Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Topic in 'Octavia III' gestart door Michiel OCIII, 13-06-2013.

1. Omdat ik even benieuwd ben naar een verwachte leverdatum van octavia's besteld in december 2018.....

Wat hebben jullie nu vernomen vanuit de dealer @Isla Nublar @Arjan6891 @Frozen @dhe019 ?

Mijn 1.5 handbak staat nog gepland in week 19...... 20 weken levertijd (incl. Kerst)

2. Phoenix2149

Phoenix2149 Senior Member

Dat is absurd lang! 1,5jaar wachten? Dang.

3. Phoenix2149

Welkom Octavia2019.

Kom ook van ze Auris af. Een advies wat ik je kan geven: pas ASAP je gasrespons aan. Ik verlangde enorm terug naar de Auris totdat dit was aangepast.

4. lsp

lsp Senior Member

Je bedoelt naar lineair!?

5. octavia2019

octavia2019 Nieuw lid

Beste Phoenix2149,
    Wat bedoel je precies met gasrespons aanpassen?
    Ik heb proefgereden in de 1.0 TSI met DSG die ik ga krijgen en ik vond hem juist verrassend goed trekken en op het gas reageren.
    In ieder geval niet trager dan mijn Auris TS 1.8 Hybrid.
    Maar jij hebt dit blijkbaar anders ervaren?
    Heb jij die gasrespons van de Octavia laten aanpassen dan?

6. jongerik

jongerik Lid

Afgelopen zaterdag even bij dealer geweest om voor een nieuwe O3 te orienteren.
    Ook even gevraagd naar levertijden door alle meldingen alhier.

Antwoord:
    Probleem zit in de 1.5 TSI.
    1.0 was bouw week 9
    1.5 was bouw week 22
    Voor de rest waren er geen beperkingen in het systeem vermeld
    Verder hebben ze grote problemen om van de ingekochte en ingeplande TDI blokken af te komen.

Šonnige oorden vindt dit leuk.
  7. octavia2019

octavia2019 Nieuw lid

Vandaar dat je nu een DSG voor slechts 500 (!) euro meerprijs kunt krijgen bij een TDI.
    Bij de TSI kost een DSG 2500 euro extra!

8. Interessant dat de dealer dit weet te melden. Ik begrijp het niet helemaal. Je schrijft was week 9. Je bedoelt misschien: productie is gepland in week 9?

Maar bedoel je dan ook voor de 1.5: gepland in week 22 :pieker:

9. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@octavia2019 als je iemand wil 'taggen doe je dat zo: @Phoenix2149

10. Frozen

Frozen Nieuw lid

De geplande leverdatum staat bij mij nog altijd op week 15. Maar ik weet niet of de leasemaatschappij (leaseplan) dat een beetje actief update...

11. lsp

lsp Senior Member

Teller.png

sorry kan het niet laten :yeehaa::yeah::rockon:

Phoenix2149, Smeeuwis, BramBam en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Smeeuwis

Smeeuwis Forumguru Donateur

Veel plezier er mee man! Veilige km's gewenst!

lsp vindt dit leuk.
  13. lsp

lsp Senior Member

Thnx, de eerste 30 staan er op

Nog veel in te stellen, maar eerste indruk “Fijne Bak”

14. jongerik

jongerik Lid

Als ik op dat moment een 1.0 had besteld zou productie planning week 9 zijn inderdaad
    Voor een 1.5 zou dat inderdaad pas week 22 zijn.

Šonnige oorden vindt dit leuk.
  15. Phoenix2149

@lsp en @octavia2019 ,

Gasrespons is electronisch geregeld. Dat wil zeggen dat dit afhankelijk is van het druksignaal en hoeveel gas daarvoor gegeven wordt. Lage druk, lage respons. Als je de druk opvoert is het afhankelijk van de software hoeveel meer respoms er gegeven wordt.

Blijkbaar is bij Skoda dus gekozen voor een exponentiële toepassing. Dat wil zeggen dat bij lagere drukken niet gelijk veel meer respoms terug komt dus auto niet gelijk er “vandoor” gaat. Voelt traag aan.

Lineair dan is de toename gelijk aan de toegenomen druk.

Plaatje verschil lineair en exponentieel.

Hier mijn ervaring terug te lezen.

16. Isla Nublar

Isla Nublar Nieuw lid

De verwachte levertijd voor mijn 1.5 is week 16 volgens de dealer.

17. Sander90

Sander90 Lid

Wanneer is jouw bestelling geplaatst? Mijne is in week 42 besteld en de dealer gaf deze week aan dat er nog steeds geen productieweek bekend is.

18. Mick

Mick Actief lid

Zou de levertijd van een Octavia uitgerust met een Tdi dan ook korter zijn, of maakt dat niks uit?. Ik zie nog maar bar weinig mensen die een Tdi bestellen.

19. mrcondor

mrcondor Nieuw lid

Hey Allemaal,

Ik kijk hier al een tijdje mee naar de berichtjes van andere mensen die op de levering van hun O3 wachten, en aangezien ik morgen mijn nieuwe mag gaan halen deel ik ook graag even mijn ervaring.

Het betreft een leasewagen (bedrijfswagen) die ik eind November besteld heb en op 1 december de bevestiging gehad dat de bestelling in orde was.
    Toen was de verwachte afleverdatum 10 maart.

Onlangs kreeg ik van de garage te horen dat mijn wagen sneller klaar zal zijn en morgen (14 Februari) mag ik hem al gaan halen!

Wat de wagen zelf betreft gaat het over een Octavia Combi Ambition 1.0 TSI DSG in de Quartz Grey uitvoering (Leasegrijs :D) met de volgende opties:

De verschillende Ambition packs (GPS + Look + Comfort + Safety)
    Canton sound system
    Virtual Cockpit
    Chrome zijstrip + Dakrailing
    Keyless Access & Go
    Trius Black velgjes
    Automatische Kofferdeksel
    Stopcontact met USB poortjes

Tijdens de testritten die ik gedaan heb was ik positief verbaasd over de 1.0 in combinatie met de DSG, maar ik heb al een aantal berichtjes gelezen over mensen die toch hun gas repsonse hebben laten aanpassen via VAGCOM VCDS aanpassingen. Tips hierover of andere aanpassingen zijn altijd welkom!

Phoenix2149, lsp en Peter-036 vinden dit leuk.
  20. React

React Actief lid

Mijn 1.5 TSI met handbak is 20 sept besteld en word komende week afgeleverd. Dit lijkt dus in lijn met de overige berichten dat op de 1.5 zo'n 5 maanden levertijd zit...

Deel deze pagina