Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

CDK

Forumguru
Welke sneeuwkettingen kunnen om de 17' Teron velgen.
Volgens mij geeft Skoda aan dat de max inch maat voor kettingen 16 is en de breedte 7
Maar er zijn altijd wel passende oplossingen te vinden, dunnere schakels, kunststof 'kettingen' of 'sokken' ipv kettingen, alleen zijn deze oplossingen vaak iets duurder
 

MaRco2

Forumguru
Die ContiSC5 lijken me erg snel te slijten, zal ze eens opmeten en dat met mijn erg beschaafde rijstijl tegenwoordig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
LOL:-) Ik vergelijk het met mijn vorige auto (2.4 liter, zelfde hoeveelheid paarden, wat minder draaimomentjes) en ik kan met niet herinneren dat die 20" plakrubbers binnen 15.000 km zichtbaar minder werden (gingen rondom plm. 50-60.000 km mee, zowel de Goodyears als de Falkens) en die had sterke spinneigingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

erikkie

Senior Member
Welke sneeuwkettingen kunnen om de 17' Teron velgen???


ik heb 17" crystal velgen besteld ivm sneeuwkettingen. Ze gaan er ongeveer 2 weken onder....Volgens folder waren die wél geschikt voor sneeuwkettingen i.t.t. de Teron. bandenmaat 205/50/17 uit mijn hoofd.
Zal tzt nog wel een foto plaatsen als ze eronder liggen. Heb al wel gezien dat ze net als de Alaris een drama zijn om ff met een spons te wassen, want er zitten hele smalle uitsparingen tussen de "spaken" waar je met spons amper tussen komt....Dus hoop dat ik ze beetje mooi kan houden:sterretjes:.
 
Heb al wel gezien dat ze net als de Alaris een drama zijn om ff met een spons te wassen, want er zitten hele smalle uitsparingen tussen de "spaken" waar je met spons amper tussen komt....Dus hoop dat ik ze beetje mooi kan houden:sterretjes:.
Ben net terug van de wasstraat.... Die Alarisvelgen blinken weer als een tiet... Valt mee dus! :jaja:
 
'Mijn' Octavia is geleverd op Pirelli P7 Cinturato (225/45 R17).

Ik heb via marktplaats een setje Maggi Trak sneeuwkettingen gekocht (maat 211) en die passen prima op de originele velg van de elegance businessline :)
 
Laatst bewerkt:

isonic125

Actief lid
misschien is de Maggi XS9 iets?

Volgens site: De XS9 sneeuwketting van Maggi is uitgevoerd met een zelfspannend systeem wat zeer eenvoudig te monteren is op uw banden. Deze ketting is zeer geschikt voor gebruikt op personenauto's met weinig ruimte in de wielkasten. Deze ketting heeft een 3mm schakel met een geharde kern voor lange levensduur.
 
Laatst bewerkt:

going_fritz

Actief lid
Ik ga vanavond ook een set maggi trak auto , nr 211 ophalen. Eveneens via marktplaats gevonden. De set is nog nieuw, en zo spaar ik behoorlijk wat uit!
 

Gieliovd

Forumguru
Morgen krijg ik m'n wintersloffen dus dan zal ik even updaten!

Kijken of het Flamingo Alaska wordt of toch Vredestein ofzo ;)
 

Badnews

Senior Member
Even snel met de verkoper gekeken, ik heb dunlops onder liggen.
Morgen even precies type aflezen als het licht is (kreeg mijn auto toen het al donker was)
 
Ik lees verschillende verhalen en vooral bij autotest raden ze eigenlijk altijd de 18 inch af. Ik rij nu met seat leon ,geen verlaging met 17 inch en geeft al vrij veel door. Of is een Oct 3 zoveel comfortabeler dat je met 18 inch geen verschil merkt Dus behalve dat het uiterlijk mooier is een 18 inch een goede investering zonder dat je er een stuiterbal aan overhoudt.
 
Bovenaan Onderaan