Welke is mooier?

Welke vind je mooier?

  • Hatchback

    Stemmen: 42 21,5%
  • Combi

    Stemmen: 153 78,5%

  • Totaal aantal stemmers
    195

Herman Janssens

Senior Member
De combi. In real life nog mooier dan op foto. Zag daarstraks een Audi A4 stationwagen en die kon mij helemaal niet bekoren. De OC3 is veel 'evenwichtiger'.
 

svdm

Senior Member
Combi.., maar helaas niet met 14%, dus daarom 'verplicht' voor hatchback gekozen.

Update november: inmiddels dus wél 14% Combi mogelijk, maar ik ga niet nog eens 5 maanden wachten tot maart/april 2014.
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
En zo is dat! Na eerst een HB gereden te hebben, rijd ik nu in een combi rond. En ik ga voor de combi. Mooier en praktischer.
 

ertromp

Forumguru
M'n eerste Octavia was een hatchback in 1998.
De tweede Octavia was een Combi.
De Octavia waar ik nu in rijdt ook een Combi
Wellicht de volgende Skoda een Spaceback? ?
 

SHEDAI

Lid
Voor mij de hacthback. Combi is ook wel mooi alleen het ziet er allemaal net te groot uit..
Voor mij was altijd de mooiste stationwagen op 1 V50 op 2 A4 avant en de rest vond ik niet mooi maar deze kan er ook bij.
 

MaRco2

Forumguru
Combi, niet alleen omdat die chiquer oogt en praktischer is (persoonlijk), voor een bijzonder beperkte meerprijs krijg je veel meer auto, die op termijn nóg meer op zal brengen, dus dat stukje investering is altijd goed.:)
 

henriz

Forumguru
Voor mij zeker de hatchback.
Sedans vind ik de mooiste autos. Vraag een kind een auto te tekenen en hij of zij tekent iets dat lijkt op een sedan.
Echte sedans zijn alleen zo onpraktisch kwa kofferruimte. :(
De Octavia lijkt op een sedan, maar is het niet echt, en heeft wel een handige kofferruimte. Perfect! :D

De Combi vind ik saai. :bloos:
 

TL@

Forumguru
Na eerst een sedan (O2 preFL) en dan een combi (ook een O2 preFL) en nu terug een sedan (O2 FL) vind ik de combi terug mooier :tegek:, als de volgende terug een Octavia zou worden, dan wordt het een combi (maar twijfel nog steeds, moet pas beslissen in februari, dus nog wat tijd)
Kwestie van afwisseling
 

MaRco2

Forumguru
Voor mij zeker de hatchback.
Sedans vind ik de mooiste autos. Vraag een kind een auto te tekenen en hij of zij tekent iets dat lijkt op een sedan.
Echte sedans zijn alleen zo onpraktisch kwa kofferruimte. :(
De Octavia lijkt op een sedan, maar is het niet echt, en heeft wel een handige kofferruimte. Perfect! :D

De Combi vind ik saai. :bloos:


Een sedan is natuurlijk wel wat anders dan een hatchback (of Liftback).;)

Sedan is 3 box, dus met aparte kofferruimte, HB/LB is met een grote 5e deur die tot bovenaan de achterruit open gaat (er zijn natuurlijk auto's met het uiterlijk van een sedan, zoals de laatste Skoda Superb, Daihatsu Applause e.d., die toch volledig open kunnen en praktischer zijn dan een echte sedan met kont dus), net als een stationwagon, alleen is daar de daklijn verder doorgetrokken voor meer totale bagageruimte.

Bij Japanse merken heb/had je alle drie de versies (vorige Avensis/Carina generaties, Mazda6 + 626, Nissan Primera, oudere Galants, etc.), dus de 4 deurs sedan, 5 deurs HB/LB en 5 deurs Stationwagon.

Vroeger was de HB/LB couranter dan de sedan (deze verdwijnt tegenwoordig steeds meer, hoewel bij BMW en Audi er weer 5 deurs aanvullingen (vooral bij BMW niet om aan te zien die GT modellen) en de Wagon voor de echte meeslepers.

Zelf altijd een grote voorkeur gehad voor een sedan, maar zou er nooit eentje kopen... onverkoopbaar, brengt dus relatief weinig op bij normale merken. De laatste 15 jaar is de Wagon meer dynamisch gestyld en populair geworden en is de HB/LB muurbloempje geworden bij veel merken en verdwenen.

Als de Greenline HB 1.500 kg had mogen trekken, had deze hier gestaan waarschijnlijk. Achteraf mist die bepaalde dingen die ik nu echt niet meer zou willen missen, maar ja... dat financiele plaatje is natuurlijk erg aantrekkelijk.


Octavia HB en Rapid lijken voor de buitenwereld erg veel op elkaar. Koop je een Octavia van 35 mille, denken sommige dat je een Rapid hebt van 15. Kan zo zijn voordelen hebben, maar is minder leuk als je daar gevoelig voor bent. Beetje als je een BMW 535i hebt en ze denken dat je een 316 gekocht had met wat opsmuk.
 

___JC___

Forumguru
Octavia HB en Rapid lijken voor de buitenwereld erg veel op elkaar. Koop je een Octavia van 35 mille, denken sommige dat je een Rapid hebt van 15. Kan zo zijn voordelen hebben, maar is minder leuk als je daar gevoelig voor bent. Beetje als je een BMW 535i hebt en ze denken dat je een 316 gekocht had met wat opsmuk.

Dit past niet echt bij een Skoda rijder vind ik. Alsof die zich druk maken wat anderen denken?

Overigens ga ik voor de combi voor de O3 als mooiste, maar alleen omdat ik de achterkant van de hatchback minder mooi vind.
 

MaRco2

Forumguru
Daar heb je wel een punt.:)

Opvallend is dat er zowel erg positieve als soms nogal negatieve reacties zijn (met name de VAG onderdelen/problemen worden dan genoemd), soms tegen het beledigende aan toe zelfs.

Die weten niet wat ze missen.:D:D:D:D
 

Canon-Eye

Forumguru
De combi's spreken mij, esthetisch gezien, in bijna alle gevallen meer aan dan de bijbehorende sedan- of hatchbackmodellen. Een uitzondering daarop vormt (voor mij dan toch) de Golf - daarvan komt de combi mij op een of andere manier een beetje "opgepompt" over en vind ik de 4-deurs hatchback een stuk evenwichtiger van lijn.

De Superb-combi vind ik vele malen beter gelukt dan het sedan-achtige model, waarvan ik de "middelste box" (met name de achterportieren) er veel te lang vind uitzien. Doet me erg sterk denken aan die verlengde Amerikaanse modellen die in mijn jeugd als taxi rondreden in Schiedam: Packards met een stuk ertussen (waar dan zo'n opklapbankje stond zodat er in totaal 8 passagiers mee konden). Geen gezicht 1950-'60 dus... De combi is daarentegen mooi uitgebalanceerd van lijn.

Over de OIII (want in dat forumdeel zitten we nu eenmaal met dit draadje) heb ik nog geen finaal oordeel, gewoon omdat ik er nog te weinig IRL heb zien rondrijden. Afgaand op de plaatjes neig ik voorlopig naar de combi, maar dat kan nog anders worden.
 

hpolie

Senior Member
Ik vind ze allebei even mooi, nu maakt het mij niet zoveel uit en koop ik een auto voor het vervoer en dat hij tegelijk degelijk moet zijn. Dus zelf voor de Combi heb gekozen :thumbsup:
 

Skodatek1

Forumguru
De O3 combi vind ik mooier als de sedan. Bij de O2 vond ik de sedan meer geslaagd dan de huidige O3 sedan.
De O3 sedan is me te ingetogen en standaard op fabrieksveren niet om aan te zien!!

MAAR de O3 combi is met verlaging (ca 50mm) pas helemaal af, zeker icm 18 of 19 inch!
 
Bovenaan Onderaan