Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

johannesberg740

Actief lid
Begin volgt jaar hoor ik weer bij mijn familie. Iedereen rijdt er Skoda. Ik heb besteld:

- Octavia 1.6 TDI Ambition Business
- kleur: race blue
- automaat met adaptive cruise control
- tech pakket (hier wel bekend :-) )
- dab+ (waarom niet standaard)
- technology pakket (kessy en piepers voor&achter)

Zie er naar uit :-)
 
Laatst bewerkt:

Mali

Forumguru
Na drie weken en 3286 km er gereden mee te hebben geniet ik en mijn vrouw er nog steeds iederedag van deze Skoda in deze style business uitvoering.
Luxe dingen en ook wennen aan bepaalde eigenschappen.
-Stoel verwarming , mijn vrouw kan al niet meer zonder.
-key less betekend bij mij meer van waar heb ik ze nu weer gelaten die sleutels , broekzak ? Jaszak ? Telefoon bakje ? Oftewel moet er nog aan wennen dat de sleutel geen vaste plaats meer heeft.
- led verlichting , deze koplampen zouden ze verplicht moeten stellen wat een licht geeft dit , die wandelaar of fietser zonder verlichting zie ik nu veel eerder en beter net als de paaltjes en strepen.
- automatisch parkeren ? Blijkbaar hebben mijn auto en ik een communicatie probleem de plekken waar ik de auto wil neerzetten snapt de auto ( of ik) niks van maar gelukkig kan het nog steeds zonder dit hulpmiddel.
-de canton boxen en versterker is mijn vrouw zo blij mee dat het valse meezingen nu redelijk overstemd wordt ;).
-start en stop systeem , ik vind het wel lekker stil zo bij verkeerslichten zonder motor aan (als ik alleen in de auto zit heb ik nooit muziek aan ) alleen deze is wel sneller actief dan in de vorige Octavia maar rij ik in de spits in de stad dan zet ik het systeem wel uit.
- het brandstof verbruik was bij de oude ongeveer 1 op 21 en nu 1 op 18 maar dat komt misschien door het inrijden.
- stiller ja , bij de vorige Octavia kreeg ik commentaar van mijn vrouw als ik harder dan 135 km / per uur reed , nu begint ze pas te mopperen bij 150 km / per uur.
- blijkbaar is deze uitvoering smaakvol uitgevoerd , rij al 9,5 jaar een zwarte Octavia en nu ik deze heb krijg ik iedere keer de opmerking mooie auto.
-Columbus lekker groot scherm en mooi glad afgewerkt.
-dsg schakelmomenten snap het commentaar maar ik ben er al aan gewend en valt mij niet meer op. (Verlichting automatisch en de ruitenwisser met regen sensor werkt ook af en toe anders dan ik het zou willen).
-Parkeer sensoren voor en zij kant van de auto is nieuw voor mij, vaak handig maar irritant bij een praatpaal om een parkeer terrein op te mogen als je je moet melden piep wat zegt u piep piep waar zit dat knopje ;).
 
Laatst bewerkt:

ENTE

Lid
Nou, hopelijk komt die van mij ooit ook een keer. Eind sept, begin oktober was eerst de planning. Daarna kreeg ik door dat week 40 productie week zou zijn en ondertussen is ie nog niet eens op transport begreep ik.

Wist niet dat die Oostblok gebakjes nog steeds zo'n lange levertijd hadden....:D
 

B.Stuurder

Forumguru
Alba leer is de leverancier maar inbouw doen ze toch op locatie in Leusden?
https://www.ponlogistics.nl/car-terminal/leerinbouw/
Althans dat vernam ik van mijn dealer.
Alba bouwt in op de eigen locatie in Amsterdam. PON verscheept de auto's daarheen en weer terug en dan naar de dealer.
Ik ben er geweest om mijn eigen interieur ontwerp te bespreken en dat is ook echt daar ingebouwd.
Wel mooi om te zien hoe ze dat doen, zo'n interieur.
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE

B.Stuurder

Forumguru
Na 4 jaar de Octavia te hebben gereden is vorige week mijn nieuwe VW Golf Variant Highline business R afgeleverd. Wilde een keer iets anders. Ben erg blij met mijn keuze al is de ruimte tussen de voorstoelen en de achterbank een stuk minder.
Gefeliciteerd! Al is de post van even geleden.....
Ik rijd toevallig een Golf nu en het algehele interieur vind ik veel kleiner aandoen (hatchback). Mijn oudste zoon maakte zelf een opmerking met "claustrofobisch" er in.
Ik vind wel dat de geluidsisolatie een stuk beter is en de algehele "feel" van de auto, alleen moet ik enorm wennen aan de stuurbediening.
Ik kijk uit naar mijn eigen Skodaatje toch wel...
 

ENTE

Lid
Alba bouwt in op de eigen locatie in Amsterdam. PON verscheept de auto's daarheen en weer terug en dan naar de dealer.
Ik ben er geweest om mijn eigen interieur ontwerp te bespreken en dat is ook echt daar ingebouwd.
Wel mooi om te zien hoe ze dat doen, zo'n interieur.

Amsterdam òf carterminal in Leusden; het zal wel goed komen hoop ik. Wellicht zie ik het resultaat hopelijk dit jaar nog:-)

Dit soort lange levertijden heb ik bij geen enkele nieuwe auto tot nu toe gehad.
 
Bovenaan Onderaan