Welke is mooier?

Welke vind je mooier?

  • Hatchback

    Stemmen: 42 21,5%
  • Combi

    Stemmen: 153 78,5%

  • Totaal aantal stemmers
    195

svdm

Senior Member
Qua evt. Greenline bestickering en kentekenplaten kan je dat gewoon nog regelen.., dat doet je dealer namelijk. Stuur 'm dus even een mailtje en vraag om de bevestiging dat je geen lelijke groene stickers op je auto krijgt en geen dealerreclame op je kentekenplaathouders.
 

BSdV

Actief lid
Persoonlijk vind ik de hatchback/sedan van de O3 wel goed geslaagd, vind deze er meer op vooruit gegaan tegenover de O2 hatchback dan de O3C tegenover de O2C. Uiteindelijk, en zonder enige twijfel de Combi gekozen, maar ik weet eigenlijk niet of deze zo tijdloos is als de O2 combi van vlak voor de modelwisseling.

De huidige hatchback vindt ik persoonlijk wel erg goed geslaagd, en misschien heel stiekum wel iets fraaier dan de O3C, ik ben er niet helemaal over uit.

Waar ik wel over uit ben: op dit moment rijden we de nog een Honda Accord Tourer uit 2004. De sedan versie van deze auto vindt ik een van de mooiste en meest tijdloze sedans ooit..stukken mooier dan de tourer en bijna al het andere wat er zoal rondrijdt... Maar ja, niet zo praktisch hé..
 

MaRco2

Forumguru
Yep, dat model sedan is schitterend en de Tourer (sorry...) vind ik eigenlijk niet echt fraai.
 

maarten77

Actief lid
Ik vind sedan mooier en daarnaast zal die ook stiller zijn doordat het meer 'afgesloten' is ten opzichte van een Combi. MAAR: bij de Skoda Octavia Combi is het panoramadak twee keer zo lang. Omdat de daklijn minder snel afloopt kan er een langer panodak in. En dat vind ik dus heel erg mooi. Dus ik neig misschien toch naar de Combi. Maar ik ga wel proefrijden in beiden om te kijken of ik verschil merk in geluidsniveau.

Schermafbeelding 2013-12-18 om 23.32.49.png
 
heb zelf jaren combi gereden.....
maar er is denk ik geen enkele combi van geen enkel merk welke ik boven de sedan (oke dit is hatchback maar lijkt sedan) verkies.

vind sedans gewoon meer klasse uitstralen (en de combi's vooral lekker ruim, maar vaak wat lomp)
 

RayDelft

Forumguru
Heb voor Combi gestemd. Vind ik gewoon sexyer. Een sedan is gewoon een auto en een combi is echt een, tja, hoe moet ik het zeggen, meer een mannenauto.
 

spikehome

Forumguru
Zoveel ruimer is de combi niet.
Je kan alleen je bagage hoger stapelen.
Wat ik nooit doe.
Doe mij maar de sedan hatchback :)
 

henriz

Forumguru
Ik heb net vanmiddag voor het eerst een Octavia 3 Combi van dichtbij gezien. De bagageruimte leek nauwelijks groter dan mijn hatchback.
 
E

Ex-lid 12606

Puur qua looks: De hatchback vind ik een sierlijker en meer aparte verschijning, de combi wat anoniem. Als de combi overigens in 2013 als GBL leverbaar was, dan had ik overigens wel ernstig getwijfeld.
 
Bovenaan Onderaan