Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

andrehj

Forumguru
In mijn eigen archief vond ik nog een zomerbandentest die Autobild afgelopen jaar uitvoerde in de veel voorkomende maat 195/65R15.
Hierin doen ook de Michelin Energy Saver+ en de Conti Premiumcontact5 mee.
De Conti scoort marginaal beter in natte omstandigheden, maar verliest veel op andere terreinen, waardoor de Michelin uiteindelijk veel hoger scoort dan de Conti:
- Conti iets beter in natte omstandigheden.
- Michelin iets beter in droge omstandigheden
- Michelin haalt de dubbele levensduur (en kost daardoor per km maar de helft).
- Michelin heeft een lagere rolweerstand
- Michelin is 0.7 dB stiller.

Meer details vind je in de bijlage.
 

Bijlagen

  • Zomerbandentest 2013 Autobild 195-65-r15.pdf
    1,9 MB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VWim

Forumguru
Toch heb ik ook niet van die positieve ervaringen met Michelin. Laatst versleten banden waren Michilin Premacy HP. Naar mijn idee hadden ze weinig grip bij nat wegdek en maakte ze, zeker als ze wat verder versleten waren erg veel herrie. Daarnaast waren ze ook lang niet zo slijtvast als de set daar voor. Daarvoor had ik Goodyear Effecient Grip, daar was ik wel erg over te spreken. Alles waar Michelin steekjes liet vallen was Goodyear beter. Verder waren ze ook heel slijtvast, ongeveer 90.000 km mee gereden op de vooras.
 

Remakil

Forumguru
Ik heb nu Conti Wintercontact en wil absoluut geen Economy banden van welk merk dan ook...

Dat ze er bij aflevering onder zitten, vanwege de uitstoot eisen is prima. Maar daarna geldt voor mij veiligheid in grip e.d. en die laat zich niet vangen in een dergelijke band en kosten...
 

VWim

Forumguru
Ik zou het in iedere andere situatie met je eens zijn geweest, maar Efficientgrip heeft mij enorm positief verrast. Omdat ze, toen deze versleten waren niet direct leverbaar waren heb ik toen gekozen voor een niet "Eco" band de Premacy HP. Dit was echter een flinke tegenvaller!
 

rudolfi

Forumguru
De mijne is afgeleverd op Conti's 18 inch. Sinds een paar weken beginnen ze steeds meer lawaai te maken.
Denk rijdt even langs de broekhuis vestiging van Skoda in Assen. Heb de auto gekocht bij de Volvo vestiging van Broekhuis in Groningen. Bij nog geen 6000 km banden zijn enorm gecupt en moeten vervangen worden.
In Assen gaan ze de banden niet vervangen want zij hebben de auto niet geleverd. Terwijl het dezelfde firma is.
Die vestiging van Broekhuis kom ik dus niet weer. Dus als je nieuwe Octavia geleverd wordt met 18 inch Conti's, pas op die gaan cuppen.
 

Spoetnik

Forumguru
Topic maar eens nieuw leven inblazen.

Mijn auto staat op:

Hankook Ventus S1evo2
225/45 R17 91W

Voor het eerst rijden op Hankook. Rijdt niet verkeerd maar ze voelen wat zacht aan. Ben benieuwd hoe lang die dingen mee gaan.
 

CDK

Forumguru
@Spoetnik, is jouw auto serieus door de dealer nieuw afgeleverd op Hankhook banden? Dat heb ik echt nog nooit gehoord, normaal gesproken gebruiken ze uitsluitend A segment banden, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Hankhook geen goede banden maakt hoor!
 

Spoetnik

Forumguru
Ik keek er ook van op. Heb er niet zo op gelet totdat ik van het weekend mijn Mud flap monteerde. Nu heb ik een Edition uitvoering met die Hawk velgen. Ik heb links en rechts nog een paar dingetjes gezien. Zo'n uitvoering is mooi, ben er ook happy mee maar dan zie je dat ze andere zaken weer wat downsizen. Kan zijn dat ze om aan de prijs te komen een iets goedkopere band gekozen hebben.

Nu gaan banden maar beperkt mee. Ze moeten alleen niet te snel slijten. Ik vind ze erg zacht. Maar zijn ze op na bv 20 k wil ik geen gezeur met de LM.
 

wietze

Lid
Mijn O3 stond in de showroom met Golus wielen en Bridgestone banden. Ik wilde echter de Alaris wielen met Pirelli's er om. Was een klus voor de dealer...schijnt dat in het grote boek van Pon ook de wielsoort aan de auto is toegevoegd. Dealer heeft een O3 met Alaris wielen gekocht en de wielen gewisseld. Prima deal(er)!
De Pirelli's mocht ik zelf kiezen en werden er zonder meerkosten om gezet.
Het zijn Cinturato P1 Verde van 225/40/18. Heerlijke band. Wil niet meer anders. Ze hebben inmiddels ruim 23000km gelopen en nog zo'n 7-8mm profiel.
 
Bovenaan Onderaan