Wat verbruikt jouw Octavia?

higgy

Forumguru
Ik hou sinds ik op LPG rijd (een AG SGi-installatie) het vebruik zo'n beetje bij en ik ben helemaal niet ontevreden: tussen de 1:14 en 1:17,5 op gas. Knappe waardes volgens mij. En dat voor die ietwat dooie 1.6 MPi...
(een 2.0 benzine op gas zou ik wel gehad willen hebben...)

Hoeveel verbruiken jullie resp. Octavia's? (motortype vermelden aub als dat niet in je onderschrift staat)
 

Arjen

Actief lid
Ik rij 1 op 13,5 (7,4l/100km) gemiddeld over de afgelopen 5000 kilometer volgens de maxidot. En daar moet ik wel m'n best voor doen.

Vooral de 80km/u weggetjes in de 6 en met cruise control is zeer zuinig rijden.
 
In de eerste week dat ik de auto bezit loopt hij gemiddeld 1:18. Gemeten over 1500 kilometers (veel snelweg dus)
 

Dutch4x4

Senior Member
Off-topic: 45 pk erbij? Zozo. Waar laten doen?

Mag een nederige O1-chauffeur trouwens ook meedoen in dit draadje? /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Ik rijd nu een maand in de nieuwe Octavia 1.6 FSI en heb 3 keer getankt(Super 98 volgens de aanbevelingen). Het berekende verbruik was bij de eerste tankbeurt 1:14,5; bij de tweede 1:15,2 en bij de derde 1:16,2. Het lange-termijn geheugen op de maxidot geeft als verbruiksgemiddelde voor de 2000 km die ik inmiddels afgelegd heb, momenteel 1:15,2 aan.

Met mijn vorige auto, een VW Bora 1.9 TDI, reed ik gemiddeld 1:19. Je kunt die twee motoren natuurlijk niet goed onderling vergelijken, maar ik moet zeggen dat ik over de verbruikscijfers van de 1.6 FSI zeer te spreken ben. In andere draadjes zie ik nogal knorrige opmerkingen over het rauwe en weinig soepele karakter van de 1.6 FSI staan. Ik herken daar echter niets van! Ik vind het een heerlijk soepele en rustige motor, maar dat hangt vermoedelijk sterk samen met mijn rijstijl.
 

Lars

Lid
Octavia Combi BE 2007 1.9 TDI
verbruik van 0 t/m 7625 km
laagste 1 op 18,63
hoogste 1 op 16,53
gemiddeld 1 op 17,46

gemeten aan de hand van de werkelijk getankte liters,
volgens de maxidot 1,5 kilometer méér per liter.

hoogste aantal kilometers op 1 tank 996
gemiddelde brandstofprijs per liter 1,02 euro
olieverbruik tot nu toe 0
 
tja, 1 op 10, maar dan rijd ik ook wel stevig door.
Vakantie naar spanje: 1 op 10.5 (met bijna continu 150km.u op de teller)
 

BramBam

Forumguru
Gemiddeld 1 op 16 (volgens Maxidot). Hou wel van een beetje doorrijden. Ik merk overigens wel dat hij zuiniger begint te worden
 
Bovenaan Onderaan