Wat verbruikt jouw Octavia?

Oli4

Actief lid
Hierbij weer mijn eigen (2e) bijdrage:

M.b.v. MaxiDot Tripmaster 2 setting het volgende bijgehouden:
Periode: oktober '07 t/m januari '08
Totale rijduur: 99h59min => 100h
Totale Km: 5.138Km
Gem. verbruik: 1:16,13 oftewel 6,2l / 100Km

Hierin zit dus weer álles verwerkt: Stad, woon-werk-files, (inter-)nationale afstanden. Rijden gebeurt voornamelijk in "D"-drive, in uitzonderlijke gevallen de "S"-stand voor acceleratie.

Vergeleken met de eerste meting een verschil van ±0,3 liter op 100km.

(Zal wel een combi zijn van dat de auto inmiddels gewend raakt aan m'n rijstijl en het rolweerstandverschil van 17"/225 zomerbanden en de huidige 15"/195 winterbanden).

Off topic: 't prijsvoordeel van 0,3 ltr (± €17,50 op deze 5k Km)weegt niet op tegen de blijdschap als straks de 17" er weer onder liggen.... zowel qua wegligging als ook 't optische aspect.... ;)

Groet,

Oli4
 
gemiddeld verbruik 6,2 met gemengde rijstijl in RS! Niet slecht toch?
Snel waar het kan, rustig waar nodig.
RS Diesel combi
 
Nu met de winterbandjes eronder zit ik op geniddeld 1 op 20,3 volgens de maxidot (komt overeen met eigen berekening). Er zijn ritgemiddelden van 1 op 24,9 gemeten bij snelheden tussen 50 en 80 km/h praktisch zonder stops en optrekken.

Met de 17"Pegasus rijd ik gemiddeld 1 liter diesel op 18km weg. Bij sommige ritten maak ik er een sport van om het gemiddelde te verbeteren.
 

redfoxert

Senior Member
Laatste tank 6.5l/100 gereden. 782 km en dr ging ongeveer 51 liter in de tank bij de laatste tankbeurt. Flink doorgereden, smorgens lekker rustig ivm Carnavals vakantie en smiddags was het ook niet echt druk :)

Sommige stukken 160km/h gereden.
 
Ik rij gemiddeld 1 op 13,5.
Als ik dat vergelijk met jullie is dat wel een beetje weinig.
Misschien iets rustiger met mijn rechtervoet??? :D
 

blacktdi

Actief lid
1:14.7 maar dan rij ik heel behoorlijk door, ik kan het niet laten die newtonmeters te laten werken.
 

grimpy

Nieuw lid
Mijn octavia verbruikt gemiddelt 6l/100km hoewel ik meestal ook goed doorrij. Wat ik wel merk dat hij aanzienlijk meer verbruikt wanneer de motor nog koud staat
 

MadDog2K

Actief lid
Ik verbruik zo'n 6.5l/100km volgens de boordcomputer.
Dat komt ofwel door de file met koude motor, ofwel doordat ik zo'n +30 a +40 Vmax rijdt, als er eens geen file staat.

Maar haal ook wel eens de 5.5l/100km, soms zelfs als ik 120 rijd.
Dan zal ie wel erg warm zijn :)

Tot nu toe 15500km op de teller, en nog geen olie nodig gehad.
Wel m'n beurt bij 24500km zegt Maxidot...
 

Gysman

Actief lid
Ook 2.0 TDI DSG. Ook veel snelweg (maar wel veel file) en kom niet beter uit dan 1 op 15 (60k gereden) That reminds me: even dealer bellen, tijd voor een beurt!
 

jbr66

Nieuw lid
Ik heb de auto nu 1,5 week en hij/zij bevalt nog steeds uitstekend; echte minpunten heb ik nog niet gevonden en mijn verbruik is 1:18 gemiddeld (ben nog van de oude stempel en kon dat mooi in MFD aanpassen)
 
Bovenaan Onderaan