Welke banden liggen er onder uw pas geleverde O3?

Jurryb

Nieuw lid
Net de auto opgehaald (zal van het weekend wat foto's plaatsen), maar onder de mijne zitten contisportcontact 5 banen. Voor de goede orde het zijn de 17" Teron velgen.
 

leo442

Forumguru
Weet ik wel, maar heb er vergeten naar te kijken. Eigenaardig aan deze band is dat de naam Michelin in het donker op een lichter veld staat terwijl het bij de meeste banden, zelfs bijna alle juist andersom is. Misdchien doet dat feit bij iemand onder jullie een lichtje branden. Waarvoor dan dank.

Klopt, dit is bijna bij elke nieuwe michelin band. Persoonlijk vind ik het de band minder uitstraling geven, maar je hebt in ieder geval geluk dat hij afgeleverd is op michelin banden.
 

rtwee

Senior Member
Ik heb de conti's eronder zitten. Bij PON gewisseld gaf dealer aan. Collega van me heeft Dunlops erop zitten...
 

Gieliovd

Forumguru
Blijft me verbazen die willekeur. Ik zou toch zeggen, ze kiezen één band voor een wagen. Kijk, als ze onder de RS nou sportbandjes leggen OK. Maar voor de normale uitvoeringen, kies gewoon één merk en type.

Nee, we gaan we Michelin, Dunlop, Continental en wat nog meer onder hangen...

Krijg je die term uit de logistiek: Value Added Logistics. Uhuh...
 

CoesDoes

Forumguru
Voor de fabrikant is het waarschijkijk voordeliger om banden van een willekeurig premium merk te gebruiken omdat ze op die manier partijen tegen een gereduceerd tarief kunnen krijgen, Pon kiest er dan weer voor om zo veel mogelijk op continetal af te leveren.
Daarbij lijkt ook de maat van invloed te zijn op het type ik heb zelf 225/40 R18 Y (dus max. 300 km/u), lijkt me redelijk overdreven, maar voor 225/40 R18 lijkt 'sportbandjes' me nog altijd logischer dan banden met een max. snelheid van 140km/u...
 

fh232

Nieuw lid
Onder de mijne zitten Pirelli P7 Cinturato 225/45/R17 banden (en Hawk 17" velgen). De winterbanden komen om de Terons die er fabriek af op zaten.
 

Pollewop

Forumguru
Blijft me verbazen die willekeur. Ik zou toch zeggen, ze kiezen één band voor een wagen. Kijk, als ze onder de RS nou sportbandjes leggen OK. Maar voor de normale uitvoeringen, kies gewoon één merk en type.

Nee, we gaan we Michelin, Dunlop, Continental en wat nog meer onder hangen...

Krijg je die term uit de logistiek: Value Added Logistics. Uhuh...

Lesje bandenmarketing:

Skoda krijgt vrijwel doorlopend aanbieding van de grote bandenfabrikanten. Die zijn bereidt om tegen bodemprijzen banden te leveren aangezien de kans dat de latere autobezitter weer voor hetzelfde merk banden zal kiezen groot is. Zie het als een soort van "gratis proberen". Bij de herhalingsverkoop maken ze de winst. Het mes snijdt aan twee kanten: Skoda heeft goedkoop banden en bandenmerk X krijgt, over een jaar of wat, klanten. (Productplacement > Herhalingsverkoop > Reductie van Acquisitiekosten)

Ik heb trouwens het idee dat de gemiddelde autobezitters het werkelijk "worst" is welk merk band eronder zit, aangezien alle A-merk banden goed zijn., en veel autorijders hebben trouwens geen idee welke merk banden erop zit. (Dat is meer een hobby van "Forumfreaks"... :jaja:)

In de fabriek worden er dus banden van een A-merk gemonteerd, afhankelijk van de prijs waarvoor ze op dat moment worden aangeboden door de bandenfabrikanten. Dunlop, Michelin, Conti, Pirelli c.s. bieden partijen aan en Skoda kiest de goedkoopste. Maar omdat ze niet afhankelijk willen zijn van één fabrkant kiezen ze af-en-toe ook andere.
Dit houdt de fabrikanten alert, en Skoda krijgt steeds een scherpe prijs. Skoda speelt ze allemaal tegen elkaar uit...

Dan heb je ook nog PON, importeur van Conti, en die speelt het spel ook mee. Die haalt vaak, niet altijd, Dunlop/Michelin/Pirelli's eraf en vervangt ze door Conti's, om zo de herhalingsverkoop te stimuleren.

Het is daarom altijd weer een verrassing welke banden er op je nieuwe auto zitten, kunt er geen peil op trekken...
Altijd weer "spannend" :shutup:...

P.S. Mij kan het niet schelen welk merk. Ze zijn allemaal goed...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick

ertromp

Forumguru

P.S. Mij kan het niet schelen welk merk. Ze zijn allemaal goed...

Tja en daar onderscheidt de freak zich inderdaad van een gemiddelde automobilist. Prijs vind ik minder belangrijk dan rij eigenschappen waar zeker bij de A merken onderling verschil inzit. Er wordt door de fabrikanten op verschillende aspecten het accent gelegd al is dat zeker over de gemiddelde eigenschappen van een band natuurlijk goed bij de A fabrikanten.
Want die banden blijven het enig stukje contact met de weg en zijn super belangrijk
 

Herman Janssens

Senior Member
Mijn banden zijn Michelin Primacy HP 225/45/R17. Ik heb wel een Dunlop van hetzelfde type als volwaardig reservewiel.
Leuk vind ik dat ik mijn afneembare trekhaak mooi kon wegbergen in de piemschuimen bescherming die op mijn reservewiel ligt
 

mc1977

Lid
Vorige week vrijdag auto opgehaald. Mijn auto is geleverd met Dunlop Sport Maxx RT 225/45/R17 91W banden op mijn 17" teron.
 

Racer-X

Actief lid
Conti WinterContact TS810S 225/40/R18 Mijn auto is, op mijn verzoek, afgeleverd met winterbanden. Gewoon op de Golus velg.
 

Tiesos

Nieuw lid
6 november gaan er aleer nieuwe banden onder bij me :)

Ik had geen invloed op de keuze van merk en type. Ook krijg ik ze gewoon om de Teron's gelepeld. Ik ga me er verder niet druk om maken. In Nederland met die 3 cm sneeuw komt alles sowieso goed. Gaan we op wintersport, zien we het dan wel weer.

Ben benieuwd wat voor winterbanden erom komen. Vredestein, Michelin....? Of toch Flamingo :tongue:
Passen daar sneeuwkettingen op?
 
Bovenaan Onderaan