Wat verbruikt jouw Octavia?

Vacaro

Senior Member
Was vandaag beetje zuinigheidsrun aant doen, veel secundaire wegen waar je maar 70km/h mag,versnellinsbak in zijn zes en cruise control op en tegen 75km/h een verbruik van 5.8l/100km. Voor mij is da echt wel zuinig, anders rond de 7 of zelfs 9.5 met trailer erachter.
 

Octavia_II

Actief lid
5.43 L/100km oftewel 1 op 18.42 gemeten over dik 27000 kilometers.

Octavia Combi II 2.0 TDi
(gemeten aan de hand van de werkelijk getankte liters)
 

Jager

Actief lid
5.43 L/100km oftewel 1 op 18.42 gemeten over dik 27000 kilometers.

Octavia Combi II 2.0 TDi
(gemeten aan de hand van de werkelijk getankte liters)
1.9TDI (17") Veel binnendoor/kleine stukjes gereden, climatecontrol altijd aan.
Momenteel is het woon/werk 20km binnendoor (60/80) + stukje 'file' rijden.
totaal nu 3200 km en de boordcomputer geeft een gemiddelde van 1:16,4
 

Peet

Nieuw lid
7.7/100km Dagelijk 2x40 km woonwerkverkeer via snelweg echter wel vrij veel filerijden. Op lange ritten , bijv. op vakantie, haal ik 6,9/100km waarbij ik ook wel snelheden van 140, 150km rijd.
 

japiejo5

Actief lid
als ik netjes rij,...redt ik de 4.8L/100 wel,.1/21,..maar over het alg. kom ik niet verder dan 850 per tank.

1.9Tdi 105
 
6,5 à 7 liter, valt wel op dat het voetje er niet zozeer toe doet.

Op vakantie (100-en kilometers aan 130 - 140) toch nog 6,2 liter gemiddeld.

Heb ook nog maar 8.500 kilometer op de teller, dat betert waarschijnlijk nog wel...

Eigenlijk kijk ik er zo niet naar, ik heb trouwens ook de 2.0 Tdi DSG genomen voor het rijplezier, de rest moet je er maar bijnemen...
 
Dat hangt van het seizoen af... 's winters op vredestein snowtrac's is het geen probleem om 1 op 18 te rijden, echter in de zomer met de turanza's (allebei 16") kom ik niet verder dan 6,1 (1 op 16,4) gemiddeld... en dat is dan zonder airco, met een redelijk tempo... Toegegeven, de 2.0TDi is wel gekieteld.

Wie herkent dit fenomeen?
 

ad5000

Actief lid
Mijn O2 1,9 TDI DPF is niet gechipt en verbruikt geheel verschillend...
Een dagje naar de zaak (van Soest naar Amersfoort vice verca) en het verbruik ligt ronde de 1 op 12!

Op de lange afstanden (ik ga veel naar Sittard of Veendam) en het verbruik zakt naar rond de 1 op 20 of zuiniger (cruise control op 110).

Gemiddeld zit ik rond de 1 op 16 a 17.
 
Ik heb gisteren mijn overzicht ontvangen. Over de afgelopen 11.000km heb ik gemiddeld 10,2 / 100km gereden. 1 op 9,8 dus. Vreemd, ik dacht dat ik op 1 op 8 zat.
 

Racer

Lid
Smile

9,5 liter/100 km......

Maar wel elke kilometer met een smile op mijn gezicht...!!

Bij mij ook standaard een smile!

Sinds ik de afgelopen maand 3 x ongewenste post heb ontvangen (CJIB) rijdt ik 1 op 12,5 (volgens maxidot)! Helpt wel, die zeikerige bekeurinkjes (ik ieder geval om je humeur te verpesten). Remedie: tegenwoordig zoveel mogelijk op de cc en nog beter opletten!

Kan haast niet wachten tot in op weg naar Swiss even vrij baan krijg in Duitsland........
 
mijn O2 scout TDI, nog geen week oud, 700km mee gereden, gemiddeld verbruik rond de 6,6l/100km. 75% "Autobahn" moet zich dus eerst nog inrijden. denk dat ik een realistisch gemiddeld verbruik pas rond de 7-8000km ga hebben
 

JettaFreak

Actief lid
Ehm, bij mij 1 op 9,5 met een 1.6 MPi op LPG. Maar dan gaan de zegeltjes ook lekker snel.

Edit: dit is dan het lpg-verbruik. Omdat de auto start op benzine, moet ik die ook eens in de zoveel tijd weer bijvullen. Maar het benzineverbruik meet ik niet.

Groet,


JettaFreak
 

SkodaMan

Actief lid
Ritje Rhenen - Hoensbroek (Heerlen) vv:

372 km totaal
gem. 96 km/h
3 uur en 52 minuten totalen reistijd
7,6 l/100 km

Geen file, maximum snelheid gereden.
 
1.9 TDI DSG verbruikt gemiddels 6,1L/100km (ik rij wel veel op duitste snelwegen met hogere snelheden dan in nederland, dat verbruikt natuurlijk ook meer)
 

JettaFreak

Actief lid
Ritje Rhenen - Hoensbroek (Heerlen) vv:

372 km totaal
gem. 96 km/h
3 uur en 52 minuten totalen reistijd
7,6 l/100 km

Geen file, maximum snelheid gereden.
@Skodaman: wat bedoel je met maximum snelheid gereden? Is dat de maximaal toegestane snelheid of de maximum snelheid van de Octaaf?

Groet,


JettaFreak
 
Bovenaan Onderaan