Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

B.Stuurder

Forumguru
Ben benieuwd of de driving mode aanpassing daadwerkelijk iets doet, hoor graag je ervaringen na de aanpassing.
Jazeker, in sport wordt de besturing zwaarder en de gasrespons beter. En de eventueel aanwezige DSG gaat in Sport. Je kunt ook diverse zaken zelf kiezen in Individual, ik heb nml liever de lichtere besturing, maar wel de Sport stand.
 

Dannydude85

Forumguru
Alba bouwt in op de eigen locatie in Amsterdam. PON verscheept de auto's daarheen en weer terug en dan naar de dealer.
Ik ben er geweest om mijn eigen interieur ontwerp te bespreken en dat is ook echt daar ingebouwd.
Wel mooi om te zien hoe ze dat doen, zo'n interieur.

Toevallig heb ik vandaag Alba aan de telefoon gehad omdat er bij mij een en ander fout loopt bij de leer inbouw. Eric bij Alba vertelde mij juist dat ze het leer naar Pon hebben opgestuurd en dat het daar ingebouwd wordt.
Eerlijk is eerlijk, mij zal het een worst wezen, ik hoop alleen dat het goed komt en ze gewoon 14/11 uitleveren.
 

B.Stuurder

Forumguru
Nou, hopelijk komt die van mij ooit ook een keer. Eind sept, begin oktober was eerst de planning. Daarna kreeg ik door dat week 40 productie week zou zijn en ondertussen is ie nog niet eens op transport begreep ik.

Wist niet dat die Oostblok gebakjes nog steeds zo'n lange levertijd hadden....:D
Ze moeten ze zelfs in Duitsland bouwen, in plaats van de VW! Zo veel vraag is er, dus... lang wachten. Ik heb in juni besteld en kreeg in januari geleverd.
Maar dat was door mijn eigen toedoen: BPM van 2016, bijtelling van 2017...:D
 

B.Stuurder

Forumguru
Toevallig heb ik vandaag Alba aan de telefoon gehad omdat er bij mij een en ander fout loopt bij de leer inbouw. Eric bij Alba vertelde mij juist dat ze het leer naar Pon hebben opgestuurd en dat het daar ingebouwd wordt.
Eerlijk is eerlijk, mij zal het een worst wezen, ik hoop alleen dat het goed komt en ze gewoon 14/11 uitleveren.

Hmmm, dan hebben ze zeker speciaal personeel lopen daar. Die van mij is echt in Amsterdam ingebouwd. Maar nu moet ik zeggen dat ze daar geen heel groot pand hebben en wel veel auto's moeten doen, dus wellicht doen ze alleen de speciale gevallen zelf in Amsterdam?
 

Dannydude85

Forumguru
Hmmm, dan hebben ze zeker speciaal personeel lopen daar. Die van mij is echt in Amsterdam ingebouwd. Maar nu moet ik zeggen dat ze daar geen heel groot pand hebben en wel veel auto's moeten doen, dus wellicht doen ze alleen de speciale gevallen zelf in Amsterdam?

Ik hoop dat ik geen ‘speciaal’ geval ben in de negatieve zin. Ik heb, ruim op tijd, mijn bestelling tussentijds gewijzigd. Maar ze bouwen naar het schijnt nu volgens de eerste bestelling het leer in. Hopen dat het goed komt en niet te veel vertraagd.
 

ENTE

Lid
Hmmm, dan hebben ze zeker speciaal personeel lopen daar. Die van mij is echt in Amsterdam ingebouwd. Maar nu moet ik zeggen dat ze daar geen heel groot pand hebben en wel veel auto's moeten doen, dus wellicht doen ze alleen de speciale gevallen zelf in Amsterdam?


Yep

2ag6kya.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
OK, ik denk dat ik het al snap. PON heeft eigen dealers die van de eigen leerinbouw gebruik zullen maken. Alles in eigen huis. Zo heeft PON ook schadeservice in Rotterdam bijvoorbeeld, bij Hoogeboom.
 

Dannydude85

Forumguru
OK, ik denk dat ik het al snap. PON heeft eigen dealers die van de eigen leerinbouw gebruik zullen maken. Alles in eigen huis. Zo heeft PON ook schadeservice in Rotterdam bijvoorbeeld, bij Hoogeboom.

Het is ook niet helemaal eigen inbouw zoals ik van Alba hoor. (net nog even contact gehad over mijn bestelling namelijk) Alba heeft het leer besteld en als een 'kit' in elkaar gezet(rugleuning en zitting zijn compleet gefabriceerd). Dan sturen ze het naar Pon waar ze het alleen hoeven te monteren/inbouwen.
Ik wilde namelijk iets gewijzigd hebben maar dat lukte in mijn geval niet meer omdat de 'hoezen' al klaar waren op het moment dat het naar Pon ging.
 

B.Stuurder

Forumguru
De bekleding wordt altijd als hoezen aangeleverd. Ook Alba zelf trekt alleen de hoezen over de stoelen. Het interieur wordt op mallen gemaakt ergens in Indonesië. Niet alleen bij Alba trouwens, ook Leder Inbouw Nederland in Alphen ad Rijn werkt zo.

Als je nog eens met Alba spreekt, doe de groeten aan Manon Top, van de man met de blauwe Skoda met de haai, dan weet ze het wel.
 

Dannydude85

Forumguru
Als je nog eens met Alba spreekt, doe de groeten aan Manon Top, van de man met de blauwe Skoda met de haai, dan weet ze het wel.
Als ik ze spreek zal ik dat zeker doen! Ik betwijfel alleen of dat lukt. Na enig heen en weer bellen met PON, en De Waal Tiel kom ik er net achter dat de Octavia bij laatstgenoemde alweer gearriveerd is. Ze gaan nu met de LM bespreken of ik de auto al eerder mag rijden.
Overigens hebben ze ook toegezegd een aantal foto's toe te sturen dus ik ben benieuwd :geek:
 

rouwehand

Senior Member
OK, ik denk dat ik het al snap. PON heeft eigen dealers die van de eigen leerinbouw gebruik zullen maken. Alles in eigen huis. Zo heeft PON ook schadeservice in Rotterdam bijvoorbeeld, bij Hoogeboom.

Hoogenboom is eigendom van PON, in regio Rotterdam & Voorne Putten.
Idem als Audi Rotterdam.
PON heeft verdeeld over NL eigen dealers.
 

leonpard

Actief lid
Vandaag een nieuwe Leasebak besteld:

Octavia Combi 2.0 TDi DSG Style Businessline, Velvet Red, 17" Hawk Zilver-zwart & 17" Trius (winter), Dynamic pakket & paddles, Driving Mode Assistant, DAB (nu standaard), Panoramadak, Adaptive Cruise Assistent, Verwarmbare voorruit, Noodreservewiel & vaste trekhaak.

Heb geen direct contact met een dealer of LM. Hoe ziet het er uit m.b.t. levertijden? Ik hoor levertijden tussen 2,5 en 5 maanden, maar vind dat een beetje vaag.
 

ENTE

Lid

Heb geen direct contact met een dealer of LM. Hoe ziet het er uit m.b.t. levertijden? Ik hoor levertijden tussen 2,5 en 5 maanden, maar vind dat een beetje vaag.

Van harte en laat het grote wachten maar beginnen;)
Ik wacht nu 5 maanden en het is nog steeds stil aan de overkant... dat is inderdaad een beetje va(a)g
 

ENTE

Lid
OK, ik denk dat ik het al snap. PON heeft eigen dealers die van de eigen leerinbouw gebruik zullen maken. Alles in eigen huis. Zo heeft PON ook schadeservice in Rotterdam bijvoorbeeld, bij Hoogeboom.

De leverende dealer is voor 30% in handen van PON begreep ik.

Van een vriend die ooit voor een zelfstandige VAG dealer werkte begreep ik vandaag dat ook niet PON dealers auto's laten 'verbouwen' bij de car-terminal. Soort one-stop-shopping. Niet alleen leerinbouw maar ook allerhande aanpassingen.
 

Dannydude85

Forumguru
Vandaag een nieuwe Leasebak besteld:

Octavia Combi 2.0 TDi DSG Style Businessline, Velvet Red, 17" Hawk Zilver-zwart & 17" Trius (winter), Dynamic pakket & paddles, Driving Mode Assistant, DAB (nu standaard), Panoramadak, Adaptive Cruise Assistent, Verwarmbare voorruit, Noodreservewiel & vaste trekhaak.

Heb geen direct contact met een dealer of LM. Hoe ziet het er uit m.b.t. levertijden? Ik hoor levertijden tussen 2,5 en 5 maanden, maar vind dat een beetje vaag.

Klinkt als een toffe setup! Ik zag vandaag een corrida red RS Combi. Heel strak!
Mijn auto is in Juli besteld en ik hoop dat ik hem volgende week geleverd krijg. 3,5 a 4 maanden ongeveer.
 
Bovenaan Onderaan