Wat verbruikt jouw Octavia?

hemi24

Forumguru
@Crapton: ik zou zeggen: zie mijn handtekening...

Dat is het verbruik van mijn 1.6 TDI over de laatste 79714 km... (omgerekend 1 op 17,5).
 

flip

Lid
Na bijna 30.000 km een verbruik van 5.78l/100km (1 op 17,24), minimaal verbruik onlangs op reis naar Oostenrijk: 4.75l/100km (1 op 21) in winterse omstandigheden. Als mijn zonen de sleutels kunnen bemachtigen, ligt het verbruik onverklaarbaar (althans volgens hen) hoger... dit moet iemand mij nog eens uitleggen. Suggesties?
 

hemi24

Forumguru
@Flip: stuur jij je zonen op pad met een aanhanger? ;)

Ik heb er een tankje doorheen geblazen met een knikhoogwerker (1.500kg) achter de 1.6TDI, wat resulteerde in een verbruik voor die bewuste tankinhoud van 6,99 l/100km..!
Was wel groot gedeelte op de snelweg met de cruisecontrol op 105 km/h, dus dan kunnen de sleurhutbezitters alvast een beeld vormen.
 
Zie mijn handtekening. Is met winterbanden en ik rij altijd zo'n 130km/h constant. Met de orginele banden verwacht ik wel dat het iets beter wordt.
 

flip

Lid
@hemi24: Mijn zonen beweren dat ze niets trekken. Ze begrijpen het nog niet. Alvast bedankt voor de tip! Ik zoek verder...
@handshake: Ik heb momenteel Ultragrip 7+ winterbanden, en merk amper verschil in verbruik. (Die band heeft wel een lage rolweerstand, blijkt uit tests) Als je dan bedenkt dat 's winters nogal wat extra stroom wordt verbruikt, denk ik dat het meerverbruik door de winterbanden echt minimaal is.
 

Darkside

Forumguru
Op dit moment bijna 7000km gereden in mijn 1.2 TSI. En zit nu gemiddeld op 1:14.
Ik ben geen racer maar rij gewoon 120 km/u op de CC. Had eerlijk verwacht meer richting 1:15 te gaan.
Maar dat zit er nog niet echt in. Al wordt hij wel steeds zuiniger. In het begin had ik al moeite om 1:13 te halen.
 

mmarechal

Actief lid
Met een normaal gedrag zal deze zeker wel zuiniger worden. Ik zit nu op ruim 1:16 meen ik (1.2 TSI) en dat met winterbanden en zo een 30.000km op de teller.
 

Darkside

Forumguru
Vandaag lekker getuft naar groningen en terug in totaal zon 300 km gereden met een gemiddelde van 1:15,5
De week teller staat volgens de BC nu op 1:15,1
Als dit zo blijft dan zal het totaal gemiddelde ook naar de 1:15 gaan
 

Arnoldotje

Forumguru
Ik heb mijn Greentech 1.6 TDI nu bijna twee maanden en heb nu ongeveer 15000 km gereden.
Bij flink doorgassen in Duitsland haal ik 1:15.
Heb nu een aantal tanks geprobeerd zuinig te rijden, dus keurig de maximale snelheid +10km op de CC, veel laten rollen, start/stop gebruiken en heb één tank 1:20.2 gehaald. Meer is zeker haalbaar, maar dan zou je 110 moeten rijden op de snelweg en daar heb ik weinig zin in.

Gemiddelde zie handtekening.
 

MaxN

Donateur
Wij rijden nou een klein maandje met onze O2 1.9Tdi DSG.
Gemiddeld verbruik is gedaald van 6.1/100km naar 5.9/100km.
En ik denk dat dit zeker nog zal dalen.
Wij rijden inmiddels dik 800km op een tank.
 
Nog even door oefenen en volhouden. Heb hem in de zomer rond de 4 ltr/100km. Heb mijn auto met voortschrijdend gemiddelde 4,6 ltr/100km. aan een roetmeting onderworpen 1-2 keer rood toerental en ik kreeg hem de eerste honderde km. niet onder de 5,7 ltr/100km. Heeft mij weer drie maanden "gouden"voet gekost om hem weer rond de 4,3 ltr/100 km. te krijgen. Mijn record met een volle tank vertrekken uit west-brabant, 2 personen met bagage naar het oosten 1131 km. niet getankt en op bestemming nog 600 km. over. Volgens de boardcomputer 3,8 ltr/100 km. maar 100 km./uur op de duitse autobaan op de cruise-control.
 

PaulB

Nieuw lid
Ik heb nu 3 mnd mijn O2 Combi 1.2TSI 6H (op Ultragrip7+ winterbanden).
Volgens de boardcomputer 6.0 L/100 km, ik schat dat hij 0.1-0.2 L/100km aan de pomp meer verbruikt dan de BC zegt.

(zeg dus maar 1:16 gemiddeld):smirk:

Bij mijn vorige auto Nissan Primera Station 1.8 reed ik ca 1:14,5 gemiddeld.
 

TL@

Forumguru
Wij rijden nou een klein maandje met onze O2 1.9Tdi DSG.
Gemiddeld verbruik is gedaald van 6.1/100km naar 5.9/100km.
En ik denk dat dit zeker nog zal dalen.
Wij rijden inmiddels dik 800km op een tank.
Dat is zuinig, ik heb dezelfde gehad en ik kwam nooit beter uit dan 7l/100km (op de boordcomputer, dus eigenlijk was het nog erger), zal wel aan mijn ongeduldige rechtervoet liggen zeker :-)

De 407 nu, komt meestal boven de 8l/100km uit, in Duitsland is het eerder 10l/100km (het is een 2.0HDI met 160pk en automaat)
 

yal

Lid
Normaal gesproken 1:12,5 laatste tank 1:10,8.
Zet de dagteller na volgooien op 0 en deel de gereden km's door het aantal getankte liters.

Helaas zie ik dan dat de maxidot er flink naast zit, deze is heel optimistisch!

Heb een 02 combi elegance met 1,8tsi DSG7.

Met de gechipte 1,9tdi met 6 bak haal ik bijna altijd 1000km op 1 tank, behalve als ik Duitsland ben of naar Spanje ga(zonder de kleine meid achterin).
Max. verbuik op de autobahn met ruim 4200rpm met 230km/h op de teller is dan 1:5,6!!

Grtn yal
 
1.4 TSI Octavia Combi 2010

Een hele tank gereden als een zondagsrijder en mijn verbruik?

1:12,9!!!!!!!!

Als dit nog lang zo blijft ga ik toch echt klagen bij de dealer...

Sebas
 

bobby45

Actief lid
ik doe 1 op 13 lpg benzine 1 op 15. de n 33 100 km max
let wel op tis winter dus is het verbruik hoger.

1 op 12,9 is te hoog
 

cvegreen

Forumguru
@ flip ,
Tja , mijn verbruik lag toen ik zo'n 18 à 20 jaar was ook beduidend hoger hoor dan wat ik nu kan scoren . Dat komt niet alleen omdat de auto's zuiniger zijn geworden , maar ook omdat ik minder lood in mijn schoenen heb zitten denk ik . Of mijne fijne motoriek is erop vooruit gegaan sinds dien . (lol).
 
Bovenaan Onderaan