Welke is mooier?

Welke vind je mooier?

  • Hatchback

    Stemmen: 42 21,5%
  • Combi

    Stemmen: 153 78,5%

  • Totaal aantal stemmers
    195

SHEDAI

Lid
Ik had ze alleen op fotos gezien.Maar net zag ik een combi moet helaas zeggen dat ik hem niet mooi vind..
 

cali05

Forumguru
heb de ' oude' combi gehad en die vond ik in de lijn sportiever en herkenbaarder. De huidige combi vind ik wat gewoontjes. De 'oude' hatchback vond ik buttugly. Bij de huidige hatchback vind ik de verhoudingen beter.
Omdat ik niet wilde wachten op de combi en de ruimte niet echt nodig heb is het een hatchback geworden.
 

Pendragon

Forumguru
Vandaag tijdens mijn rit naar het werk eens goed opgelet op de HB en Combi modellen van verschillende merken en ja ik heb ook goed op de weg gelet :) Mijn conclusie blijft hetzelfde, de combi's zijn over het algemeen erg lelijk. Een paar voorbeelden die voorbij kwamen: Volvo V70, Mercedes, Audi A4, VW Golf, Ford Focus en een Fiat waar ik het type niet van weet. Dit zijn een paar voorbeelden en op plek 1 komt dan Mercedes, dat zijn in combi gewoon lijkwagens, echt heel erg. Ik kwam vandaag ook ene Race Blue O3 HB tegen en ik vind die heel mooi, maar wat staat dat ding toch belachelijk hoog op z'n poten zeg, nog erger dan standaard de O2.
 

henriz

Forumguru
Bij de O2 vond ik de sedan meer geslaagd dan de huidige O3 sedan.

Ik ben eens gaan googlen en hierin geef ik je gelijk: de vorige versie vind ik ook mooier.

2004
skoda_octavia-2004-3.jpg


2013
Skoda-Octavia_2013_1600x1200_wallpaper_25.jpg
 
E

Ex-lid 12606

Wat een geweldige vraag om reacties uit te lokken: wat vind je mooier... Mijn mening: De hatchback oogt gewoon wat stijlvoller en persoonlijker dan de combi. Die laatste heeft naar mijn mening wat minder identiteit. Maar dat betekent NIET dat ik de combi lelijk vind, integendeel! Volgens mij kijkt de gemiddelde Skoda-rijder voornamelijk naar praktisch nut icm. efficiency, net als ik.

Als ik de combi had kunnen kopen met 14% bijtelling, had ik de combi gekozen ipv. de hatchback. Het is net waar je de prioriteiten stelt. Hoorde bijvoorbeeld van mijn vrouw net voor aankoop dat ze de Ford Focus Station een stuk minder mooi vond dan de Octavia Hatchback; was bij mij net andersom. Overigens heb ik de Octavia in 1e instantie gekozen vanwege zijn praktische eigenschappen, te verwachten rij-eigenschappen en value for money, uiterlijk komt echt op de 2e (dus niet laatste!) plaats.
 
E

Ex-lid 12606

P.S: kleuren maken ook nogal wat uit. Ik kon alleen nog maar kiezen uit een zwarte, had liever zilvergrijs, antraciet of donkerbruin gehad... Maar ook hier ging het budget (14%, MIA/KIA) en het praktisch nut (rij-eigenschappen, ruimte) boven uiterlijk. Overigens ben ik wel blij met de keuze voor de O3 GL Business Line HB!
 

Blacky

Forumguru
Hoezo alleen een zwartte? Heb je een demo? De T-Ford was in alle kleuren leverbaar zolang het maar zwart was.
 
Laatst bewerkt:

svdm

Senior Member
Alleen maar kiezen voor zwart? Pas laat (kortgeleden) besteld?
Ik heb juist een paar weken terug de kleur nog aangepast van bruin naar zwart!
 

Blackokkie2

Forumguru
Is mij iets ontgaan de afgelopen paar jaar? Ik dacht dat de Octavia alleen maar als hatchback of combi geleverd was? Maar ik lees hier veel berichten over een Sedan-uitvoering.

Tja, er zijn inderdaad hatchbacks die op sedans lijken, maar ook sedans die op hatchbacks lijken, alleen zijn die er veel minder, eigenlijk ken ik er maar 1 uit de beginjaren '80. De D-kudett, die was er als de welbekende hatchback, maar ook als sedan in dezelfde vorm als de hatchback, echter gaat bij die versie alleen het klepje onder het raam open.
 
E

Ex-lid 12606

Alleen maar kiezen voor zwart? Pas laat (kortgeleden) besteld?
Ik heb juist een paar weken terug de kleur nog aangepast van bruin naar zwart!

Ik heb de auto op 7 oktober besteld. Het is een Greenline, waarvan er door PON dus 1000 stuks vooraf zijn besteld. Ik had één van de laatste, dus had geen keuze.
 

svdm

Senior Member
Is mij iets ontgaan de afgelopen paar jaar? Ik dacht dat de Octavia alleen maar als hatchback of combi geleverd was? Maar ik lees hier veel berichten over een Sedan-uitvoering.
De Octavia is er ook alleen maar als Hatchback of Combi.., niets aan veranderd dus. Maar feit blijft dat de Octavia Hatchback op een Sedan lijkt.
 

svdm

Senior Member
@Jacob21 - Inderdaad dus laat besteld, waardoor die beperktere keuze. Overigens riepen ze (= dealers) eind juli al dat je snel je O3 HB GL moest bestellen, omdat de 1.000 stuks al bijna waren uitverkocht. Typisch en standaard verkooppraatje! Maar ach, het heeft er bij mij wel voor gezorgd dat mijn baas snel om was. ;)
 

wigerm

Lid
Mijn GreenLine heb ik eerste week augustus besteld, leek alsof de 1000 toen bij lange na nog niet vol waren geboekt. Wel zonde als je hem niet precies zo kan samenstellen als je zelf zou willen. Dat is toch de charme van een nieuwe auto uitzoeken.

On topic: De hatchback vind ik mooier: de station teveel 13-in-een-dozijn. Nadeel van de hatchback is dat ie nog hoger op zijn poten lijkt te staan dan de station. Heb geen idee of de GreenLine dat ook heeft door het sportonderstel, maar voor de zekerheid laat ik er 18 inch velgen onder zetten door de dealer.
 

svdm

Senior Member
Volgens mij ligt de Greenline HB 10mm lager dan de gewone HB. 18 inch zal 'm dus goed staan. Ikzelf hou het nog even op de standaard geleverde 16 inch velgen; daar hoef ik niets extra's voor te betalen aan de baas.

Nou, mijn dealer vertelde me dus iets anders over die 1.000 stuks begin augustus. Maar wat ik al zei: typisch verkooppraatje!
 

wigerm

Lid
Eerlijk gezegd weet ik het verschil qua kosten niet eens met de 18 inch velgen. Wilde dat hebben, maar toen de opties van de GreenLine bekend werden zat het er niet tussen. De dealer wilde het er dan wel achteraf opzetten, offerte zag er gunstig uit, dus ik vond het allemaal wel prima :yeehaa:

Ben overigens wel geïnteresseerd in het weghalen van de Greenline bestickering en kale kentekenplaten. Had ik dat van tevoren moeten aangeven, of kan ik dat nu nog regelen?
 
Bovenaan Onderaan