Welke is mooier?

Welke vind je mooier?

  • Hatchback

    Stemmen: 42 21,5%
  • Combi

    Stemmen: 153 78,5%

  • Totaal aantal stemmers
    195

Remakil

Forumguru
Schoonheid laat zich prima vangen in exclusiviteit...

Hoe meer eenheidsworsten, hoe mooier het exclusieve. Als je dagelijks 80% aan combi's en SUV's ziet, dan ga je het andere vanzelf waarderen...
 
Dat geneuzel over bijtelling en dat dat oneerlijk is .... Typisch Nederlandse jaloezie. Weleens over nagedacht dat er veel mensen met een gezin zijn waarbij de combi gewoon praktischer is ivm de ruimte???
 

Remakil

Forumguru
Dat geneuzel over leasewagens ben ik meteen met je eens...

Alsof je uitschot bent met een auto van de zaak...:banghead:

On topic: combi of HB.. maakt niet uit, het is toch een Octavia op de weg... ;)
 

serum

Senior Member
Hoe meer eenheidsworsten, hoe mooier het exclusieve.

Wat een onzin. Als er een prachtige, praktische en eerste klas sturende auto is, zou je er graag in willen rijden. Wil je dat niet, dan zitten je principes je echt kranig in de weg.

Dat jij dergelijke nonsens nodig hebt om je gelukkig te voelen? Stiekem baal je enorm dat toen jij je greenline bestelde dat er geen combi was.. Geef dat toch gewoon toe :D (had ik al gezegd blij te zijn met de bestelde combi om meer dan 1 reden)?

Als je exclusief wilt, moet je het zelf maken. Kan je dat niet, heb je gewoon pech en moet je in de buidel. Als je een lopende band product kan kopen met geld, is er weinig sprake van exclusiviteit.

Als je bij het stoplicht staat wil je een auto die onder de 3 seconden naar de 100 snelt, met heerlijk grommende V8, Op vakantie moet hij zo groot zijn dat de hele familie en mee kan. In de stad wil je dat hij graag in het parkeerplaatsje naast de ongelukkig geparkeerde SUV past. op de snelweg moet hij zo stil mogelijk zijn en het brandstofverbruik moet rond en nabij 1:30 zijn. Autorijden is toch een aardig compromis? als 90 procent van de nederlanders iets kiest, omdat het praktisch is, zal er wel een kern van waarheid inzitten. (waarmee ik niet zeg dat ik Frans Bauer goede muziek vind maken) Prettige kerel, dat wel.:bloemen:
 
Hier is het forum niet voor bedoeld mannen... Houdt het gezellig en constructief of open een topic "Dat wil ik nou effuh kwijt" en zet het vol met oefenloze discussies.... :(
 

Remakil

Forumguru
Hier is het forum niet voor bedoeld mannen... Houdt het gezellig en constructief of open een topic "Dat wil ik nou effuh kwijt" en zet het vol met oefenloze discussies.... :(
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar vind het een zinloze en overbodige reactie van je...

Allereerst kap ik het netjes af, door aan te geven dat een ander het onzin mag vinden en er verder niet op te reageren. Daarmee is de discussie al ten einde...

Verder is er weinig verkeerds gezegd, het bleef dus gezellig en redelijk constructief... :)

Het is een open forum, met veel meningen, geen kleuterklasje waar de "juffrouw" meteen moet ingrijpen... anders wordt het hier wel erg zoetzappig... ;)
 
E

Ex-lid 2926

Ik ben het met je eens @Remakil, alleen die reactie in één van je vorige bijdrages: "alsof je uitschot bent met een auto van de zaak..." Laat ik dat gevoel als privérijder nu ook wel eens hebben als ik al die mooie auto's van de zaak vol opties zie rondrijden. Maar goed,als ik dat gewild had, had ik ander werk moeten zoeken.
Zo heeft alles z'n voors en z'n tegens. Ik hou het toch op de hatchback. Ik vind de O3 combi wat ieler overkomen als de O2 combi. De auto is ook wat lichter. Bij de hatchback heb ik dat gevoel niet.
 

Remakil

Forumguru
@Harrie D

Laten we het simpel zeggen, privé rijders geven vaak nogal af op zakelijke rijders...

Ik ben me dondersgoed bewust dat je als zakelijke rijder een bofkont bent en dat je voor de bijtelling nooit privé kunt rijden. Dat maakt mij als zakelijke rijder echter niets meer, dan een privé rijder. Ik krijg het er niet van in m'n bol en een ander kan privé rijder en zelf zijn auto betalen, maar verdient misschien wel 2x zo veel... Dus who cares?

Ik stond enkele jaren geleden eens op zondag bij de pomp, vlak bij mijn bedrijf. In m'n trainingsbroek stond ik een busje af te tanken en naast me stopte een mini met een kakmens er in. Neus in de wind, goedendag kon er niet af en ze keek triomfantelijk omdat haar vent de auto aftankte...

Dag er na is er een lokale ondernemersbijeenkomst en ik kom haar tegen. Ze keek verbaasd, ik was in pak en ineens kon ze wel wat zeggen. Ik zeg, zo... Lukt het nu wel? Gister bij de pomp kwam er niets uit, toch? Meteen een boei, domme muts...

Ze kunnen wel oordelen, maar ze weten niets. Of je nu busje rijdt, O3 of privé een auto uit 1990...
 

henriz

Forumguru
Mooi plaatje Maarten. De VAG stal bij elkaar. Ik zie:
  1. Skoda Octavia
  2. Seat Leon
  3. Volkswagen ... passat?
  4. Audi ... ?
Wie helpt me even?
 

SkodaManiak

Actief lid
@Remakil , groot gelijk heb je! Wij rijden al jaren jong gebruikt of nieuw. Ik heb het wel meegemaakt dat we net een nieuwe op de dam hadden en dat zo'n afgunstige buurman dan opmerkt dat het eigenlijk een schande is dat een kwajongen (was toen 31) in zo'n nieuwe grote auto rijdt...

Tja je kunt twee dingen doen na je werk, of met een pot bier op de bank gaan hangen of je pakt er een paar centen bij! Maar los daarvan, waar oordelen ze over? Het zijn toch onze eigen centen?

Btw, ik vind de combi mooier!!!;)
 
Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar vind het een zinloze en overbodige reactie van je...

Allereerst kap ik het netjes af, door aan te geven dat een ander het onzin mag vinden en er verder niet op te reageren. Daarmee is de discussie al ten einde...

Verder is er weinig verkeerds gezegd, het bleef dus gezellig en redelijk constructief... :)

Het is een open forum, met veel meningen, geen kleuterklasje waar de "juffrouw" meteen moet ingrijpen... anders wordt het hier wel erg zoetzappig... ;)
Amen :D.
 
Bovenaan Onderaan