Wat verbruikt jouw Octavia?

Wasmachineman

Forumguru
Hèhè, dat antwoord kon ik ook geven. De Scout is ook ietsiepietsie zwaarder dan een gewone O2 Combi! Heb ik je voor niets wakkergemaakt...:winkie:
 
Ik heb er pas 300 km opzitten met mijn 1.2. En hij moet dus nog ingereden worden. Maar rij nog voorzichtig (nieuwe rijden) en zit nu op (volgens BC) 1:13,6 gemiddeld. Hoop dat dit toch straks naar 1:15 gemiddeld gaat.

Dat ga je makkelijk halen als je rustig rijdt. Ik heb m al bijna 10000 km in nog geen 2 maanden, en afgezien van caravan gebruik is mijn hoogste verbruik 1:14.5.
 

Hetzer

Forumguru
Naast het extra gewicht en de 4x4 zal het ook wel meespelen dat de Scout wat hoger op de wielen staat dan de standaard Octi.
 

Captain Hook

Forumguru
De cw-waarde van alle Skoda Scout modellen (Roomster, O2, F2) is hoger dan die van de gewone modellen. Al die kunststof beplating rondom en de iets grotere buitenmaten zorgen voor een slechtere stroomlijn en meer werveling. Ergo, een hoger brandstofverbruik, wat exponentieel toeneemt bij hogere snelheden... :(
 

skodaboy

Forumguru
ik rij met een 02 combi 1.9 tdi 4x4,getuned > 135pk.
ik heb een vlotte rijstijl en rij ook goed door gemiddeld verbruik 7,5l/100km
 

Constant

Erelid
Veel snelwegkilometers maken, want op de snelweg (120 km/u) zie ik de boordcomputer aangeven dat hij ruim 6 liter per 100 km verbruikt.
 
Ik ben sinds en paar weken de 2e trotse eigenaar van een O2 2.0 TDI elegance.
super wagen met nu 120000 op de teler.
toen ik hem kreeg stond er 115k op de teller.
gemideld 1 op 20.
gewoon gereden.
dus 50 waar 50 moet 100 waar dit moet en 120 waar het mag.
Als er en klever achterop komt geef ik even gas en weg ben ik. Super is dit!

groet,

Gertjan
(kippetje)
 

skodaboy

Forumguru
Ik ben sinds en paar weken de 2e trotse eigenaar van een O2 2.0 TDI elegance.
Als er en klever achterop komt geef ik even gas en weg ben ik. Super is dit

ff off-topic..idd die 2.0 tdi is een heerlijke motor om mee te rijden...
heb van de week met een audi A3 gereden met deze motor in...
lekker veel trekkracht onderin,en rijdt heerlijk soepel...:winkie:
 

cvegreen

Forumguru
Dat is nu eens een vraag waar niet echt op geantwoord worden he . Dat hangt van zoveel factoren af dat je echt zelf moet gaan bekijken wat het verbruikt . Hoe rij je ( het nieuwe rijden is veel zuiniger dan gassen tot op het laatste en dan keihard in de remmen te gaan) . Rij je vaker korte ritten dan langere ritten , is ook van belang voor je verbruik . Rij je je auto rustig warm of ga je meteen vol op het gas , gelijk met een warme motor mag gebeuren ? Dat heeft ook invloed op je verbruik . Dus wat men hier schrijft over hun verbruik is echt relatief . Diegenen die het vermelden zouden er eigenlijk moeten bij vermelden hoe ze rijden en eerder lange of korte ritten maken met hun auto . Dan heb je er een beter beeld over dan wat ik nu zie . Ik bv met mijn fabia geweest , heb ik op weg naar mijn werk ook de test gedaan en ik kon met een verbruik van 5l/100 km naar mijn werk en ook met een verbruik van 9l/100 km ditzelfde traject afleggen . Dus dat is zo'n 4 l/100km verschil . Dit was wel een 1.2 HTP van mij en dus niet echt van toepassing voor jou , maar op die manier tracht ik aan te geven dat het verschil tussen hoe je rijdt echt wel van belang is voor je verbruik .
 
Ik rij met een TDI, (getuned) 2.0 en rij tussen tankbeurten ongeveer 950km op een tank, dan rij ik veel lange afstanden gecombineerd met geregeld stadsverkeer. Als ik flink doorrij dan gaat het naar 800km op een tank. dus 1 op 19 vs 1 op 15 a 16 bij flink doorrijden.
 
Gisteren en vandaag 2x lang stuk 600 km gereden, waarvan het meeste snelweg met ca. 135 km/u op de teller met Octavia Combi 1.2 TSI van sept 2010. Er zat ook wat stad bij en file, regenweer, licht heuvelige weg (Noord & mid Frankrijk). Auto 1 persoon + paar flinke kisten elk 25 kg erin.

Verbruik 1:15, beide keren volledig afgetankt.

Een diesel wordt het niet maar dit is niet slecht. Vraag me af wat een diesel verbruikt bij deze snelheden, mn die nieuwe 1.6 TDI.
 
Bovenaan Onderaan