Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

MME

Lid
Bij mij de 17" Teron ook op Hankook afgeleverd (België).
Had gehoopt op Michelin, jammer...
 

peterrapid

Forumguru
Hankook is echt niet slecht hoor, hebben een hele lange weg afgelegd op korte tijd en leveren nu kwalitatieve banden die gerust de vergelijking met andere grote merken kunnen doorstaan. Vind ze beter dan Dunflop of Continental.
 

Spoetnik

Forumguru
Ik heb nu een duizend of 4 met die banden gereden en ze zijn inderdaad niet verkeerd. Eigenlijk moet ik het positiever brengen, ze zijn best goed. Ik vind ze stil, ook in de regen best goede grip. Wat ze onder koudere omstandigheden doen weet ik nog niet.
 

rouwehand

Senior Member
Mijn O3combi staat nu op 38.000 km, waarvan ca. 23.000 km op de zomerset (Continental Sportcontact 5 225/40 R18) en 15.000 km op de winterset.
Na ca. 23.000 km op Continental Sportcontact 5 225/40 R18 zit ik op 2 mm profieldiepte van de voorbanden.
Nou kan ik soms stevig doorrijden, maar de slijtage is wel heeeel snel.

Iemand goede tips/ervaringen voor nieuwe voorbanden 225/40 R18 ?
 

Mugjuh

Donateur
Hier Continental SportContact 5 17", nog geen ervaring met de band maar nu de kilometers vorderen worden ze wel iets stiller.
 
O3 Combi Greenline Ambition Businessline. Geleverd 1-10-2015 Op 16" michelin energy savers (green x). Nu voor de winter michelin alpine5.
 

0ri0n88

Forumguru
Hankook vallen inmiddels echt wel in het a segment banden. Zijn prima banden voor prima prijzen. Continental is niks mis mee maar die dingen maken altijd verdomd veel lawaai is mijn ervaring onder welke auto dan ook doet niks af aan de kwaliteit maar voor mij geen continental meer met name de eco contact.
 

anilv26

Senior Member
Pirelli Pzero zomerbanden 225/R35/19 vanuit fabriek 22-3 geleverd in België.
Grappig dat Pon in NL ze omruild voor continentals bij aflevering, ik heb dat nooit begrepen.
Heb zelf ook slechte ervaringen mee, lawaai en snel slijten.


Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Grappig dat Pon in NL ze omruild voor continentals bij aflevering
Wel dat gaat ook niet meer geheel op hoor.....
In 2011 zaten er onder mijn Yeti gewoon Dunlop en meerdere Yeti rijders hadden deze.
En meen zelfs dat er waren die hem op Good Year kregen afgeleverd
 

Nickname

Nieuw lid
Vandaag werd mijn auto geleverd op Michelin Energy saver banden, nog nooit mee gereden maar ben hier zeker tevreden mee. Is nochtans geen Greenline. 205/55/16/91V
 

DannyG

Forumguru
Bij ons lagen er vorige week bij de levering van de wagen Dunlops op (weet niet meer welk type) op de stalen velgen met TEKTON deksels. De dag daarna zijn ze vervangen door Uniroyals op andere velgen. :jaja:

Die stalen velgen, deksel en spiksplinternieuwe banden mogen trouwens weg voor mijn part. Mocht er iemand interesse hebben, contacteer me dan maar :).
 

fonzamundo

Forumguru
Bij ons lagen er vorige week bij de levering van de wagen Dunlops op (weet niet meer welk type) op de stalen velgen met TEKTON deksels. De dag daarna zijn ze vervangen door Uniroyals op andere velgen. :jaja:

Die stalen velgen, deksel en spiksplinternieuwe banden mogen trouwens weg voor mijn part. Mocht er iemand interesse hebben, contacteer me dan maar :).

Ik stuurde je een PM (sorry voor de off topic!)
 
17" Teron op Hankook...in NL. Opvallend, vooralsnog wel het stevige idee dat ze fors stiller zijn dan de Conti's onder mijn O2C
 
Bovenaan Onderaan