Wat verbruikt jouw Octavia?

___JC___

Forumguru
Hij wordt nog wel een stuk zuiniger hoor.
Ik heb een gechipte 2.0TDI en zit rond de 6 liter per 100km.
Mn broer heeft een 1.9 en die haalt volgens mij wel 5 liter per 100 km op de snelweg, dus zo een 1.000km op een tank.
 
Dat hoop ik dan maar, want ik krijg een lamme hand van dat tankpistool.
Overgens was ie voor het chippen nog onzuiniger
 
Overlaatst Brussel - Parijs - Brussel gedaan met een gemiddelde snelheid van 122km/u en een gem. verbruik van 5.2. Veel zuiniger dan dat wordt het niet meer.
 

Oli4

Actief lid
Hierbij mijn eigen bescheiden bijdrage:

M.b.v. MaxiDot Tripmaster 2 setting het volgende bijgehouden:
Periode: juli-september 2007
Totale rijduur: 99h57min => 100h
Totale Km: 5.242Km
Gem. verbruik: 1:15,38 oftewel 6,5l / 100Km

Hierin zit dus álles verwerkt: Stad, woon-werk-files, (inter-)nationale afstanden. Rijden gebeurt voornamelijk in "D"-drive, in uitzonderlijke gevallen de "S"-stand voor acceleratie.

Heren/dames statistici.... veel plezier ermee. ;)

Groet,

Oli4
 

MarcoF

Lid
Ik kom altijd rond de 1:15,5 uit, als ik rustig rij kan ik 1:16 halen, als ik zuinig rij moet de 1:18 wel lukken. Maar dan word ik door de meeste weggebruikers als 'tut' ervaren... :)

Verbruik bibeko-bubeko maakt eigenlijk niet zo veel uit, ook met extra gewicht zit er opvallend weinig verschil in. Op zich wel netjes eigenlijk.

1.9TDi 4x4
 

Lars

Lid
De afgelopen 21000 kilometers zit ik op 1 op 17,94
en dan rijd ik wel rustig, vrij veel file en lange afstanden.

Uitgerekend met getankte liters, maxi-dot geeft flink gunstiger aan!


precieze statistieken staan in het linkje hieronder:
verbruik
 

louigi58

Senior Member
Hierbij mijn eigen bescheiden bijdrage:

M.b.v. MaxiDot Tripmaster 2 setting het volgende bijgehouden:
Periode: juli-september 2007
Totale rijduur: 99h57min => 100h
Totale Km: 5.242Km
Gem. verbruik: 1:15,38 oftewel 6,5l / 100Km

Hierin zit dus álles verwerkt: Stad, woon-werk-files, (inter-)nationale afstanden. Rijden gebeurt voornamelijk in "D"-drive, in uitzonderlijke gevallen de "S"-stand voor acceleratie.

Heren/dames statistici.... veel plezier ermee. ;)

Groet,

Oli4
Gemiddeld verbruik over de laatste 2000 km volgens minidot 5,6 l/100km werkelijk verbruik 6,5 L/100km.
Toch een behoorlijk verschil tussen minidot en werkelijkheid.
Denk dat ik dit toch maar eens laat corrigeren.
 

___JC___

Forumguru
Aangezien het de laatste tijd weer kouder wordt staat de airco bij mij standaard op de "eco" modus. Scheelt weer een aardige slok benzine. Gemiddeld verbruik zit nu op 5,3 liter per 100 km !!
:473:
 

Beetle

Nieuw lid
Aangezien het de laatste tijd weer kouder wordt staat de airco bij mij standaard op de "eco" modus. Scheelt weer een aardige slok benzine. Gemiddeld verbruik zit nu op 5,3 liter per 100 km !!
:473:

Ach, tegenwoordig hoef je diesel toch niet meer met benzine te mengen...
:uitlachen:
 
Ach, tegenwoordig hoef je diesel toch niet meer met benzine te mengen...
:uitlachen:

Sterker nog, als je dat doet met je nieuwe auto kun je je weg laten slepen.
Zelf starten kan al voor flinke schade zorgen.

Ik tank al 10 jaar diesel en vergiste me laatst toch.
Gooide lekker 45 liter benzine in de diesel tank.
Na een belletje naar ING mocht ik hem niet eens meer starten en van de plek af zetten, daar waren ze bij de pomp niet echt blij mee.
 

Lucky Loek

Nieuw lid
Sterker nog, als je dat doet met je nieuwe auto kun je je weg laten slepen.
Zelf starten kan al voor flinke schade zorgen.

Ik tank al 10 jaar diesel en vergiste me laatst toch.
Gooide lekker 45 liter benzine in de diesel tank.
Na een belletje naar ING mocht ik hem niet eens meer starten en van de plek af zetten, daar waren ze bij de pomp niet echt blij mee.
Een beetje off-topic, maar toch. Ik heb reeds twee keer m'n tank volgegooid met benzine. De eertse keer had ik het bij het afrekenen door en ben vervolgens alleen naar de parkeerplaats gereden. De tweede keer kwam ik erachter toen ik in wilde voegen op de snelweg na getankt te hebben.
Ik heb de ANWB gebeld en deze zijn de tank komen leegzuigen. Vervolgens een paar liter diesel erin en rijden maar. Geen enkel probleem.
 

Tallguy

Forumguru
Ik doe de laatste tijd (veel snelweg; zo'n 4700km per maand) ongeveer 6.1. Soms ben ik bijna thuis en dan zie ik tot mijn verbazing dat 102km over de snelweg met gemiddeld 108km/h zo'n 5.6ltr/100km is.
 

redfoxert

Senior Member
Een beetje off-topic, maar toch. Ik heb reeds twee keer m'n tank volgegooid met benzine. De eertse keer had ik het bij het afrekenen door en ben vervolgens alleen naar de parkeerplaats gereden. De tweede keer kwam ik erachter toen ik in wilde voegen op de snelweg na getankt te hebben.
Ik heb de ANWB gebeld en deze zijn de tank komen leegzuigen. Vervolgens een paar liter diesel erin en rijden maar. Geen enkel probleem.


Tijd terug VIJF liter benzine in de diesel tank gegooid van mijn Golf. Daarna gewoon de rest diesel (40 liter) erbij gemikt. Daarna thuis nog langs de Shell voor nog eens 10 liter diesel.

Daar heeft ie gewoon 2 maanden last van gehad! Niet lekker meer lopen, horten en stoten af en toe. Slecht starten of afslaan bij het stoplicht bij het optrekken. Na 2 maanden waren de problemen ineens weer weg als sneeuw voor de zon alsof er nooit iets was gebeurt. In die tijd ook geen olie bijgevuld, bij de garage geweest of wat dan ook. M.a.w. .... benzine in diesel motoren is niet goed! Ga ik ook niet bij mijn O2 proberen en hopen dat ik de juiste slang pak smorgens vroeg want er zit precies dezelfde motor in als in mn Golf :D
 

hgoor

Lid
Ik rij een Octavia 1.6Fsi automaat en heb nu een kleine 5000 kilometer op de teller (na anderhalve maand ofzo) en ik rij 7,7 liter per 100km (1:12,9).

Aangezien het een leasebak is heb ik besloten om het verbruik en de kosten ook even voormezelf bij te houden (zie ook het icoontje in m'n handtekening). Dat kan je dus kostenloos doen bij http://www.spritmonitor.de

Voordeel van die site is dat je ook je eigen verbruik kan vergelijken met anderen die dezelfde auto hebben. Toch wel handig.
 

Peter_Octavia

Forumguru
Ben nu een 10.000 km verder met mijn Octavia Q2 Combi 1.9 TDI met ABT chip.

Verbruik volgens de boardcomputer 1:19,2

Werkelijk ligt het rond de 1:18,3.
Persoonlijk denk ik dat het per tankbeurt ook verschilt hoe de pomp staat afgesteld, Maar over het algemeen is de boardcomputer wat rooskleuriger dan de werkelijkheid, maar dat was al algemeen bekend.

Dagelijkse rit bestaat uit 45 km snelweg en 45 km provinciale weg en dan nog 10 km binnen de bebouwdekom..

Ik ben zeer tevreden. Zeker aangezien ik het gas echt nog wel eens wil intrappen. Soms heb ik zin om zuinig te rijden, maar dan is 1 op 20 werkelijk verbruik goed haalbaar.

Vergeleken met mijn vorige wagen... waarbij 1:10 net haalbaar was met de huidige benzineprijs... hoor je mijn niet klagen.
 

Swiss

Actief lid
Normaal zit hij op 5,4-5,5 liter. Boven de 100 km autosnelweg zit hij op 5,2-5,3 en als m'n vriendin er dan mee rijdt gaat hij naar 4,8. Ben ik een beetje jaloers op, maar ja, dan moet ik ook maar iets trager gaan rijden...

In het begin zat hij een 10% hoger, toen kreeg ik hem zelfs op lange ritten amper onder de 6 liter. Na pakweg 5000 km is dat langzaam gaan beteren.

Let op: dit zijn échte verbruiken, niet volgens de boordcomputer. Dat ding is geregeld nogal optimistisch, kan enkele tienden schelen.

Greetz,
Swiss
 

Tallguy

Forumguru
Het rijden van veel km woon-werkverkeer begint ondertussen wel z'n sporen achter te laten op mijn O2. Doe gemiddeld zo'n 4750km woon-werkverkeer per maand (jaja, dat is best veel als zeg ik het zelf) en het is de eerste 15km op 50km en 80km wegen. Boel kan dus lekker rustig warm worden. Dan de A15 op en de A50 en A58. Op de cruise met 140 gemiddeld. Dan is het verbruik toch meestal tussen de 5,9ltr/100 en de 6,1ltr/100. Erg netjes al zeg ik het zelf. Gemiddelde snelheid ligt dan meestal rond de 108km/h.
 

Vacaro

Senior Member
67901km en 5171liters reeds gereden en getankt geeft een verbruik van 7.6l/100km. Niet slecht voor mijn rijstijl,aanhangergebruik en 4x4.
 
Bovenaan Onderaan