Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

skodagk

Nieuw lid
Op mijn O3 1.2 TSi met 17" Theron vleen lagen Michelin Primacy HP 225/45 R17 91W banden. De 'W' snelheidsklasse is zeker voldoende ruim voor de 1.2Tsi:).
 

MaRco2

Forumguru
Van het voorjaar moeten er nieuwe voorbanden(!) op, jawel, na 16.000 km zijn die ContiSportContacs 5 al bijna nokkie versleten en dat met een zeer nette rijstijl (voorgaande auto's deden er 35.000 km resp. 55.000 km mee... en de laatste Outlander wist wel snel te spinnen (vlak voordat TRC ingrijpt) bij het wegrijden en zelfs als je dat voorkomt. De Octavia doet dat vrijwel nooit... grote kans dat er weer Falkens onder komen.:)
 

CoesDoes

Forumguru
Dat vergelijk is natuurlijk niet helemaal eerlijk, ik verwacht namelijk dat een outlander met één omwenteling een stuk verder komt dan een Octavia ;)

(Het blijft best snel natuurlijk..)
 

rtwee

Senior Member
hey niet zo over Drenthe he.. ;)
Ik heb er inmiddels ook al nieuwe set omheen zitten... minder dan 10k kilometers... winterbanden wel te verstaan.. :D :)
 

Gieliovd

Forumguru
Dat is echt bizar. Dan zou ik alweer bijna aan nieuwe banden moeten. Ik verwacht toch wel dat banden 50k mee gaan!
 

woutur

Lid
Is er nog een voorkeur voor bandenwisselaar? Ik mag van de leasemaatschappij kiezen uit Profile Tyrecenter, Kwikfit en de Skoda dealer. Nu zullen ze allemaal wel een voorkeur voor een merk hebben en ik vroeg mij af bij welke van deze drie ik potentieel het best af ben.

Disclaimer: ik heb de zak verstand van de kwaliteit van winterbanden.
 

Remakil

Forumguru
Volgens mijn dealer komen onder de 14% 1.6 GL Michelin Energy Savers ivm rolweerstand....
Nou, die krengen komen mooi niet onder mijn GL...

Moet geen harde lawaaibanden met minder grip. Komen gewoon de Conti's onder, die ik wil. Niets anders... ;)
 

rtwee

Senior Member
Tja.. zoveel mensen zoveel meningen...
Ik heb ervaring met Profile en Kwikfit en beide niet blij mee.. Ik heb lease auto en bij Profile heb ik een keer compleet andere, gebruikte, winterbanden eronder gekregen na de zomerperiode (ze lagen daar opgeslagen). Reactie wa; tja, dat is met leaseauto's zo. Dan kijken we wat er ligt...

Kwikfit heeft het een keer gepresteerd om er 2 verschillende merken op te zetten. Op zich niet erg, maar van beide 1 voor en achter is wat gek en dat dan ook nog kruislings. Belangrijkste fout was daarbij OOK nog eens dat daardoor van 2 banden de rijrichting niet klopte. Hoe zo link....

Dus ja, zeg het maar. Ik ga nu naar Bosch car service en geen klachten. Behalev dat er 1 band na 2 dagen een 'puist' op de zijkant had en ik de schuld kreeg van een stoeprandje. En dat terwijl ik ziek in bed lag.. :)
 

VWim

Forumguru
Continental TS850 komt op het moment erg goed uit de test.

Voor wat betreft bandenboeren, dat is echt afhankelijk van de garage. De ene is top, de andere flop. Ga eens langs en kijk eens in de keuken. Of anders gok je het er gewoon op.
 

VWim

Forumguru
Over de draairichting, ik heb daar ooit eens een test over gelezen. De conclusie was toen dat het geen zak verschil maakte. Er was er zelf 1 die marginaal beter presteerde wanneer ze verkeerd waren gemonteerd.
 

Vincent76

Actief lid
In regio Rotterdam heb ik zeer positieve ervaringen bj Alband (is tegenwoordig onderdeel geworden van Profile, maar gelukkig hierdoor niet minder qua service geworden). Ik ben het helemaal eens met de stelling dat het van bedrijf tot bedrijf verschilt ook al vallen ze onder de zelfde moedermaatschappij. Zal dus een kwestie van trial and error worden eer je een bandenboer hebt gevonden waarbij je een goed gevoel hebt.
 

peterbaarlo

Senior Member
Over de draairichting, ik heb daar ooit eens een test over gelezen. De conclusie was toen dat het geen zak verschil maakte. Er was er zelf 1 die marginaal beter presteerde wanneer ze verkeerd waren gemonteerd.

bij een asymmetrisch profiel maakt het vaak niet veel uit idd. maar heb jij een symmetrische V-groef band en leg je die er verkeerd om op dan vlieg je bij de eerste de beste regenbui zo van de weg af! die band zal het water naar voren weg proberen te duwen ipv naar opzij en naar achteren.
 

Rick

Senior Member
Prima ervaringen met Kwikfit. Eenvoudig online een afspraak te maken, snel geholpen en smerige koffie (maar dat heb je overal...).
 

VWim

Forumguru
bij een asymmetrisch profiel maakt het vaak niet veel uit idd. maar heb jij een symmetrische V-groef band en leg je die er verkeerd om op dan vlieg je bij de eerste de beste regenbui zo van de weg af! die band zal het water naar voren weg proberen te duwen ipv naar opzij en naar achteren.
Dat bleek dus mee te vallen, daar maakte ze namelijk nog specifiek een opmerking over. Ik kan alleen de test niet meer vinden :wavecry:
 

andrehj

Forumguru
Nou, die krengen komen mooi niet onder mijn GL...
Moet geen harde lawaaibanden met minder grip.

Waarop baseer jij deze mening? Volgens de laatste test van de ADAC (185/60R15) zit er tussen de premium merken nauwelijks verschil, waarbij de Michelin t.o.v. de andere toppers vooral op slijtage uitblinkt en dus testwinnaar wordt.
Bovendien is de Michelin nog marginaal stiller dan de Conti. (Banden aanklikken en vergelijken, dan zie je de detailscores).

Om de Michelin Energy Saver dan een "harde lawaaiband" te noemen gaat mij wat te ver.
 
Bovenaan Onderaan