Wat verbruikt jouw Octavia?

Thegabeman

Actief lid
Ik heb mijn Octavia 1.6 TDI bus. bijna 3 weken en heb er nu zo'n 2500km meer gereden en moet er wel bij zeggen dat ik veel snelweg (120-130kph) en cruisecontole rij, verbruikt hij 1:18,2
 
mijn 2.0 tdi 170 pk octavia, rijd gemiddelt 1 op 16.
ik reken het echt iedere tankbeurt na. ook kijk ik elke dag op de boardcomputer, maar deze rekend het niet uit voor heel de tank, na 2uur reset
ie zichzelf.
dan vind ik 1 op 16 niet slecht voor 170 pk en ik moet toegeven dat ik wel pittig rijd, af en toe even schoonblazen toch:wink:.
dus het kan veel zuiniger.
 

mkmons

Actief lid
@Internetboarder:
Waarschijnlijk staat je boardcomputer op standje 1, die de gegevens per rit bijhoudt. Er is ook een standje 2 (bij mij te activeren via de knop aan de onderkant van de ruitenwisserhendel). Standje 2 wordt niet automatisch gereset. Resetten kan door diezelfde knop een paar seconden ingedrukt te houden.
 
@Internetboarder:
Waarschijnlijk staat je boardcomputer op standje 1, die de gegevens per rit bijhoudt. Er is ook een standje 2 (bij mij te activeren via de knop aan de onderkant van de ruitenwisserhendel). Standje 2 wordt niet automatisch gereset. Resetten kan door diezelfde knop een paar seconden ingedrukt te houden.

ga ik straks gelijk uitproberen thanks:)
 

dirkkroneman

Forumguru
Met mijn 2.0 TFSI (vRS) gemiddeld 1 op 8/9.. Maar dan houd ik vaak geen rekening met het verbruik :D Ik vind het 'injestoelgedruktworden' effect veel te leuk haha
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Eerste keer moeten tanken..

Maxidot: 5,2 l/100km
Werkelijk (uitgerekend en spritmonitor staat me daar ook in bij): 6,0 l/100km :meh:
 

CDK

Forumguru
@dirkkroneman, dan mag ik blijkbaar niet mopperen met mijn 3.6, die lust ongeveer net zoveel borreltjes als die van jou :)
 

Luke

Forumguru
Joske, bij mij ging het langzaam omlaag tot 10.000km. Vanaf dan was de motor blijkbaar ingereden. Nu kan ik enkel nog het verschil maken door extra omzichtig met het gaspedaal op te springen en te 'ecodriven'.
 

Joske

Forumguru
Joske, bij mij ging het langzaam omlaag tot 10.000km. Vanaf dan was de motor blijkbaar ingereden. Nu kan ik enkel nog het verschil maken door extra omzichtig met het gaspedaal op te springen en te 'ecodriven'.
Zeer aannemelijk :thumbsup:, laat ons hopen ;)
 

Vlaar032

Senior Member
N.a.v. dit forumdraadje werd ik toch wel nieuwsgierig naar het verbruik en ben ik gaan checken op LPG.
Ik ben in de stad wel een vrij rustige rijder maar heb een Tiptronic. Op de snelweg rijdt-ie gewoon lekker met 140. Dan kom ik met de dagteller erbij en het tankbonnetje uit op 1 op 9,25. De boordcomputer geeft denk ik het benzine cijfer aan en zegt 1 op 11,7
De nieuwe gasbougies zijn halverwege deze 'testrit' er in gekomen en mijn eerste indruk is dat-ie iets feller op het gas reageert maar aan de andere kant voel ik 'm nu stationair iets beter lopen. Misschien wordt dat nog wat beter.
Inmiddels heb ik dus weer getankt en het dagtellertje ingesteld en kijk ik eens of het verschil maakt met die bougies. Er zit nu in: NGK G-power BKR6EGP 7092. Eruit kwam de NGK-R-BKUR6ET.
 
Bovenaan Onderaan