donateur
Mij gaat het er alleen om dat als er straks een reparatie aan is buiten de garantie termijn dat ik gedekt ben
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

064harry

Donateur
Auto is nu 2 dagen bij de dealer geweest.
Maar het is nog niet gefikst.
Zij zijn afhankelijk van PON in deze.
De importeur had namelijk nog nooit van deze klacht gehoord.
Als PON opdracht geeft tot reparatie wordt er weer een nieuwe afspraak gemaakt.

Ik vind het raar dat PON zgn nog nooit van de klacht gehoord heeft.
En ik vind het een beetje vreemd dat ik mijn auto 2 dagen kwijt ben geweest en nu dadelijk moet ik hem weer een dag inleveren.
 
Bovenaan Onderaan