Welke is mooier?

Welke vind je mooier?

  • Hatchback

    Stemmen: 42 21,5%
  • Combi

    Stemmen: 153 78,5%

  • Totaal aantal stemmers
    195

Remakil

Forumguru
Puur qua looks: De hatchback vind ik een sierlijker en meer aparte verschijning, de combi wat anoniem. Als de combi overigens in 2013 als GBL leverbaar was, dan had ik overigens wel ernstig getwijfeld.

Praktisch gezien wilde ik het liefst de Combi hebben in GLBL...
Zag in de showroom een hele mooie zwarte staan en zag het al voor me... maar helaas.

Dus overschakelen op de HB en toen ik die goed bekeek, zag ik dat die qua laadvolume niet veel kleiner was dan de Combi. Verder vond ik het een prima auto, zoals ik hem met proefrijden onder de kont had...

Inmiddels mijn eigen HB GLBL in bezit en als ik hem nu voor de deur zie staan, dan oogt hij naar mijn mening erg sjiek in het wit en zonder merk en typeaanduiding op de kont. Vind het een mooie auto zo en eigenlijk is het fraaier dan de Combi, omdat er zoveel stations rondrijden... zakelijk gezien vind ik de HB toch wat beter overkomen... :)
 

maarten77

Actief lid
ne9e2usu.jpg


qesupy9e.jpg


eguhy3ys.jpg


Vind de hatchback ook het mooist, vanwege de sedan looks. Vandaag proef gereden in een zwarte. Staat hem heel goed, chroom accenten komen goed naar voren en je ziet de naden niet...

Ik keek in eerste instantie niet naar zwart, maar zilver. Neig nu echter naar een zwarte hatchback.

Of donkerblauw. Als iemand een foto van de donkerblauwe heeft, graag! Is een gratis kleur, waarschijnlijk niet metallic. Kan dus tegenvallen, maar misschien is er hier iemand die hem heeft.
 
E

Ex-lid 12606

@Canon-Eye Klopt helemaal. De combi is gewoon nog wat praktischer, maar omdat de HB al zo ruim is, valt dat gewoon minder op. Wat het mooi betreft, dat blijft een geinige vraag. Lijkt me echt een kwestie van persoonlijke smaak en staat iig. los van
 
E

Ex-lid 12606

Sorry, brak mijn eigen mail per ongeluk af...

Wilde dus zeggen: vorm blijft een kwestie van persoonlijke smaak en staat m.i. los van functionaliteit.
 

maarten77

Actief lid
Klopt jacob. Sommige dingen vallen wel gemiddeld genomen meer in de smaak.

Persoonlijk vind ik beiden hun voors en tegens. De combi vind ik van achter mooi gelukt. De klep loopt mooi bollend af. Ook is het panodak heel mooi lang. Bij de hatchback vind ik de lijnen (sedan looks) mooier.

Qua bergruimte weinig verschil tenzij je de stoelen neerklapt. Voor gezins gebruik maakt ruimte bijna geen verschil. Als je naar de ikea gaat en de bank plat gooit is het verschil er wel.
 

maarten77

Actief lid
Pacific is een 'uni' kleur zonder meerprijs.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2013-12-23 om 23.15.47.png
    Schermafbeelding 2013-12-23 om 23.15.47.png
    455,9 KB · Weergaven: 31
E

Ex-lid 12606

Pacific is een 'uni' kleur zonder meerprijs.

Zou ik persoonlijk niet doen. Die metallic lak verdient zichzelf gedeeltelijk terug in de restwaarde (afhankelijk van hoe lang je met je auto rijdt). In alle tussenliggende jaren geniet je er meer van wanneer je auto een metallic lak heeft.
 

maarten77

Actief lid
@vwwim: thanx

@Jacob: denk dat je gelijk hebt. Ging me trouwens niet om de kosten. Ik zocht een donkerblauw zoals audi en ik geloof ook VW een 'night blue' hebben. Had ook donkerblauw metallic gemogen, tegen betaling. Beetje klassiek wellicht maar wel mooi met blanke raamlijsten. De bmw3 had ook zo'n mooie donkerblauw bij introductie. Het wordt nu de zwarte, dat is trouwens een 'pearl'.
 

svdm

Senior Member
Inmiddels twee weken in het bezit van m'n zwarte O3 HB GL BL en ik moet toegeven.., vind de hatchback nu zelfs sportiever/mooier ogen dan de combi!

Van alle nieuwe O3's die ik tot nu toe op de weg heb zien rijden, is het merendeel een combi.., des te leuker/opvallender is de hatchback.

Daarnaast oogt de hatchback van achteren zelfs dikker dan de combi. Als de combi naast een andere auto op de snelweg rijdt, is-ie eigenlijk best smalletjes.

Dus: helemaal happy!
 

henriz

Forumguru
Het wordt tijd voor een meeting. Dan kunnen we eens een O3 HB en O3 combi naast elkaar zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm
E

Ex-lid 2926

Als O2 HB bezitter doe ik ook nog even een duit in het zakje. Eigenlijk had ik destijds ook graag een combi gewild, maar voor dezelfde prijs en met ongeveer dezelfde km stand heb ik geen combi kunnen vinden. Qua ruimteaanbod maakt het nauwelijks wat uit, tenzij je iedere dag wasmachines en koelkasten vervoert. En nu, na 4 jaar gebruik, vind ik de HB gewoon mooier dan de combi. Dus zou ik nog eens een O3 willen aanschaffen, dan zoek ik toch een jonge gebruikte HB op. Met al die 14% greenline combi's in aantocht krijg ik toch hetzelfde gevoel als bij de Megane stationcar: "deze is geleased". Niet dat ik iets tegen leaseauto's heb, absoluut niet, maar de tweedeling in de automaatschappij wordt sinds al die belastingvoordeeltjes steeds duidelijker.
 

MartijnW

Actief lid
Persoonlijk vind ik de combi erg mooi en als 2013 een combi greenline had gehad had ik die ook zeker besteld. Nu in bezit van HB en moet zeggen hij ziet er toch ook wel erg stoer uit. Daarnaast zie je hem niet zo heel veel. Dus toch de HB mooier.
 

serum

Senior Member
Vind het echt jammer als je jezelf zo in de weg zit dat je een hatchback neemt, omdat iedereen al een combi heeft. Schoonheid laat zich niet afvangen in exclusiviteit. (Dan laat je je alweer leiden door anderen)

Vriend van mij heeft een gezin, wilde graag honden. Hij wilde perse geen retreiver achtigen, omdat de hele wereld die al heeft. Hij zit nu met 2 stront eigenwijze beagles die nergens naar luisteren. Niet heel praktisch, maar wel lekker exclusief :)

Ik heb nu een sedan, maar mis de ruimte van een combi met terugkerende regelmaat. (Heb wat ruimte-hongerige hobby's) Daarnaast vind ik van de o3 de combi mooier. (Zilveren dakrail en een goed lijnenspel; oogt sportiever, maar standaard iets te hoog op de poten) enige nadeel van de combi vind ik de twee scherpe vouwen op de achterklep. Deze staan wel weer mooi op de hatchback. Minder geslaagd op de combi.

Verder ben ik erg benieuwd naar de extra achterspoiler op de achterklep van de greenline combi. (Kleur meegespoten of niet?)
 
Bovenaan Onderaan