Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Stewie

Senior Member
Dat is precies wat ik tegen mijn werkgever zei. Die is wel overstag gegaan maar zat ook aardig vastgeroest in het oude denken dat diesel met veel KM per jaar goedkoper is. Ook heb ik de LM nog laten adviseren en die vertelde dat het omslagpunt tegenwoordig pas rond de 40K per jaar ligt.

Had het zelf uitgerekend (ge zijt nen ingenieur of niet :tongue:) en ik kom op 38500km voor de jaarlijkse gebruiks kost als omslagpunt.
Enige waar ik geen rekening mee houdt is de waardevermindering van de wagen (omdat ik dat niet goed kan inschatten) maar gezien de diesel 2875€ goedkoper is heb ik dat als extra waardevermindering gekozen. Diesel wordt stilletjes aan afgestraft in België en nu staalhard beweren dat diesel over 3 -3,5 jaar nog steeds zoveel meer waard is (ne 2.0TDI dan nog) tov een benzine is toch wel een krasse uitspraak die ik niet durf te maken anno 2017.
 
Zit de transportbeveiliging er nog op dat hij zo hoog staat? ;)
Nee hoor, geintje. Ik vind deze kleur één van de beste bij een FL. Mooie wagen. Veel plezier!

hihi, ja heeft er alles mee te maken, staat herlijk op een parkeerdek op 1 hoog afgeloten door een garagedeur op de begaande grond;)

En hij bevalt prima na 2200+ km. en de kleur zeker ook, ben blij dat ik deze kleur heb gekozen ipv zwart.
 

Canon-Eye

Forumguru
dat het omslagpunt tegenwoordig pas rond de 40K per jaar ligt
Dat hangt natuurlijk nogal van de situatie af, zodat je dit niet zomaar tot een algemeen geldend getal kunt verklaren. Als je als particulier geen nieuwe auto koopt maar een gebruikte, dan komt er toch een ander getal naar voren.

En voor mijn inmiddels 6,5 jaar geleden nieuw gekochte Greenline (BPM-vrij en toen nog 2,5 jaar geen MRB) ligt het nog weer anders: grofweg ergens bij de 15k/jaar, aangenomen dat hij nog een jaartje of wat ongestoord mag blijven. Met mijn huidige ca. 23k/j kan dat voorlopig nog prima uit; een individuele berekening voorafgaand aan de definitieve keuze is altijd wel verstandig. Zie bv. deze site, maar er zullen er vast meer zijn.

Overigens, als ik om welke reden dan ook nu opeens een andere auto zou moeten kiezen, dan zou mijn voorkeur (ongeacht het omslagpunt) vermoedelijk uitgaan naar een benzinetype (óf stekkerauto*, al dan niet hybride!), als voorschot op een schonere toekomst en meer gedonder met milieuzones, alsmede een op termijn waarschijnlijk toch afnemend jaarkilometrage.

(*moet wel zo'n 1200kg kunnen trekken)
 

ENTE

Lid
315d1mf.jpg




In tegenstelling tot mijn nieuwe Octaaf de Bolle! Hahaha.


Kreeg net een paar shots door van de dealer. Buitenkant (laser white) nog in het inpakpapier en interieur dus terug van de leerinbouw.
Aflevering eind deze week!
 

B.Stuurder

Forumguru
Heb ik ook aan gedacht, rood leer, maar niet bij mijn kleur auto. Mooi bij wit en zwart. En zilver.
Mooi resultaat met die diamond stitching @ENTE
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
1 november besteld verwachte levertijd is midden februari!

Merk/model/type : Skoda Octavia 1.0 TSI Greentech Ambition DSG Business 5d
Kleur carrosserie : Quartz Grey Metallic
Bekleding soort/Kleur : Stoffen bekleding Sly Zwart/grijs stof grijs

  • DAB (digitale radio ontvangst)
  • Lichtmetalen velgen 17 inch Trius
  • MaxiDOT kleurendisplay
  • Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
  • Ruitenwisser achter
 

Dannydude85

Forumguru
315d1mf.jpg





In tegenstelling tot mijn nieuwe Octaaf de Bolle! Hahaha.


Kreeg net een paar shots door van de dealer. Buitenkant (laser white) nog in het inpakpapier en interieur dus terug van de leerinbouw.
Aflevering eind deze week!

Gewaagde keuze hoor! Wat mij betreft nu al geslaagd!

Bij mij ook de levering eind deze week. Ik hoop dat ik morgen of overmorgen het definitieve telefoontje krijg met een tijdstip.
 

johannesberg740

Actief lid
Ik ben momenteel bezig met een nieuwe O3 2.0 TDI DSG Style BL. Om een lang verhaal kort te houden: volgens de leasemij gaat de nieuwprijs per 1 jan 2018 met een dikke 1500!!!!euro omhoog. Kan iemand dat bevestigen??

Klopt. Kwam de dealer bij mij ook mee. Daarom voor bepaalde datum besteld zodat hij dit jaar nog geleverd kon worden.
 

Locke_

Lid
Gister eindelijk mijn nieuwe bakkie mogen halen bij de dealer, moet zeggen dat de nieuwe FL toch echt wel een vooruitgang is ten opzichte van zijn voorganger hoor. En de 1.0 is echt prima te rijden, qua gedrag enigszins vergelijkbaar met de 'oude' 1.6TDI.

Foto's volgen snel :)
 

Japanese Power

Donateur
Inderdaad. Dit vind ik ook ‘n gemis. Ik moet nu m’n cd’s op memorycard zetten
Huh, ik heb 14 jaar geleden (even nagekeken) al m'n CD's omgezet naar hoogwaardige MP3 bestanden en daarna al m'n CD's weggedaan. Met de komst van de iPod en kort daarna de iPhone deze als mediabron in de auto gaan gebruiken. Ik heb de afgelopen 8 jaar in mijn vorige 2 nieuw geleverde auto's de CD-speler nog nooit gebruikt. En de laatste jaren gebruik ik Spotify: alle muziek die je wilt luisteren zonder onderbreking. Hetzelfde geldt voor FM en DAB+, nog nooit gebruikt. Kies liever zelf m'n muziek uit dan de verplichte keuzes van een alsmaar pratende DJ ;)
 

RoelF

Forumguru
Mee eens, in een gemiddelde nieuwe laptop of pc heeft een cd/dvd speler ook weinig nut meer.... Maar wel grappig dat de Columbus nog wel gezegend is met een cd-speler. Is die voor ouwe lullen? hahaha
 

anbu

Nieuw lid
1.0 TSI DSG Style Business Combi
  • Quartz Grey Metallic
  • Adaptive Cruise Assistant
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • Panoramisch schuif-/kanteldak
  • Optical Parking Assistent (parkeercamera)
  • Tech Pakket
  • DAB+
  • Geen merk en type aanduiding op de klep
30-06 besteld, productie WK41, levering WK44 (voorlopig).

Productie datum blijft wel steeds schuiven (was WK39) en staat nog niet vast helaas!

Die fabrieken moeten nu toch onderhand wel weer op volle kracht draaien zo na de vakantieperiode.

Wat is jullie ervaring met de tijd die er zit tussen de definitieve productie week en de datum van levering door de dealer?

Productieweek is bevestigd; WK46.

Levering zal waarschijnlijk volgend jaar worden ivm niet meer op kenteken zetten na medio november...levering dan hopelijk eerste week 2018 dat is een prima nieuwjaarsgeschenk

Blijf de grote verschillen in levertijden vreemd vinden.
 

ENTE

Lid
@anbu: of heeft de leverende dealer al voldoende verkocht dit jaar.....?
Helaas komt dat ook steeds vaker voor. Doorschuiven van orders omdat het net iets gunstiger is om in maand X of jaar X uit te leveren.

Zo heb ik ooit een nieuwe wagen (geen Skoda) van een familielid van mij in een hoekje op het parkeerterrein van de dealer zien staan. Het gras groeide er al onder...en de dealer maar volhouden dat ie nog onderweg was vanuit de fabriek.

Was gewoon een ordinaire leugen om z'n halfjaar bonus te halen.
 

m@rc

Lid
Gister eindelijk mijn nieuwe bakkie mogen halen bij de dealer, moet zeggen dat de nieuwe FL toch echt wel een vooruitgang is ten opzichte van zijn voorganger hoor. En de 1.0 is echt prima te rijden, qua gedrag enigszins vergelijkbaar met de 'oude' 1.6TDI.

Foto's volgen snel :)
Bij Muntstad was het toch? Gefeliciteerd! Ik moet helaas nog ff wachten :( , maar ben benieuwd of de 1.0 inderdaad vergelijkbaar is (proefrit was al goed bevallen)
 

anbu

Nieuw lid
@anbu: of heeft de leverende dealer al voldoende verkocht dit jaar.....?
Helaas komt dat ook steeds vaker voor. Doorschuiven van orders omdat het net iets gunstiger is om in maand X of jaar X uit te leveren.

Zo heb ik ooit een nieuwe wagen (geen Skoda) van een familielid van mij in een hoekje op het parkeerterrein van de dealer zien staan. Het gras groeide er al onder...en de dealer maar volhouden dat ie nog onderweg was vanuit de fabriek.

Was gewoon een ordinaire leugen om z'n halfjaar bonus te halen.

Mag toch hopen van niet. Heeft geloof ik iets met restwaarde te maken dat leasemaatschappijen niet meer kentekenen in de laatste zes weken van het jaar. Ach die twee weken extra wacht ik dan ook wel
 

ENTE

Lid
Die regel is er inderdaad. Maar heb al wel begrepen dat er flexibel mee kan worden omgegaan:jaja:

Volgend jaar gaat de cataloguswaarde sowieso omhoog. Iets om rekening mee te houden?
Edit: zie dat jij een benzine hebt. Zal wel meevallen met die verhoging :-)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan