Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

Badnews

Senior Member
Even net gekeken naar het type band onder mijn O3:
Dunlop Sport Maxx RT bandjes, ik ben er tevreden over.
Auto is redelijk stil op de snelweg (stuk stiller dan mijn oude prius) en de auto voelt stevig aan in de bochten.
 

CoesDoes

Forumguru
LOL:-) Ik vergelijk het met mijn vorige auto (2.4 liter, zelfde hoeveelheid paarden, wat minder draaimomentjes) en ik kan met niet herinneren dat die 20" plakrubbers binnen 15.000 km zichtbaar minder werden (gingen rondom plm. 50-60.000 km mee, zowel de Goodyears als de Falkens) en die had sterke spinneigingen.
Ik gok dat de omtrek van de banden onder de Outlander een heel stuk groter is dus het is teverwachten dat de banden onder de Octavia wat sneller slijten.
Daarnaast zullen de 'race'banden die onder de Octavia liggen waarschijnlijk een stuk zachter rubber hebben, maar zelfs dan vind ik het nog een groot verschil (50-60.000 km is ook best veel natuulijk ;) )
 
Ik was in eerste instantie ook bang dat de 18 inch velgen minder comfortabel zouden zijn, maar dat valt mij 200% mee. Ik had hiervoor een voorloopauto (Fiat Punto) met 15 inch velgen en dat bobbelde een stuk meer... Ik vind de auto heerlijk rustig en super comfortabel! :thumbsup:
 

Lodewijk

Actief lid
Ik heb continental premium contact banden onder mijn OC3 en vind ze vrij lawaaiig, zeker bij nat wegdek vanaf ca 110. Heeft iemand deze ervaring ook? Oplossing zoek ik maar in de radio ;)
 
Ik lees verschillende verhalen en vooral bij autotest raden ze eigenlijk altijd de 18 inch af. Ik rij nu met seat leon ,geen verlaging met 17 inch en geeft al vrij veel door. Of is een Oct 3 zoveel comfortabeler dat je met 18 inch geen verschil merkt Dus behalve dat het uiterlijk mooier is een 18 inch een goede investering zonder dat je er een stuiterbal aan overhoudt.
Ik was zaterdag bij dealer 18 inch zoekt veel meer en meer last van spoorvorming,wat zijn jullie ervaringen. Stond trouwens een rs, die velgen zijn ookgaf. Kan bij elegance trouwens ook zwarte hemel worden besteld, bij rs vond ik het heel mooi
 

CDK

Forumguru
Waar dat sprookje vandaan komt weet ik echt niet, maar 18 of zelfs 19" rijdt prima hoor, ik heb proefgereden in een RS met 19" en het comfort was prima en van zoekerig weggedrag geen sprake, wel deinen op hogere snelheid doordat de veerweg zo lang is
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick

Gieliovd

Forumguru
Ik heb van de bandentent Kleber wintersloffen gemonteerd gekregen. Banden zien er prima uit, zijn prima stil en geven met prima vertrouwen. Nog geen gekke dingen meegemaakt, 350 km verder.

Maat is identiek aan de zomersloffen 225/45R17. Er zit ook een lekkere velgenbeschermer aan dus daar ben ik wel happy mee. Lekker scheuren dus.
 

Pollewop

Forumguru
Ik vond Michelin Energy Saver Plus 205/55 R16 banden om m'n Minoris velgen... Prima banden lijkt me, hoewel ik er nog geen meter mee heb gereden... :)
Gelijk Winterbanden, Gislaved Eurofrost 5 195/65 R15, op LM velgen laten monteren... Wel zo prettig...:thumbsup:
 

Rick

Senior Member
Bij mij Conti Sportcontact 2 (ipv de afgesproken winterbanden). Ik dacht laat ze mooi op winterbanden afleveren en heb dan zelf meer invloed bij de bandenkeuze bij wisselen naar de zomerbanden, maar goed die opdracht is dus niet goed doorgekomen. Maar snel oproken deze :cool::cool:
 

Lodewijk

Actief lid
heb nu Michelin winterbanden. Dan merk je opeens hoeveel lawaai die Continental Sportcontact maken, vooral bij nat wegdek. Hebben anderen de ervaring ook dat Continental lawaaiig is? Is mij in een vorige auto ook al eens (negatief) opgevallen.
 

Quartz

Lid
Ik heb Vredenstein winterbanden eronder gekregen, dealer had problemen met de banden en kreeg een onduidelijk merk geleverd, heeft het gelukkig vlak voor aflevering nog kunnen wisselen.
 
Bovenaan Onderaan