Wat verbruikt jouw Octavia?

arnaudvp

Nieuw lid
Neen dat probleem heb ik niet, stationair draait de wagen heel regelmatig... Tot nu toe toch, de wagen heeft nog maar net 8000km op de teller :) en dat ik een zuinige bestuurder ben, klopt meestal :grin: soms kan mijn verbruik ook naar de 6.5 tot 8L gaan hoor, maar dat is heel beperkt ;)
 

hemi24

Forumguru
@arnaudvp: 8L met een 1.6TDI?!? Als ik heel goed m'n best doe bij de oosterburen gaat de tankvulling er met max 7,2 l/100km doorheen...
 

flip

Lid
mijn 1.6 tdi haalt over nu 34000 km gemiddeld net geen 5.8 l/100km, mijn maximum is 6.8l/100km. En dat was met héél wat korte ritten met een zware aanhangwagen. Mijn minimum is 4.73l/100km, deze winter op reis naar Oostenrijk.
 

arnaudvp

Nieuw lid
@arnaudvp: 8L met een 1.6TDI?!? Als ik heel goed m'n best doe bij de oosterburen gaat de tankvulling er met max 7,2 l/100km doorheen...

8L is misschien wat overdreven, en is vooral op korte ritten hoor, op 100km zal ik nooit de 8L halen, dan zit je idd rond de 6 a 7L bij een zware voet..
 
O2 combi 1.2 tsi 6H van sept 2010, laatst voor het eerst gereden 48 l op 819 km --> 1 op 17.06. Niet slecht.

Het weer is redelijk warm en droog, geen airco, niet sneller dan 120-125 op snelweg.
 
Ik heb met mijn Octavia Combi 1.9TDI met DSG 80000km gereden en kom gemiddeld op 6,33l/100km of 1 op 15,8. Laagste verbruik van een hele tank was 5,32l/100km, hoogste verbruik 7,14l/100km. Ik ben alvast blij dat ik een tankpas heb want een zuinige wagen is het helemaal niet, maar daar zal de DSG bak veel mee te maken hebben.
 

arnaudvp

Nieuw lid
Gisteren van Rust (Duitsland) tot bij mij thuis gereden, 505km, gemiddeld verbruik: 5.2L en dat terwijl de wagen geregeld +/- 150 reed...zalige wagen
 

FrankC

Nieuw lid
Mijn 1 maand jonge 1.6 TDi Combi verbruikt momenteel : 5 l/100 km of 1 op 20 zoals men het in Nederland zegt.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Gemiddeld 1:15,8 tot lange afstanden 1:19 met cc en 120/125
Ben benieuwd wat hij staks gaat doen op vakantie naar het zuiden
 

LammeHond

Nieuw lid
Ik haal met mijn 1.6 MPI met DSG 1 op 13. Dat is wel met een zuinige rijstijl en met tweederde op de snelweg (ritten van gemiddeld 40 km). Ik had het idee dat ik met winterbanden zuiniger kon rijden, maar dat heeft misschien te maken met de 17 velgen die in 's zomers eronder heb zitten.
 

Okki

Donateur
Verbruik gegevens maar weer eens ingevuld..............

Ik ben de laatste weken bewust (nog) zuiniger aan het rijden (zonder sloom te zijn) en het resultaat is verbluffend.
Boardcomputer geeft na tanken nu aan dat ik 940 km op een tank kan rijden !!!
 

LammeHond

Nieuw lid
@okkiedo @bakkertje okeoke, ik heb maar vier wielen, en blijkbaar geen DSG maar een Tiptronic automaat (vraag mij niet wat t verschil is).

Maar als ik het verbruik van okki zie moet het nog zuiniger kunnen, das mooi!
 

TL@

Forumguru
Als je ooit eens met een DSG rijd, zul je het verschil wel weten. De DSG is echt enorm veel beter dan de tiptronic (welke eigenlijk ook al best goed is, voor een klassieke automaat)

De tiptronic zorgt voor vrij veel vermogensverlies en een hoger verbruik. Vooral de slip de je hebt met een tiptronic vind ik niet prettig, rijdt een beetje te relaxed voor mij.
 
Bovenaan Onderaan