Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Topic in 'Octavia III' gestart door Michiel OCIII, 13-06-2013.

1. React

React Actief lid

Van de week gebeld dat die van mij pas een dezer dagen gebouwd gaat worden. Ze lopen achter in productie. Stond voor aflevering week 4, komt nu naar verwachting half februari binnen bij de dealer. Eind februari aflevering.

2. Isla Nublar

Isla Nublar Nieuw lid

Vanaf vandaag ben ik nieuw op dit forum maar lees al een tweetal weken mee in diverse topics. Een autokenner ben ik verre van, waar ik mij meteen voor wil verontschuldigen, maar één ding is zeker: ik vertoef enorm graag op de baan. Mijn interesses bevinden zich vooral in het voetbal-, film- en muziekgebeuren.

Tien jaar geleden heb ik leren autorijden met vaders Seat Altea. Nadat ik meteen geslaagd was op mijn theoretische en praktische proef, heb ik 4 jaar de auto's van mijn ouders mogen gebruiken (diezelfde Altea en moeders Citroën Saxo). Nadien werd het ouderlijk nest verlaten en was er nieuw, persoonlijk vervoer nodig. Mijn eerste auto werd een tweedehands Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFLEX en had toen 2 lentes op zijn palmares staan.

Wonderbaarlijk heb ik er een kleine 6 jaar graag mee gereden (nu nog steeds trouwens) maar o.w.v. een recente gezinsuitbreiding, was een grotere wagen een must. Zeker omdat in de toekomst het aantal gezinsleden nog zal toenemen. Mijn vrouw rijdt overigens met een Renault Megane 1.5 TCe. Hoewel deze wagen vrij ruim is, verkoos ik voor langere afstanden steeds mijn eigen wagen want daar voel ik mij het meest in 'thuis'.

Goed, opzoek naar een ruimere 'gezinswagen' voor mezelf en het afschuimen van het net, bleven er nog 2 kanshebbers over: KIA Ceed SW en Skoda Octavia Combi. Bij beide dealers ben ik meermaals langs geweest en in mijn ogen, als niet-kenner, kon ik geen verkeerde keuze maken. Vermits ik hier in dit topic mijn levensverhaal uit de doeken doe, heb ik de knoop aan het begin van deze week doorgehakt en is het natuurlijk een nieuwe Skoda Octavia Combi geworden. De levertermijn is tussen 03/03 en 21/04 dus ik ga er van uit dat dit eind april zal zijn. Hopelijk kan ik nog zó lang wachten want ik kijk er enorm naar uit!

Specificaties
    • 1.5 TSI 7-speed automat.

• Quartz Grey

• Stoffen zetels Statin Black - Nature Brown

• Pack Ambition GPS

• Pack Ambition Look
      - Standaard wielbouten
      - Parking Distance Control voor- en achteraan
      - Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
      - Afdekking voor lichtmetalen velgen
      - Lichtmetalen velgen 16'' ALCATRAS
      - Sunset

• Pack Ambition Comfort
      - Elektrisch verstelbare, verwarmbare, ... buitenspiegels
      - Auto Light Assist
      - Mistlichten vooraan met bochtverlichting
      - Verwarmde zetels vooraan

• Afneembare trekhaak

• CANTON Sound System
      - 10 luidsprekers, digitale equalizer, subwoofer
      - Opbergvakken in bagageruimte

R@y, lsp en Peter-036 vinden dit leuk.
  3. RichTrip

RichTrip Forumguru Moderator

Vadaag bericht gekregen dat mijn Octavia wordt geproduceerd in week 5 en waarschijnlijk rond week 10 wordt geleverd. Dat zou dus rond de eerste week van maart zijn :D

Al met al dus veel sneller dan eerder aangegeven :thumbsup:
    Als het gaat zoals nu wordt aangegeven, dan zou het bijna twee maandjes later zijn dan mijn eerste (en cancelled) bestelling.

lsp en Peter-036 vinden dit leuk.
  4. lsp

lsp Senior Member

Lekker !!!! :yeah::yeah::yeah::yeah:

Smeeuwis vindt dit leuk.
  5. Arjan6891

Arjan6891 Nieuw lid

Wanneer was hij besteld? M.a.w. hoeveel weken levertijd zit je nu totaal?
    1.0 met handbak was het toch?

6. RichTrip

30 november heb ik de bevestiging gekregen dat ie is besteld. Dan zitten er dus ongeveer 10 weken tussen bestellen en productie.
    Het is inderdaad een 1.0 met handbak.

7. Leuk dat je ook gekozen hebt voor een Octavia. Gefeliciteerd.
    De verwachte levertijd valt mij mee. Het blijft bijzonder dat er geen pijl op te trekken is.
    Ik heb vernomen bij mijn bestelling net voor Kerst 2018: levering week 19 :sterretjes:

We gaan het beleven, maar een volgorde/relatie tussen bestellen en leveren zie ik niet.

8. R@y

R@y Nieuw lid

Leuk dat je voor een Skoda gekozen hebt!

Mijn huidige skoda (2013) had ook een zeer korte levertermijn. Navraag destijds gaf aan dat dit mogelijk was doordat sommige garages/dealers productieplekken al vooraf bestellen (via PON) en zo voor de daadwerkelijke productiedatum nog van specs kunnen wisselen. Vaak zijn de initiele specs de demo-modellen of zo.

Ik bestelde in december en reed hem al 1 februari!

Mijn nieuwe OCIIIFL is in bestelling en die gaat via een andere dealer (via de nieuwe leasemaatschappij...)...dus nog even wachten tot de eerste week april :)

9. Sander90

Sander90 Lid

Vandaag niet zo’n goed nieuws gekregen, besteld in week 42 en begin december stond de productie op week 7. Bij navraag of dit definitief was kreeg ik als antwoord dat er problemen waren waardoor nu niet meer bekend was in welke week de productie zal gaan plaatsvinden...

10. RichTrip

Bummer, dat is een tegenvaller :mad:
    Geen details gekregen welke problemen er spelen of waar ze spelen (leasemaatschappij/dealer/Pon/fabriek)?

lsp vindt dit leuk.
  11. Sander90

Sander90 Lid

Denk in de fabriek of leveranciers hiervoor, auto is vertraagd en de dealer kan op dit moment geen productieweek ervan inzien.

12. lsp

lsp Senior Member

Balen man!

Zou het aan het digitale dashbord kunnen liggen?

13. Hefo

Hefo Nieuw lid

Auw.... "mijn" auto besteld in juli 2018. Geplande levering was begin november 2018. In oktober bleek productie vertraagd en gepland voor week 45. Gaat om een leaseauto, dus levering 2018 zou niet meer lukken.
    In december dealer gevraagd naar afleverdatum. Bleek productie opnieuw vertraagd en gepland voor week 8 2019 :(
    Daarmee een "uitdaging" i.v.m. de door Pon gegarandeerde fiscale waarde ivm wltp.....

En dan schrik je wel van het bericht van Sander90. Binnenkort maar weer eens zeuren bij de dealer.
    Sowieso wel erg nieuwsgierig naar de reden van de vertragingen.

14. Frozen

Frozen Nieuw lid

Onze nieuwe Octavia is besteld in december. Verwachtte levering is 2e week van april momenteel.

Betreft overigens een style 1.0 hand geschakeld.

15. RichTrip

Inderdaad erg vreemd en er is dus ook geen pijl op te trekken. Wel toevallig dat jullie beide een 1.5TSI met DSG in bestelling hebben..... :pieker:

16. RichTrip

Zo, dat is snel! Na ruim een jaar al weer een nieuwe? (of ben ik nu iets te nieuwsgierig......)

lsp vindt dit leuk.
  17. Frozen

Frozen Nieuw lid

Haha, dat is snel teruggezocht!;)

De vorige mochten we inleveren vanwege een baanwissel. Hij beviel echter goed en kwam ook mooi uit met het nieuwe lease bedrag, dat we maar weer voor een nieuwe zijn gegaan.

Peter-036, R@y en lsp vinden dit leuk.
  18. Weer gegaan voor een vergelijkbare uitvoering of, net als ik, andere keuzes gemaakt in 2de O3 FL?

19. Dat wordt bijna schandalig lang. Ik vind eigenlijk 4 maanden al ruim, maar jij hebt het inmiddels over 8. Het lijkt wel een Tesla model 3......

Sterkte en ik ben, met een lopende bestelling, ook erg benieuwd naar de verklaring.

Hefo vindt dit leuk.
  20. skodaboy57

skodaboy57 Nieuw lid

Heb mijn O3C 1.5 Tsi DSG Style Virtual Display in België besteld op 16 juni 18 en wagen zou klaar zijn rond begin februari 19 :dankje:

Deel deze pagina